Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 16:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eedeolla: Du siger med andre ord at alle de unge tager lige så meget ketamin som Toxik og lige så ofte?

Du siger ketamin kan give organsvigt - en kilde tak!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg kan kun henvise til Toxik egen beretning, men jeg vil faktisk heller se en kilde på at ketamin ikke kan give organsvigt, fremfor en kilde der frifinder ketamin. Hvertfald før jeg selv fylder min krop med det lort igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Det giver da ikke mening at de skriver det er bedøvelse til heste og samtidig siger at unge anvender stoffet når de skal fyre den af og feste? har ikke selv nogle erfaringer med ketamin dog, så det ved jeg ikke. Irriterer mig groft at de fremstiller LSD som en af de farlige stoffer. Ved godt det ikke er ufarligt, men alligevel :( endnu mere massehysteri...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Citat:
Kunne man få noget dokumentation på jeres ketamin advarsel? for det lyder ummidelbart underligt at ketamin skulle kunne sterrilisere nu når det bliver brugt af læger verden rundt som bedøvelses middel

Citat:

Hej

Der ligger ikke nogle undersøgelser eller evidens for det endnu - det er sådan noget man er ved at undersøge. Vi har hørt det i forskellige sammenhænge, og så vil vi hellere udtrykke vores bekymring engang for meget end en gang for lidt.

Jeg tror naturligvis også, at der er tale om en helt anden dosis, når læger anvender det, ligesom det nok har en vis betydning, hvis man har et forbrug af det over en længere periode.

Så snart vi har mere viden om det, hører I sikkert nærmere. Men som sagt er advarslen udsendt på baggrund af bekymringer, antagelser. Det samme gjorde sig gældende for år tilbage med Ecstasy og rottegift. Der udsendte SSP i hele landet advarsler mod ecstasy, fordi man havde hørt, at der kunne være rottegift i. Det viste sig heldigvis at være i meget få tilfælde.

Vi håber naturligvis, at det er forkert, at man kan blive steril af ketamin-overforbrug, men indtil da vil vi advare om det.

Venlig Hilsen

Navn fjernet
Børne- og Ungekonsulent
malar@ikast-brande.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad fanden bilder de sig ind at påstå ting, de rent faktisk indrømmer ikke er blevet bevist endnu?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
John D. Rockefeller skrev:
Hvad fanden bilder de sig ind at påstå ting, de rent faktisk indrømmer ikke er blevet bevist endnu?

Ja det hjælper sgu ikke ligefrem på troværdigheden, hvordan kan man stole på, at alt det andet de siger ikke også bare er antagelser?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er fandme det samme pis igen og igen, hele tiden..

Hvordan skal man nogensinde kunne stole på det man hører og ser i tv og på sådanne advarsler, forstil jer hvis denne SSP gruppe skulle op og forsvare deres "advarsel" overfor folk som har forstand på det. De havde jo dumpet med stor stor D!

Insane psychedelia user!

Skou skrev:
Hvordan skal man nogensinde kunne stole på det man hører og ser i tv og på sådanne advarsler, forstil jer hvis denne SSP gruppe skulle op og forsvare deres "advarsel" overfor folk som har forstand på det. De havde jo dumpet med stor stor D!

Det ville 99,9% af psychedelias medlemmer også. Løgne kontra halve sandheder der bliver tolket som fulde sandheder, jeg ved ikke hvad der er værst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rigtigt nok, men det er da stadig moralsk forkert af lige netop SSP'er og udsende direkte forkerte fakta, uden nogen form for kilder på meget af det de skriver. Hvis det havde været en eksammen ville en folkeskole gruppe jo ingen gang bestå fordi at de benytter forkerte fakta og uden kildekritik.

Der er jo også forskel på at man stille sig op og siger at "bla bla" er sandt, og hvis man erkender at man ikke er 120 % sikker i sin sag, men stadig har noget konstruktivt og sige. fx den anden advarselstråd der er her inde med keta.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
eedeolla skrev:
Jeg synes I alle samme skal tag den advarsel alvorligt, lige meget hvor mange dumme ting der står i den, og lade være med negligerer

Naturligvis er der helbredsmæssige risici ved overforbrug af ketamin, jeg kan næppe komme på et eneste stof som ikke har ubehagelige bivirkninger ved misbrug. Men når man angiver så konkret og alvorlig en advarsel som
Citat:
Den nyeste viden tyder på, at man selv med et meget lille forbrug af stoffet steriliserer sig selv, og dermed aldrig bliver i stand til at få børn.

...har man bare lige at kunne producere en god kilde på det - ellers har man undergravet sin autoritet alvorligt, og demonstreret at man ikke står tilbage for at bruge billige retoriske tricks som "Den nyeste viden...." uden at have noget at ha' det i.
Eedeolla> Overforbrug af ketamin kan vi hurtigt blive enige om er en meget dårlig ting - men tror du på at færre vil havne i den situation hvis man spreder uunderbyggede myter om stoffet? Taktikken er efterhånden prøvet mange gange, og folk hopper ikke på skrækkampagner længere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
eedeolla skrev:
Jeg synes I alle samme skal tag den advarsel alvorligt, lige meget hvor mange dumme ting der står i den, og lade være med negligerer

Naturligvis er der helbredsmæssige risici ved overforbrug af ketamin, jeg kan næppe komme på et eneste stof som ikke har ubehagelige bivirkninger ved misbrug. Men når man angiver så konkret og alvorlig en advarsel som
Citat:
Den nyeste viden tyder på, at man selv med et meget lille forbrug af stoffet steriliserer sig selv, og dermed aldrig bliver i stand til at få børn.

