Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Vildt nok hehe :)

Jeg er godtnok så uheldig at jeg kun har en minifryser så har ikke de store muligheder for og fryse ned.. Men super fedt koncept ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Damn, jeg fik det dårligt/ked efter jeg havde set denne film!
http://www.youtube.com/watch?v=pukC8YbX ... re=related

Kan virkelig ikke tåle at se folk behandle hunde sådan. Ved ikke hvorfor, men når det er hunde går jeg altid i spåner.
Har nok et stort hjerte for netop det dyr :)

Medlem

flex skrev:
Der findes helt klart landmænd som går op i dyrenes velfærd, fordi de godt kan lide dyr, synes det er spændende, synes det er givende.
Præcis ligesom der findes ingeniører der laver våben, fordi de synes det er spændende (Bohr, Einstein, Spas, Kalashnikov, Glock, Claymore).

Det er ikke dem der er problemet.

Det er alle de andre....

Man kan da godt finde landbrug spændende uden at bekymre sig om dyrenes velfærd?

Man kan da også godt synes at, det er spændende at konstruere våben, men de er stadig designet med det formål at dræbe, som regel.

Ligesom dyrene avles for at give kød osv. Selvom avlen kan frembringe lidende racer.

I sidste ende er avlsdyr aldrig til for deres egen skyld, men for at tilfredsstille producenten og især køberen. Det samme gælder våben.. Så interesse for faget behøver ikke at inkludere dyrevelfærd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Citat:
At det er mere rigtigt at dræbe en plante frem for at dræbe et dyr - at sige, som SomaJuice, at noget er mere bevidst en andet og derefter sætte lighedstegn mellem graden af bevidsthed og værdi som levende skabning virker bare... dumt. jeg ser ikke den store forskel på at dræbe plante eller dyr, for mig er det liv begge dele og en af jordens grundregler er jo at død fører til liv

En plante kan ikke føle noget som helst, et dyr kan lide og har følelser derfor ser jeg det som unødig vold. Et samfund burde bygge på så lidt vold som muligt.

Derfor er det jo heller ikke forkert at dræbe et dyr, hvis det indgår i dit livsgrundlag som fx. i junglen. Men os "civiliserede" mennesker har ingen grund til at tage livet fra et andet levende væsen, andet end at tilfredsstille vores smagsløg, derfor er det unødig vold og forkert.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Soma Juice skrev:
En plante kan ikke føle noget som helst

Det ved du da ikke en hylende fis om, ja undskyld tonen men det gør du altså ikke!
En hurtig google søgning på "plants feel pain" bragte 770.00 resultater med sig, den første en ret grineren lille historie som indledningsvis forklarer at JA, planter kan også føle smerte:
Scientists Prove Plants Feel Pain, Vegans Face Starvation

Citat:
A spokesman for PETA said, "This is bad for us. Most of our members haven't eaten anything since hearing about the results. Our lawyers are looking into suing Mother Earth for false advertising, but concede that the suit will probably be inconclusive. In the meantime we'll be surviving on vitamin supplements and water."

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så det sagt 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.earthweek.com/2008/ew080418/ew080418g.html

HAHAHAHAAAA!!! Tænk over DET næste gang du (Soma Juice) køber en buket blomster, dit plantedræbende moralsk fordærvede møgsvin.

Jeg tænker: Gælder det så også krydderi??

PS: Det gas, du ka' ta' det! :wink:

EDIT: Det er naturligvis et angreb på dit argument som går på at det er moralsk forkasteligt at dræbe dyr for at tilfredsstille smagsløg. Hvis du skulle følge dette til punkt og prikke, med ovenstående i mente, så burde du ikke krydre din mad!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er da nok lige lidt for sejt det der :)

Nu ved man at der faktisk er noget der føler smerte når man går og sparker i jorden :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Creator skrev:
http://www.earthweek.com/2008/ew080418/ew080418g.html

HAHAHAHAAAA!!! Tænk over DET næste gang du (Soma Juice) køber en buket blomster, dit plantedræbende moralsk fordærvede møgsvin.

Jeg tænker: Gælder det så også krydderi??

PS: Det gas, du ka' ta' det! :wink:

EDIT: Det er naturligvis et angreb på dit argument som går på at det er moralsk forkasteligt at dræbe dyr for at tilfredsstille smagsløg. Hvis du skulle følge dette til punkt og prikke, med ovenstående i mente, så burde du ikke krydre din mad!!

HAHAHAHAHA... YES... aldrig mere slå græs for de gamle, når man kommer på sommerbesøg... :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

xun: Har du så tænkt dig og henvise til psychedelia som kilde? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sorry men det du linker til er jo ikke bevis for en skid, det er jo bare en sviner til veganere ellere "hardcore vegetarians"
Prøv og hør den artikel er så biased!

