Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Halløjsa!

Har lige et par spørgsmål angående tramadol.

Hvor lang tid skal man holde pause for at få den samme effekt af samme dosis som man får på første gangs dagen?

Hvor lang tid går der før det er ude af kroppen.

Og hvor usundt og belastende er det egentlig for leveren sådan en omgang på 300-350mg.. Og er det egentlig på nogen måde usundt for hovedet? .
Har den seneste månede haft en 4-5 kogere på 300mg som virkede fint de første 2 gange. Men de andre 3 gange har der skulle 150-200mg mere til.

Og hvor mange procent er det der bliver lavet om til morfin af leveren?

En flink person der kan besvare mine simple spørgsmål :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Fik engang at vide fra min læge at hvis man fjernede nullerne så havde man den dosis virksomme morfin af pillen. Da jeg selv kom op i en dosis på 450 mg tramadol, gik jeg over til morfin på 5 mg. Døjede en del med kvalme og overgearethed på tramadolen, hvilket jeg ikke fik af morfinen. Hvilket jeg vil tolke som at tramadolen er noget værre for kroppen end morfinen.

Men har ingen spæciel viden indenfor de her områder, kun erfaringer med det som smærtestillende. Er mere til naturens gave til tripperen ;)

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
tramadol bliver ikke omdannet til morfin i kroppen, men derimod til den aktive metabolit: O-demethyltramadol

Senest rettet af Haremis 09 jul 2009 00:08, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Jacob vil i hvertfald bare anbefale dig ikke at tage det flere dage i træk :) I hvertfald ikke for mange, det er noget skidt at være afhængig af. Desuden syntes jeg du skal prøve oxycontin/oxycodon i stedet.. Det er sq skønt :)

Medlem

Hvis du mener at han i stedet for at tage tramadol flere dage i træk skal tage oxycodon flere dage i træk, så er det fanme et dårligt råd! håber ikke det var din intention med posten

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Det jeg mente var at han overhovedet ikke skulle tage flere dage. Men derimod tage oxycontin én dag. Vi må have misforstået hinanden, og er ked af hvis min post kunne forståes sådan.

Medlem

så er jeg mere rolig, no hard fellings

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
hehe ja jeg kunne ogsågodt misforstå den lidt somom at oxycontinen bare var noget som man ikk blev afhængig af, og at det bare var skønt :D hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Roder lige op i en gammel tråd, istedet for at oprette en ny, men sidder her med 2x50 mg tramadol hexal, og svjv så skulle det være syntetisk opioid. Men hvor stærkt er det iforhold til morfin og andre opiater? Sidder nemlig lidt og overvejer at snuppe de to, men skal til føzdag imorgen. Ville jeg stadig være doppet der hvis jeg æder dem nu? Hvor lang er halveringstiden på disse små sataner?

Edit: Læste lige lidt mere, og halveringstiden er 5-6 timer. Men er 100 mg en passende dose eller?

Medlem
Brugeravatar

Skou: Forvent ikke en stærk rus. Da jeg prøvede 2x50 Tramadol HCl (Dolol) var det mest af alt en meget subtil stemningsløfter - og generel tilværelsesforbedrer (som i at man ser lidt lysere på tingene etc.). Der går et par timer for mig før de begynder at virke, men det burde ikke være et problem hvis du tog dem dagen før (ja, har set dato på dit indlæg, men wtf). Derfor er det dog også hensigtsmæssigt at tage dem tidligere på dagen hvis muligt, da det ikke er så sjovt hvis man sover mens rusen er på.

Mit bud: Tag 4x50. Nyd livet.

EDIT: Storken: naturligvis er en afhængig af oxycontin aldrig at foretrække, men jeg tror det han mente med det var at tramadol som sådan godt kan være ret vanedannende i længden og give svære abstinenssymptomer (har jeg i hvert fald læst på drugs-forum.com) og at det dermed bedre ville kunne svare sig at spise oxycontin, omend ikke for misbrugs/afhængighedspotentialet så i hvert fald for den glæde der hører med.

Hvem fanden ville også vælge tramadol over oxy, hvis valget var der? :o

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]