Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
OhImNew skrev:
Hvor meget er "små doser"?

Det er sjældent jeg tager amfetamin, men jeg kan godt "nøjes" med 500 mg. over et kvarters tid, tidligt på aftenen. Så kører jeg fint hele natten, og sover når jeg kommer hjem som nævnt. Men der er selvfølgelig også forskel på en 500 mg.-rus og en 1000 - 1500 mg.-rus. Men kan bestemt sagtens stadig nydes, og så er fordelen netop at jeg kan sove når jeg kommer hjem :-)

En lille dose kan jo være 0,1 - 0,2 g, og selvom jeg ikke tager større end det, får jeg stadig nedtur efter. Godt nok ikke i samme grad, men den er der!
Men ja, det rigtigt hvad du siger. Man kan sagtens holde sig til 500 mg, og stadig nyde trippet max! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Lige off topic.. Findes der konkrete beviser for hvor skadeligt amf egentlig er for kroppen over en længere periode og hvor stor indflydelse et tidligt og langt misbrug af amf har på en senere i livet?

Insane psychedelia user!

Skou skrev:
Lige off topic.. Findes der konkrete beviser for hvor skadeligt amf egentlig er for kroppen over en længere periode og hvor stor indflydelse et tidligt og langt misbrug af amf har på en senere i livet?

Det kommer an på hvad du forstår ved et konkret bevis. Der er et væld af beviser for at oxidativt stress spiller en central rolle i aldring, og i forsøg med cellelinier og gnavere er både MDMA, meth og amfetamin er kædet sammen med dannelsen af reaktive oxidanter, der kan gøre skade på vævet. Amfetamin er påvist at aktivere programmeret celledød (apoptose), ligeledes er kokain, men til en mindre grad. Meth hæmmer også neurogenese, dvs. dannelsen af nye hjerneceller, i hippocampus. Scary stuff.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det må man sige, vidste godt at disse stoffet påvirker aldringsproccesen.. Men hvilken indvirkning har et længere misbrug af MDMA og amf på de indre organer og vides det hvor meget mere man egentlig belaster hjertet når man tager det skidt? Kunne ikke forstille mig andet end at man forhøjner chancerne for hjertestop, blodprop og andre hjerte-kar sygdomme mange gange?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm lige for en tilføjelse nu ved jeg godt at dette er en meth. tråd, men hvis det virkelig er så slemt med jeres speed nedtur dagen efter, hvorfor prøver i så ikke med noget cola i stedet? På cola er det lettere at spise end på speed. Det er lettere at sove end på speed. Og det er lettere at dyrke sex end på speed. De tre vigtigeste ting i livet, så hvorfor ikke betale det ekstra, og så stadig kunne leve livet selvom man er godt kørende?

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Blæste Nico skrev:
Hmm lige for en tilføjelse nu ved jeg godt at dette er en meth. tråd, men hvis det virkelig er så slemt med jeres speed nedtur dagen efter, hvorfor prøver i så ikke med noget cola i stedet? På cola er det lettere at spise end på speed. Det er lettere at sove end på speed. Og det er lettere at dyrke sex end på speed. De tre vigtigeste ting i livet, så hvorfor ikke betale det ekstra, og så stadig kunne leve livet selvom man er godt kørende?

8)

8)

Cola er vejen frem :mrgreen:

Medlem

Med Cola skal man bare hele tiden "lige på toilettet". Man bliver asocial og det kræver utrolig meget cola at holde den kørende en hel aften/nat synes jeg. Jeg plejer at skulle bruge omkring 2 gram (dårlig HR!), og så løber det op i 800 kr. ca., hvilket er alt for dyrt i forhold til effekten (min subjektive vurdering). Det er ligefør jeg nyder en amf-rus mere... Det gør jeg i hvert fald hvis jeg først begynder at tænke over prisforskellen i forhold til Cola :-)

Amf. er -meget- billigere, og man giver den bare lige gas med 4 - 12 streger tidligt på aftenen (inden for et kvarters tid [HR: hvis man vel at mærke kender potensen af stoffet på forhånd!!]), og så er man godt kørende hele aftenen/natten, og kan sagtens sove når man kommer hjem ;-) Og så har man ikke en dårlig smag af, at have brugt mange penge, for sådan en tur koster ikke mere end 50 - 150 kr., sat op imod 800+ kr. - og så sparer man endda også penge på sprutten, modsat på Cola hvor man helst skal drikke for at forstærke virkningen (ligeledes dårlig HR - men sandt)... ;o)

Insane psychedelia user!

Idiotiske Nico glemte i sin salgstale at nævne, at hjerteaktivitet er også en rimeligt vigtig ting her i livet, og akut kan kokain medføre forstyrrelser i hjerterytmen, aorta-dissektion samt cerebrale og myokardielle infarkter. På længere sigt kan progressiv skade på hjertemuskulaturen medføre hjertesvigt. Og glem ikke at kombination med alkohol medfører den herlige metabolit cocaethylen, som er endnu værre for hjertet. Velbekomme!