...har man bare lige at kunne producere en god kilde på det - ellers har man undergravet sin autoritet alvorligt, og demonstreret at man ikke står tilbage for at bruge billige retoriske tricks som "Den nyeste viden...." uden at have noget at ha' det i.
Eedeolla> Overforbrug af ketamin kan vi hurtigt blive enige om er en meget dårlig ting - men tror du på at færre vil havne i den situation hvis man spreder uunderbyggede myter om stoffet? Taktikken er efterhånden prøvet mange gange, og folk hopper ikke på skrækkampagner længere.

- Altså.. jeg har gået og tænkt lidt på og prøve hest, men da jeg lii' læste det med at man kunne steriliserer sig selv tænkte jeg alligevel en gang mere - men igen, ingen kilder! Så det kommer jo bare til og fremstå som om at man slet ikke har nogen faglig baggrund eller viden om emnet i det hele taget.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Skou skrev:
- Altså.. jeg har gået og tænkt lidt på og prøve hest, men da jeg lii' læste det med at man kunne steriliserer sig selv tænkte jeg alligevel en gang mere - men igen, ingen kilder! Så det kommer jo bare til og fremstå som om at man slet ikke har nogen faglig baggrund eller viden om emnet i det hele taget.

Og når du så alligevel prøver det, og opdager at alt hvad "de" sagde var løgn og latin, så tror du ikke længere på NOGET SOM HELST fra regering eller medier - selv når de taler sandt om reelle skadevirkninger. Dette tab af troværdighed er nok den største skade skræmmetaktikker forvolder.

Det kommer tydeligt til udtryk når visse brugere fx. ikke forstår at "mephedron" skulle være specielt skadeligt, "for det er amf og kiks sgu da også, og det har jeg da taget masser af uden at tage skade".

Medlem

eedeolla skrev:
Jeg kan kun henvise til Toxik egen beretning, men jeg vil faktisk heller se en kilde på at ketamin ikke kan give organsvigt, fremfor en kilde der frifinder ketamin. Hvertfald før jeg selv fylder min krop med det lort igen.

det er da dig der siger " Det ændre ikke ved at ketamin kan gi alvorlig organ svigt, og det tror jeg ikke at der er nogen der ønsker."
erko er det dig der skal finde en kilde på det. og ikke os andre der skal finde en kilde for at ketamin ikke giver organ svigt, da jeg stærkt tvivler på sådan en undersøgelse nogensinde har fundet sted.

Og som Prometheus siger, ville læger da vel aldrig give en patient det hvis der var mulighed for sterilision eller "organ" svigt 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe skrev:
Skou skrev:

Og når du så alligevel prøver det, og opdager at alt hvad "de" sagde var løgn og latin, så tror du ikke længere på NOGET SOM HELST fra regering eller medier - selv når de taler sandt om reelle skadevirkninger. Dette tab af troværdighed er nok den største skade skræmmetaktikker forvolder.

Det kommer tydeligt til udtryk når visse brugere fx. ikke forstår at "mephedron" skulle være specielt skadeligt, "for det er amf og kiks sgu da også, og det har jeg da taget masser af uden at tage skade".

Li præcis..! Har selv spist en masse kiks tidligere, men måtte stoppe da jeg til sidst slet ikke kunne holde så meget som en enkelt kiks nede.. Det skidt smadrer sku kroppen, det skal der ikke herske tvivl om!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
en af mine venner var på hest i ret mange måneder sidste år, kæmpe forbrug... og puuuuha det farligt.... han pisser normalt og skal sgu til at være far her om en 7 måneder..... men man bliver jo steril af hest så glæder mig sgu til at se ungen LOOL FUCK NU JER SSP.... Sig nu sandheden istedet for at lyve, stoffer har nok negative virkninger til at man vælger nogle af dem fra...... lad os for fanden vælge selv - i har ligesom bevist at alt hvad i siger er pissemeget løgn.. I sgu kraftedme smage på pappas guldring

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Findes der nogen kilder på at man bliver steril?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skou skrev:
Findes der nogen kilder på at man bliver steril?

Nej for det gør man ikke, det ville du nok også vide hvis du havde læst tråden igennem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har læst tråden igennem, flere gange..

Det var mere fordi at "Child of Aum" skrev at man blev steril af det, også ville jeg bare lige høre om han havde noget nyt i sagen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skou skrev:
Jeg har læst tråden igennem, flere gange..

Det var mere fordi at "Child of Aum" skrev at man blev steril af det, også ville jeg bare lige høre om han havde noget nyt i sagen

Child of Aum har ikke skrevet, at man bliver steril af det. Bemærk sarkasmen. :shock:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nårh hehe :D

Var på en efterkoger fra en hygge aften igår da jeg skrev det hehe 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]