Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 124 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Skal vi bruge den nuværende folder, eller lave en ny, og skal vi have politisk opbakning?
Brug den nuværende folder som den er, ingen politisk opbakning. 18%  18%  [ 5 ]
Brug ikke den nuværende folder, der mangler politik. 36%  36%  [ 10 ]
Brug ikke den nuværende folder, men stadig ingen politisk opbakning. 32%  32%  [ 9 ]
Andet (uddyb hvilket) 14%  14%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 28
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Well, har kun fået bekræftet 3 personer, eller sådan noget, til det etablerende crew

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg syntes i skal lave en folder der er ligeså løgnagtig som det meste staten eller sågar scientology. Bare set med overdrevent positive øjne!

F.eks.:

* Hash er godt hvis man er stresset, det hjælper en til hurtigt at få ro i sindet og med hash i blodet kan hverdagens trummerum tages med et gram salt.

* Hash er et bedre rusmiddel end alkohol. De fleste voldsepisoder i nattelivet forårsages af folk påvirket af alkohol, hvorimod hashrygerne er dem der står på den anden side af gaden og fniser af løjerlighederne.

* Man bliver meget filosofisk under påvirkning af hash og syge erkendelser finder sted. De fleste store filosoffer røg rigtig meget hash. De største var dem der røg mest.

Find selv på flere...

Faktisk kunne man goidt lave en folder der taler FOR cannabis som rusmiddel, uden at man overdriver. DET ville jeg gerne dele ud. Der er masser af mennesker der kæmper på den seriøse front, jeg syntes denne konsellation af aktivister burde have lidt humor! ;)

Man kunne også lave det som to noveller. En om Brian og hans alkoho-liv og en om Karsten og hans hash-liv... Yir!

Rettelse: Eller hvad... FUCK nu hash dudes... I er psychedelister! Kæmp kampen for fri LSD, SVAMPE, COKE og ECSTACY istedet. Fuck den bløde vinkel, det skal nok lykkes at få legaliseret hashen, med eller uden jeres hjælp. Brug istedet ressourcerne på at overtale de som må have en snært åbenhed tilbage, overfor stofkultur. Folk skal have af vide at vi ikke bliver tilfredse med en legalisering af cannabis!!

Rettelse2: Eller hvad med en counterstatspropaganda der kort fortalt spænder ben for skræmmekampagnerne ved at forklare deres strategi. En folder som samtidig viser, at ecstacy, lsd og cannabis, slet ikke er så farligt som fremstillet af statens spasserorganer.
Jeg foreslår at i kalder den:

SANDHEDEN OM ILLEGALE RUSMIDLER
og skræmmekampagnernes konsekvenser

Moderator
Brugeravatar

@Creator, vi har i forvejen et problem med ikke at blive taget seriøst, og frygten for at en legalisering af cannabis vil føre til en legalisering af andre (hårdere) stoffer - "hvad bliver det næste"-argumentet. Jeg anser det for meget usansynligt at få legaliseret de fleste psychedeliske stoffer, i hvert fald før den bredde befolkning er blødt op fra, at alt andet end statsnarko er dødsnarko.
Skal det være sjovt, skal det helt sikkert holde i retten, og vi skal ikke proklarmere nogen højere sandhed (der er ALT for meget modstridende cannabis-relateret forskning), ingen forhelligelse, men argumentere, og underbygge, vi skal tages seriøs af både læg- og fagfolk.

Jeg vil gerne være med til at give et kritisk øje på folderen, og alt efter hvornår det er, kan jeg også være medhjælplig til at uddele den i Århus.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Creator tror personligt det stærkeste middel vi kan bruge, er hvordan det vil indvirke i folks hverdag, da vi først og fremmest skal have oplyst så meget af befolkningen. Uden folkets opbakning vil vi aldrig opnå nogen form for politisk opbakning.

Prøver at stykke et lille regnskab sammen i sammenhæng med udarbejdelsen af folderen. Det vil blive noget i stil med hvor meget hash der gennemsnitligt bliver solgt på det danske marked. Hvor meget det ville koste regeringen at lovligt producere den samme mængde. Herefter hvor meget de arbejdere der skal til for at producere og distribuere hashen indbringer til statskassen i skat, samtidig med at staten laver nye jobs, i en tid hvor mange firmaer er lukningstruet. Derefter bud på hvad man kunne bruge pengene til som denne hash indtægt vil skabe. Eksempelvis støtte til hjemmeplejen, til diverse institituoner som eksempelvis børnhaver osv. Vise befolkningen hvor meget konstruktivt vi kan skabe ved denne lovændring. Samtidig fokusere på at hvis hashen bliver indtaget på særlige caféer, og der er aldersbegrænsning ligesom ved alkohol udskænkning, så vil hashen blive fjernet fra hjemmet, og man vil derfor ikke risikere at det får indflydelse på nogen der er i familie eller bekendte med hashrygere, i en for tidlig alder til man selv kan bedømme hvad der er rigtigt og forkert.