Først kommer der 2 citater fra en proffeser der konkludere at planter udskiller nogle hormoner der er tæt på dem i dyr? og vedkommende der har skrevet dette afslutter dette hårdt slående "bevis" med "Nobel prize, baby!" Viser måske lidt om personens intentioner.
Citaterne er jo taget fuldstændig ude af kontekst vi for jo ikke nogle vidre konklusioner at høre eller uddybet noget.

at resten af artiklen så ikke indeholder noget af relevans men kun historier om hvor onde veganer er.
7 linjer om planter som bliver brugt som argument til at bruge 19 linjer på at latterliggøre PETA
hmmmmmm danner der sig et billed?

hvad fuck beviser det om at en plante er istand til at føle noget som helst? beviser det at en plante er bevisdt om smerte? Kom med noget ordenligt hvis du ville lukke munden på mig.
Artiklen er jo i bund og grund en eller anden der er sur over at nogle fucked up veganere har overfaldet nogle kan jeg ikke tage seriøst jo.
Men om planter så istand til at opfatte smerte betyder jo aligevel ikke noget, vi bliver nød til at spise planter aligevel. Som jeg sagde tidligere er det er okay at tage liv for hvis det er en del af ens livsgrundlag selvfølgelig, men lad os lade være med at bruge unødvendig meget vold.

Det med planterne ændre stadig ikke på at dyr er istand til at have følelser og dyr at dyr har en vilje som vi forgriber os imod.

Citat:
"This is bad for us. Most of our members haven't eaten anything since hearing about the results. Our lawyers are looking into suing Mother Earth for false advertising, but concede that the suit will probably be inconclusive. In the meantime we'll be surviving on vitamin supplements and water."

Meget sjovt ja, men tydligvis løgn, tror du selv på det der? Suing mother earth og "surviving on vitamin supplements"
Det er jo groteskt åndsvagt at du poster den slags internet artikler. Tror du selv på at de er holdt op med at spise grøntsager haha? det viser jo bare hvor lidt du kan tage den artikel seriøst

Og lad os nu holde os til noget seriøst ikke lame rundt omkring planter kan føle smerter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rooooolig nu Soma... Hvis du læser mit indlæg igen vil du se, at jeg netop skriver at det er GAS.. Men det kunne du ikke tage! Ja artiklen morer mig gevaldigt, den er som du så skarpt påpeger, ikke særlig seriøs.
Men undersøgelsen der beviser planters evne til at føle smerte, er derimod ret seriøs og reel nok hvad angår diskussionen.

I øvrigt... Er der så nogen af jer der har været på Herreford VIllage på strøget? Det er sygt nice, man kan få all-you-can-eat spareribs med bagt kartoffel og fri salatbar for sølle 109 kr. Det er voldfråderen, man lægger ud med at få serveret ikke mindre end et 900gr hammenhængende stykke sparerib og så er de så fornemme at man lige får en varm klud med lemonduft til at duppe sine vikingehænder med... ÅÅÅÅRH HVAAAAD!!!

:mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu ved jeg da helt sikkert hvor jeg skal hen næste gang jeg rammer storstaden :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I gør jo grin med min sag, klart jeg bliver lidt fornærmet. Men fuck nu det :peace:

Edit: mener stadig at det usæriøst at sige at planter og dyr er på samme nivau fordi at planter åbenbart frigiver nogle hormoner der minder om dem dyr gør, beviser jo stadig ikke at planter er bevidste og derfor i stand til at føle smerte.

Desuden er det lige gyldig for den her debat om planter overhovedet kan føle smerte eller ej. har jo sagt et par gange nu at det er ikke handlingen at tage et dyrs liv der er forkert det er handlingen at tage et dyrs liv uden grund der er forkert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Skou skrev:
xun: Har du så tænkt dig og henvise til psychedelia som kilde? :D

Selvfølgelig... Jeg er sikker på at mine forældre vil se dette site som dybt seriøst og selvudviklende...

NOT!!!

OnTopic : Nej, det er skam ikke for at gøre grin med nogen. Jeg mener bare at selvom jeg også mener at alt levende har en bevidsthed (på det ene eller andet plan), så er vi en del af en fødekæde. Ligesom at giraffen der spiser skud på træer og løven som spiser giraffen er... Det eneste det handler om er hvordan vi omgår vores føde. Der er intet dyr der lemlæster et bytte unødigt. Der er intet dyr som slår ihjel for sjov. Enten er det føde eller træning (tænker på mine katte som meget gerne vil lege med solsorte)...
Men for at vende tilbage til planterne, så synes jeg det er ok at rive gulerødder op, hvis man skal spise dem, men det er ikke ok at fælde en halv regnskov, fordi vi alle skal have noget at tørre røv med... Der må vi sgu være smartere på et eller andet tidspunkt...

Senest rettet af xun 26 mar 2009 22:07, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er det ok at sluge sæd som veganer/vegetar?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Has Oak skrev:

:shock:

Insane psychedelia user!

Has Oak skrev:

Er en klam veganerkælling værdig til ens overlegne sæd?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Has Oak skrev:

Altså, i teorien slår man jo millioner af mennesker ihjel :shock: :roll:

Men Dr. Phibes har helt ret :lol:

On topic:
Så starten af filmen, samt lidt af de måder de slagter dyrene på.. Her synes jeg så til gengæld godt at man kunne slagte dyrene på en mere "human" måde, end at lade dem lide så groft.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]