Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 08:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde - Svogerslev
Jeg har i forbindelse med brug af salvia divinorum (blade og 5x) oplevet en underlig følelse af jungle. Ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men det var som om jeg kunne mærke den jungle som planten havde vokset i.... Lyder måske lidt underligt, men i og med at jeg mest - for ikke at sige kun - oplever at min følelsessans "hallucinerer", kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i andre har af oplevelser med netop denne sans i forbindelse med SD. Jeg har desuden oplevet at føle en tilstedeværelse af "andre". Første gang jeg røg oplevede jeg en overbevisning om at min kammerat ikke var alene om at "passe på mig" - eller sitte for mig - det var som om at min kammerat og de her omtalte "andre" var enige om at jeg selv skulle gøre et bonghovede mere klar hvis jeg skulle have et.
Jeg følte også kortvarigt noget med børnehave. ved ikke hvorfor det lige er børnehave jeg fik en følelse af, men jeg tænker at det godt kunne have noget at gøre med at jeg følte en samhørighed med, og en tilstedeværelse af "andre".
hvis nogen har oplevet noget lignende, eller bare gerne vil kommentere hertil, gør det da venligst.
på forhånd tak...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
har oplevet noget i den stil.. efter et bonghovede med 50mg 30x ekstrakt følte jeg at jeg var en landmand og mine læder stole var mine marker, ikke fordi de lignede marker ingen halluer.. jeg kan ikke rigtig sige mere for jeg aner intet om hvad jeg tænke oppe i mit hovede mens jeg var påvirket. har prøvet det en gang mere med samme dosis der følte jeg bare at jeg var en alet og det føltes som om jeg savlede hele tiden men hver kan jeg tog hånden for at tørre det væk var der ikke noget.. lige lidt mere jeg kan ikke snakke rigtig i den dosis fordi jeg stammer så meget det får jeg altid kæmpe griner over mig selv, jeg synes også jeg får en meget ubehalig føelse i kroppen så persoligt kan jeg bedst lide det i mindre doser så bliver jeg heller ikke landmænd og jeg kan snakke ordenligt men jeg får stadig let noget at grine af, jeg får også meget mere behalig føelse i kroppen faktisk en lækker

Junior medlem
Brugeravatar

Helt sikkert, nice at høre om din oplevelse. :) Jeg syntes nemlig at der måtte være andre der ikke kun hallucinerede visuelt men også med andre sanser. have a good one...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ja, altså man siger nu godtnok at det er svært og beskrive et syre trip, men i forhold til SD's indvirkning virker en beskrivelse af syre trippet ikke så svært ;)

Har lige et hurtigt spørgsmål da jeg ikke gider til at oprette en tråd til det.
Har fået læst mig frem til at man jo kan lave sit eget ekstrakt af alm. blade med acetone. Mit spørgsmål er så her hvor lang tid at de kværnede blade skal ligge i acetonen? for er det ikke noget med at acetone også trækker klorofyl ud af bladene hvis de ligger for længe i acetonen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

-Flyttet til Visionære planter-

Junior medlem
Brugeravatar

Det tager et godt stykke arbejde at lave extract selv, men har fundet en guide til dig:

Step 1 - Powder Your Leaf

The first thing to do is weigh out your 100g of Salvia Divinorum Leaf. Remove 10g of the best leaves from your stash and set them aside for later. The remaining 90g needs to be powdered using your trusty coffee grinder. It's high RPM motor and stainless steel blades are no match for your dried salvia leaf. It's worth pointing out that although the leaves may not instantly grind, you'll have to give them a few minutes, but they WILL powder eventually. Use the grinder in 1 minute bursts, allowing the motor to cool in between. When you remove the lid from the grinder, unless you want to look like Shrek, do it in a fume cupboard. The coffee grinder will reduce the leaf to a flour like consistency which will billow out as soon as you remove the lid, turning everything in the immediate vicinity a sexy shade of green.

Step 2 - Extract The Salvinorin-A

Now you have 90g of powdered leaf, get it in your saucepan and pour in enough solvent to comfortably cover your leaf. Stir it constantly for 5 minutes and then let it sit for 8 hours or so. After that time, enough of the salvinorin should have dissolved in your solvent, so you can now carefully pour off the liquid in your saucepan into your Pyrex tray, being careful enough to leave all the solids behind.

If you'd like to make sure you extract as much salvinorin-a as possible, you may repeat this step once more.

Step 3 - The Waiting Game

As simple as it sounds, you have about 16 hours in which to twiddle your thumbs, watch some paint dry, or whatever you feel like. During this time, don't even think about touching your extraction, and make sure it's in a dark place. Light has a nasty habit of destroying salvinorin-a in solution. The purpose of this step is to let any sediment such as tannins fall out of the leaf which are hard to extract later on.

After the 16 or so hours are up, you may pour off the remaining liquid into the original saucepan, provided you emptied out the powdered leaf earlier.