Det var nogenlunde de to vigtigeste punkter jeg vil forsøge at komme ind på, så befolkningen kan mærke hvilke positive effekter sådan en lovændring kan skabe for deres hverdag. Det ville ihvertfald være belejligt hvis man skal skabe en folkelig opbakning. Selvfølgelig skal folk også oplyses og risikoerne ved hashrygning, så det ikke bliver en kampagne som staten ville ha lavet den, hvor man enten forguder noget eller maler fanden på væggen. Dette bør være en réel kampagne.

Syntes hvis man skal ind på de positive effekter, burde man tage fat om emner som kræft og gigt patienter som har haft stor nytte af hashen.

Nogen med eventuelle inputs eller holdninger til min idé om udarbejdelsen?

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
@Blæste Nico: Jeg tror også at vejen frem er at vi skal kunne fremvise en reel folder og ikke et stykke papir som forguder fed.. Det bliver vi nødt til hvis at vi ville tages seriøst, og hvis vi ville nå noget med det her. Hvor mange ca. har sagt at de kan og ville hjælpe til med enten uddeling eller produktion af folderen? For det gælder om og komme igang mens at der stadig er en offentlig debat igang.

Medlem
Brugeravatar

Skou: Kan ikke give dig andet end ret fordi det er præcis hvad jeg siger, men syntes stadig det er vigtigt at få frem i verden hvor meget godt denne lovændring ville kunne gøre for alle i samfundet, og ikke kun dem der ryger hash. Satser på at oploade mit udkast omkring fredag. Der er mange der har tilbudt at hjælpe til med projektet, men det føles lidt som om folk ikke helt har troen på projektet. Hvis man vil have noget gjort, må man gøre det selv som And var så vis at sige.

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt enig BN, self skal man påpege alle de positive ting som samfundet ville få glæde af hvis en legalisering skete, for der ville jo uden tvivl være kæmpe store bonusser for samfundet, for det kan jo ikke passe at man skal kriminalisere halvdelen af den danske befolkning fordi at de har prøvet og ryge hash..

- Men hvis du har brug for hjælp til kan du bare lige sende en PM, så skal jeg nok hjælpe til.

Jeg tror også at den manglende opbakning vender når først at der er kommet et seriøst udkast frem. For så kan alle små hash rygere se at der sker noget hehe :D

Medlem
Brugeravatar

Skriv til And pm hvis det er du vil hjælpe til, han styrer projektet :)

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nico, med al respekt for dit forsøg på at sammenfatte en udregning på cannabislegalisering, så tvivler jeg på at du er i stand til dette, vedmindre du er en meget dygtig økonom; der er så ufattelig mange faktorer, og faktorers faktorer, der skal medregnes, og en direkte sammenligning med Holland kan ikke lade sig gøre - vi er to kulturelt forskellige lande - sammenlign blot vores rusmiddelbrug - både cannabis og alkohol!

Dit postulat med jobmanglen er heller ikke så brugbar; i Danmark er landbrug generelt ikke profitabelt, vedmindre det netop bliver effektiviseret og afpersonaliseret, og jeg tvivler på hvor mange der vil trække sig tilbage og dyrke hamp - det vil nok derimod være landmænd der lægger deres landbrug om, afhængigt af hamp-priserne.
Markedet er imidlertid etableret, da Holland jo også har legal cannabis, så en frihandel ville nok kunne etableres - omend blot bilateral!
Ydermere skal du tænke på, at både mere dyrket hamp, og behandling af flere alkoholikere resulterer i et højere BNP, så man kan ikke se alt heri.

Ultima synes jeg vi helt skal holde os fra finansforslag som du er inde på; "Derefter bud på hvad man kunne bruge pengene til som denne hash indtægt vil skabe. Eksempelvis støtte til hjemmeplejen, til diverse institituoner som eksempelvis børnhaver osv.", dels fordi jeg ikke bryder mig uforbeholdent om velfærdsstaten(en anden diskussion), dels for ikke at have en særlig socialdemokratisk orientering, eller en politisk orientering overhovedet.

Jeg tænker denne folder tværpolitisk og liberal - og bland nu ikke liberalistisk og liberal sammen.

Medlem
Brugeravatar

Med hensyn til det med økonomien, så har jeg før lavet lignende ting, så vil nu stadig give det et forsøg, man finder jo ikke ud af hvad resultatet bliver før man har prøvet ihvertfald.

Med hensyn til mængden vil det jo påvise hvis jeg laver en udregning på det, om det vil være profitabelt eller ej, og hvis ja hvor meget, så før jeg har undersøgt det vil jeg ikke sige at landbrug ikke er porfitabelt.