8) 8) 8) 8) 8)

Senest rettet af Dr. Phibes 24 mar 2009 13:18, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Jo selvfølgelig hvis du tager cola i byen kan jeg godt se problematikken i at rende på toilettet en gang i timen. Jeg tager højst to gram cola på en aften, og så er det ikke ligefrem kvalivaren. Plejer at kunne klare mig super på et halvt til et helt gram på en nat, men nu er jeg også god til at vente lidt med at tage den næste. Til genglænd har jeg da også prøvet cola hvor jeg delte en enkelt streg i to og den holdt i to timer hvor jeg var godt kørende. Det afhænger vel nok meget af hvor god kvali af diverse ting man kan skaffe. Kan ikke se man bliver asocial af cola? medmindre du hentyder til at det fordi man tilbringer halvdelen af natten på et lokum, men så kunne man jo også investere i en snuffbullet i stedet. Så det ikke svært at tage ved bordert på diverse by steder. Foretrækker dog privatfester det nok derfor cola er så foretrukken for mig. Men det var mest ment som hvis man ikke kunne holde speed nedturen ud, kunne man prøve med noget cola i stedet og bedømme derud fra hvad man foretrækker dagen efter. Desuden syntes jeg ikke man skal være sparsom, så hellere betale mere og få den oplevelse man søger.

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OhImNew skrev:
Med Cola skal man bare hele tiden "lige på toilettet". Man bliver asocial og det kræver utrolig meget cola at holde den kørende en hel aften/nat synes jeg. Jeg plejer at skulle bruge omkring 2 gram

Så er det eddername ringe kvalitet!

0.3 - 0.4 gram er rigeligt til en hel nat hvis kvaliteten er god.

Og bliver du asocial af kokain? Det er en stimulans og har normalt den omvendte effekt, er du sikker på at det er cola du får?

OhImNew skrev:
modsat på Cola hvor man helst skal drikke for at forstærke virkningen (ligeledes dårlig HR - men sandt)... ;o)

Kokain virker HELT fint UDEN alkohol...

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Resist skrev:

0,4g cocain er en meget passende dosis - hvis man taler HR og økonomi - derfor er cola et stof for idioter og ignoranter.
- Ligeledes er amfetamin og methamfetamin! - måske her med en svag undtagelse af økonomien.

Jeg har ikke problemer med at indtage rigtig føde, når jeg er på stimulanser.
Hvorfor skulle det være værre, at gå hen og købe en pizza, når man er på stims, end når ikke_?
Forestil dig frugt, fisk, rugbrød/æg/rejer - og spis det! uhmmm:) - drik evt. lidt vand til.

For at svare på noget af Blodpumps originale spørgsmål:
Jeg hevde engang adgang til noget meth, som var af en rimelig kvalitet, og sad stort set inde på mit værelse i 14 dage, mens jeg røg af det her stof.
Jeg nåede at indtage (at ryge) lidt over 3g, mens jeg stille og roligt kravlede ind et mere asocialt og afhængigt mønster. 14. dag kom min mor hjem fra studietur, samme dag som min far var blever indlagt med en blødende lever (ja, alkohol slår også ihjel), og jeg tænkte ved mig selv, at det var tid at vågne.
Jeg havde i de 2 uger sovet 10-12 timer cirka midt i forløbet, udover de stunder, hvor jeg havde nikket med hovedt foran skærmen.
Omverdenen kunne faktisk rende mig!
Jeg har set den udsendelse, fra tv2, med ham på meth, og jeg vil gerne se et nyt indslag med den mand!

Meth, eller for den sags skyld andre stimulanser, er ikke nødvendigvis dårlige stoffer, jeg har taget meth både forinden og efter den 14-dags tur, og har ikke haft problemer med at stoppe i tide. Men netop den gang var det ikke så nemt. Hvis jeg ikke havde boet hos de gamle, var det måske gået anderledes

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Lyder skræmmende TATP. Har selv taget meth et par gange, og ikke noget jeg brød mig synderligt om. Den lange virkningstid afskrækker mig en smule, og kunne bestemt mærke hele kroppen rive efter mere så snart rusen faldte.

Medlem

Resist skrev:
OhImNew skrev:
Med Cola skal man bare hele tiden "lige på toilettet". Man bliver asocial og det kræver utrolig meget cola at holde den kørende en hel aften/nat synes jeg. Jeg plejer at skulle bruge omkring 2 gram

Og bliver du asocial af kokain? Det er en stimulans og har normalt den omvendte effekt, er du sikker på at det er cola du får?

OhImNew skrev:
modsat på Cola hvor man helst skal drikke for at forstærke virkningen (ligeledes dårlig HR - men sandt)... ;o)

Jamen jeg kan kun sige, at jeg ville ønske at jeg havde adgang til stof af så ren kvalitet som du har adgang til. Desværre er det jeg har adgang til kun en smule bedre end normal gade-kokain, men det må man jo nøjes med, når man ikke kan få andet... Eller dvs., at det nøjes jeg jo så ikke engang med, for jeg synes det er way over priced som sagt.