Step 4 - Evaporating The Solvent

This takes forever, is incredibly boring and will give you terrible stomach ache if you don't do it somewhere well ventilated. The best, safest and longest method of evaporating the solvent is in the dark, in the absence of heat. Remember, the solvent is flammable, so applying heat to it should be avoided. Blowing air across the solvent will speed things up substantially, so if you have a fan, use it, but again, only somewhere well ventilated. If the fan produces a spark, it could ignite the vapour, blowing up both you and your extraction.

When the evaporation is complete, you should be left with a load of black gunk on the inside of your container. This is as far as most people get with their extractions and is the reason why the end result is a black sticky mess. That's ok for about 5x or 6x extracts, but any stronger than that and it becomes unsmokable.

Step 5 - Purification

When your black gunk is completely dry, you can scrape it out of your container and place it into a tall, narrow container. To this, add 50ml or so of naphtha. The naphtha dissolves the green/black waxes but leaves behind the salvinorin-a. After you add the first lot of naphtha, allow the container 30 minutes or so to settle, then pipette off two thirds of the naphtha and discard it. Repeat this process at LEAST 5 more times until your salvinorin-a is no longer a black colour. If you keep washing with naphtha, it will eventually turn white, however that kind of purity isn't necessary for making 10x extract. If you were making something like 40x or 60x (not recommended), then the higher the purity, the better.

After the last naphtha wash, remove two thirds one last time and this time, allow the naphtha to evaporate off, leaving you with relatively pure salvinorin-a. DO NOT try and smoke/ingest this, as even a tenth of a milligram can be too much for some people.

Step 6 - Fortification

Now we have the salvinorin-a from 90g of leaf, we shall add it back to the 10g of quality leaf you set aside in Step 1. Although not completely accurate, you can see this is why it's called 10x extract, as there's 10x the amount of salvinorin-a in the finished product.

To do this, we place the salvinorin-a we produced in the previous step into the saucepan and add to it the same amount of solvent we used in step 1. Stir it round for a few minutes to ensure it has all dissolved. Next, add the 10g of leaf to your small container and pour the contents of the saucepan over it.

You can now evaporate off all of this solvent with a hairdryer, or gentle heat, such as a water bath, until all of the solvent has evaporated.

The finished product is approximately 10g of leaf, looking a little darker than normal, 10 times as strong.

Denne ville jeg følge hvis jeg skulle lave extract. Enjoy, og god fornøjelse med ekstraktionen :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Tak tak :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Salvia Divinorum er en herlig plante.
Jeg har selv haft samme jungle erfaringer som du nævner.
Jeg er efterhånden ved at være en erfaren salvia tripper og tit og ofte bliver min "mentale geografiske tilstedeværelse" flyttet. Jeg har oplevet mig selv være i en jungle sammen med fuglelignende mennesker, der hjalp mig igennem trippet - en følelse af at disse var mexicanske shamaner.
Dette billede reflekterer meget godt hvordan de så ud.
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Virkelig virkelig interessant med sådan en fænomenologisk tråd her! Jeg håber på snart at kunne hoppe med og udveksle erfaringer med planten og dens sære univers. 2 af mine venner oplevede begge uafhængigt af hinanden en følelse af at der var 2-3 andre væsener i rummet de befandt sig i. Det var samme rum de røg i, 2 forskellige tidspunkter.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er super fedt at i skriver, det er gennem erfaringer fra en selv og andre at man lærer bedst og får det mest naturlige forhold til planten på.

Psychedelia Sponsor

Jeg har også haft oplevelsen af at være i selskab med noget der var levende og godt, men bestemt ikke meneskeligt. Jeg kender ikke jungleoplevelsen, men har haft en markant oplevelse af at naturen og jorden er gammel. Det virkede som om altings ælde udfoldede sig for mig og en afgrund af forbigået tid var tilstedeværende i nuet. Der var også en klar oplevelse af at denne ælde er naturens grundlag og jeg blev overmandet af en meget stor respekt for naturen.

Junior medlem
Brugeravatar

Licht skrev:
Jeg har også haft oplevelsen af at være i selskab med noget der var levende og godt, men bestemt ikke meneskeligt. Jeg kender ikke jungleoplevelsen, men har haft en markant oplevelse af at naturen og jorden er gammel. Det virkede som om altings ælde udfoldede sig for mig og en afgrund af forbigået tid var tilstedeværende i nuet. Der var også en klar oplevelse af at denne ælde er naturens grundlag og jeg blev overmandet af en meget stor respekt for naturen.

:shock:

NIIIIIIIIIIIIIIICE :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg er lige kommet ned fra endnu en omgang salvia.
Denne gang hvor alt var en stor helhed og hvor mine øjne blev lukket af en af de tidligere benævnte shamaner for derefter at blive taget med på en rejse opad. Jeg kunne simpelthen se mig selv oppefra, samtidig med at disse fuglelignende mennesker bar mig indendørs (salvia'en blev røget i min have).
Jeg vågnede op i mit værelse.
Det erførste gang jeg har haft et så visuelt tydeligt trip, det var MEGET spændende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]