Mit finansforslag er som sådan ikke mig der vil forsøge at smide pengene nogen steder, eller tage en politisk side i sagen. Det er blot for at borgeren som vel er målgruppen for en holder, kan forholde sig til hvordan en legalisering ville have effekt på deres hverdag, både positivt og negativt.

8)

Moderator
Brugeravatar

And skrev:
Ydermere skal du tænke på, at både mere dyrket hamp, og behandling af flere alkoholikere resulterer i et højere BNP, så man kan ikke se alt heri.

Hvor fremkommer værditilvæksten til Danmark i at den danske stat/danske private husholdninger bruge penge hos danske behandlingsteder helt nøjagtigt?
Skulle da kun lige være hvis vi kunne tiltrække udenlanske misbrugere.

Uanset, er det da et møgargument, misbrugere koster langt mere end en eventuel værditilvækst herved ville kunne frembringe. (Forringet arbejdsindsats, overførselsinkomster mm.)
And skrev:
Ultima synes jeg vi helt skal holde os fra finansforslag som du er inde på; "Derefter bud på hvad man kunne bruge pengene til som denne hash indtægt vil skabe. Eksempelvis støtte til hjemmeplejen, til diverse institituoner som eksempelvis børnhaver osv.", dels fordi jeg ikke bryder mig uforbeholdent om velfærdsstaten(en anden diskussion), dels for ikke at have en særlig socialdemokratisk orientering, eller en politisk orientering overhovedet.

Uanset hvad du bryder dig om velfærdstaten er den en fast udgift i Danmark, og det giver da god mening at staten/private firmaer ved en legalisering kan overtage (noget af) den profit der ellers går til kriminelle miljøer, og at denne netop, i modsætning til før, bliver beskattet. Det er der sådan set ikke så meget socialdemokratisk i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BisMann skrev:
And skrev:

Hvor fremkommer værditilvæksten til Danmark i at den danske stat/danske private husholdninger bruge penge hos danske behandlingsteder helt nøjagtigt?
Skulle da kun lige være hvis vi kunne tiltrække udenlanske misbrugere.

Uanset, er det da et møgargument, misbrugere koster langt mere end en eventuel værditilvækst herved ville kunne frembringe. (Forringet arbejdsindsats, overførselsinkomster mm.)
And skrev:

Uanset hvad du bryder dig om velfærdstaten er den en fast udgift i Danmark, og det giver da god mening at staten/private firmaer ved en legalisering kan overtage (noget af) den profit der ellers går til kriminelle miljøer, og at denne netop, i modsætning til før, bliver beskattet. Det er der sådan set ikke så meget socialdemokratisk i.

Det med BNP var bare for at vise, at ikke alt ved BNP er positivt, og ja selvfølgelig er det bedre at pengene går til staten fremfor narkobaroner, det er indelysende!

Junior medlem

Hey. Rigtig fed idé!

Jeg vil gerne hjælpe med design til folderen - evt. lave nogle udkast for at se om brugerne kan lide det.

Junior medlem

Så har jeg prøvet at bikse noget sammen. Det er endnu kun en skitse, og den er lidt bar. Jeg har kun lavet forsiden - meningen med den er at den skal foldes sammen.

Billede

Hvad synes I?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
adekt skrev:
Så har jeg prøvet at bikse noget sammen. Det er endnu kun en skitse, og den er lidt bar. Jeg har kun lavet forsiden - meningen med den er at den skal foldes sammen.

Billede

Hvad synes I?

Jeg kan godt lide den, overskuelig og flot design, + den er nemt at lave/printe :)
Du skal måske bare ændre teksten lidt :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Meget nem og overskuelig, flot design og gode farver ;)
Meget god punch line " Vi ville ikke længere være kriminelle" - men den skal nok ikke lii være på forsiden hehe, der skulle nok nærmere være noget med en utrolig go grund til at legalisere det, og grunden at det smager godt virker ikke hehe ;)

Junior medlem

Haha, snuppede bare teksten 'vi vil ikke længere være kriminelle' fra den anden løbeseddel der var lagt op herinde :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Haha :D griner nok, men tror at den sætning ville være god og ha til allersidst på vores folder eller hvad det bliver til, for efter at de har læst folderen kan de jo også godt se at den direkte dumme lovgivning der præger området lige pt.

Medlem
Brugeravatar

Hmm tænkte på om hvor stor i egentlig syntes folderen skal være, for man skal jo begrænse sig temmelig meget hvis det ikke skal blive et lille blad?

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rigtigt nok..
Jeg gik lidt og tænkte på et stykke A4 ark som man så folder? Så har man jo så 6 sider og skrive på?

Man kunne jo evt finde 4-5 overskrifter også give hver overskrift en side? Man skal jo ihvertfald ha en forside, men kan kunne jo godt skrive en smule på bagsiden inden alt det med kontakt osv osv..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 124 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]