Med asocial henviste jeg til at man hele tiden "lige skal på toilettet". Man er jo mere på toilettet end ude og deltage til arrangementet, og det eneste man (jeg) tænker på, er hvornår jeg lige kan stikke af for at få en streg til... Men ja, det er som sagt bare min personlige erfaring.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville også sige at 0.3-0.4 gram skulle klart være nok til en hel aften/nat.
Men det er rigtigt, at hvis det er lorte cola så kan der godt ryge 1-2 stykker på en aften, men med den cola jeg kan få fat i så er et enkelt gram nok til en hel weekend hvor man gir den god gas :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TATP skrev:
Resist skrev:

0,4g cocain er en meget passende dosis - hvis man taler HR og økonomi - derfor er cola et stof for idioter og ignoranter.
- Ligeledes er amfetamin og methamfetamin! - måske her med en svag undtagelse af økonomien.

Jeg har ikke problemer med at indtage rigtig føde, når jeg er på stimulanser.
Hvorfor skulle det være værre, at gå hen og købe en pizza, når man er på stims, end når ikke_?
Forestil dig frugt, fisk, rugbrød/æg/rejer - og spis det! uhmmm:) - drik evt. lidt vand til.

For at svare på noget af Blodpumps originale spørgsmål:
Jeg hevde engang adgang til noget meth, som var af en rimelig kvalitet, og sad stort set inde på mit værelse i 14 dage, mens jeg røg af det her stof.
Jeg nåede at indtage (at ryge) lidt over 3g, mens jeg stille og roligt kravlede ind et mere asocialt og afhængigt mønster. 14. dag kom min mor hjem fra studietur, samme dag som min far var blever indlagt med en blødende lever (ja, alkohol slår også ihjel), og jeg tænkte ved mig selv, at det var tid at vågne.
Jeg havde i de 2 uger sovet 10-12 timer cirka midt i forløbet, udover de stunder, hvor jeg havde nikket med hovedt foran skærmen.
Omverdenen kunne faktisk rende mig!
Jeg har set den udsendelse, fra tv2, med ham på meth, og jeg vil gerne se et nyt indslag med den mand!

Meth, eller for den sags skyld andre stimulanser, er ikke nødvendigvis dårlige stoffer, jeg har taget meth både forinden og efter den 14-dags tur, og har ikke haft problemer med at stoppe i tide. Men netop den gang var det ikke så nemt. Hvis jeg ikke havde boet hos de gamle, var det måske gået anderledes

Godt at høre at du gav dig selv et spark! Man kan virkelige ryge langt ned i sit eget hul, på den måde.
Jeg kan ihvertfald konkludere at jeg ikke skal prøve meth! Det lyder sku for scary til mig!
Det er det, vi har psy.dk til :)

Blæste Nico: Nej, tak. Tag dit Cola selv. Det er ikke lige mig, for dyrt, for ringe rus (På mig hvertfald!), og meget skadeligt ...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OhImNew skrev:
Resist skrev:
OhImNew skrev:

OhImNew skrev:

Jamen jeg kan kun sige, at jeg ville ønske at jeg havde adgang til stof af så ren kvalitet som du har adgang til. Desværre er det jeg har adgang til kun en smule bedre end normal gade-kokain, men det må man jo nøjes med, når man ikke kan få andet... Eller dvs., at det nøjes jeg jo så ikke engang med, for jeg synes det er way over priced som sagt.

Med asocial henviste jeg til at man hele tiden "lige skal på toilettet". Man er jo mere på toilettet end ude og deltage til arrangementet, og det eneste man (jeg) tænker på, er hvornår jeg lige kan stikke af for at få en streg til... Men ja, det er som sagt bare min personlige erfaring.

Forskellen på god coke og lorte coke er også at man med det samme tænker på hvornår man kan jage mere i tudes, hvis kvaliteten er elendig. Man er aldrig helt mættet da det er svært at opnå det "high" som meget rent coke giver. Men en gang i timen er da til at forholde sig til? Ellers kan man købe en master blaster. :wink:

Dr.Phibes har du ikke lyst til at uddybe skaderne på hjertet som kokain medfører?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alle asociale individer, hook jer op med en blaster! Basta!

:roll:

Insane psychedelia user!

Resist skrev:
Dr.Phibes har du ikke lyst til at uddybe skaderne på hjertet som kokain medfører?

Godt at se at alvorlige skadesrisici ikke drukner fuldstændigt i snakken om hvor god coke at folk kan få fat i :roll:

Se fx. Coughlin, P.A. and A.I.D. Mavor, Arterial Consequences of Recreational Drug Use. European Journal of Vascular and Endovascular Surgery, 2006. 32(4): p. 389-396.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kun mig der syntes at trådene altid ryger over i noget "coke er bedst ... Køb noget .." "Det er for vildt! Bla bla bla" ... ????

:roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]