Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey. Mit første indlæg herinde. Har prøvet at søge lidt rundt herinde, men har ikke kunne finde noget optimalt.

Jeg er en ung knejt, og jeg har prøvet lidt forskellige former for rusmidler - dog ingen psykedelika som svampe, LSD og videre i den dur. Jeg har ikke i sinde at prøve det lige foreløbig, da jeg helst vil være færdigudviklet mentalt, inden jeg forsøger mig med disse substanser, hvis det overhovedet kommer på tale. Men jeg er utroligt interesseret i den udvikling, nogle personer går igennem efter indtagelse af disse psykedelika. Selv har jeg 'kun' prøvet amfetamin, kokain, ecstasy, alkohol og cannabis - i et mere eller mindre fornuftigt omfang. Det er efterhånden et års tid siden, jeg prøvede rigtigt første gang, og jeg har efter dette været igennem en stor og positiv personlig udvikling i mit liv.

Jeg blev for et stykke tid siden tilbudt nogle svampe, men takkede pænt nej, da det ikke er noget, jeg tør at risikere mit gode helbred for. Dog har jeg, efter at have indtaget andre rusmidler, at skræmmekampanger er en væsentlig årsag til de fordomme og 'rygter' der hersker omkring rusmidler, så jeg er begyndt at overveje, om det virkelig kan rykke så meget rundt oppe i hovedet, som jeg går og tror, hvis man er i en sund mental tilstand, har overvejet set, setting, og diverse HR, inden man går ind til dette. Jeg ved godt, at der intet endegyldigt svar er, men jeg har dog et spørgsmål, jeg gerne vil have svar på - i det omfang det nu kan lade sig gøre. Er der nogle mentale faresignaler, man skal være opmærksom på, hvis man vil forsøge sig med psykedelika? Jeg har hørt om et par episoder, hvor venners bekendte er kommet helt ud i torvene under et 'trip' efter indtagelse af svampe eller ecstasy. Jeg kender ikke deres mentale tilstand på tidspunktet dette fandt sted, men hvis man ikke lider af en form for psykisk forstyrrelse - depression, lavt selvværd, angst, osv., og ikke tidligere har gjort det, er det så det der spiller ind? Eller kan det lige så godt ramme mig, selvom jeg, ifølge mig selv, har en solid psyke?

Jeg er udmærket klar over, at psykedelika kan voldtage en helt uventet, men om det afhænger af psykisk tilstand, forbrug, etc., ved jeg ikke. De skræmmekampanger der kører, gør sgu det hele meget sværere, da amfetamin jo nærmest beskrives lige så farligt som LSD.

Håber der var nogle der kunne tyde en problemstilling ud af alt dette :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvis du:

1. Tager en fornuftig lille dosis (fx. 0,5g tørret cubensis),
2. indtager det hjemme, med nogle gode venner eller alene,
3. ikke lider af semi-psykotiske sygdomme el. lign. og ikke har for mange skeletter i skabet,
4. og har styr på dig selv og dine tanker

...så skulle risikoen for fx. et badtrip imo være yderst minimal. Igen vil jeg dog advare mod at indtage psykedelika før man er helt udviklet, som du også selv er inde på. Det er dejligt at se at der er nogen der tænker i stedet for bare at proppe i hovedet. Thumbs up!

De fleste der kommer galt afsted med svampe indtager tit for meget, et forkert sted, med forkerte personer og uden at kende noget til virkningen. Tit er alkohol også indblandet. Ikke sagt at det ikke kan gå galt alligevel, det kan det, men ved at læse om de forholdsregler man bør tag før og under et trip kan risikoen minimeres. Ligesom at alle andre stoffer kan "reguleres", så indtaget praktisk talt ingen eller næsten ingen risiko har for vedkommende. Kunsten er så at finde det level og holde det der (hvilket kaaan være svært ;) )

Hvis man kigger efter er alt dødeligt, skadeligt eller på en anden måde uhensigtsmæssigt at indtage hvis man indtager for meget af det. Sådan er det med alt i verden, også livsnødvendige ting som vand og ilt der er dødelige hvis man får for meget. Ligesom cubensis svampe muligvis kan være farlige hvis man indtager 3000-4000g (måske mere for mavesækken der udvides?) Alt med måde som jeg plejer at sige

Velkommen til forresten :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ros for at sætte dig ind i tingene.

Hvor gammel er du?

Junior medlem

Xpert skrev:
Hvis du:

1. Tager en fornuftig lille dosis (fx. 0,5g tørret cubensis),
2. indtager det hjemme, med nogle gode venner eller alene,
3. ikke lider af semi-psykotiske sygdomme el. lign. og ikke har for mange skeletter i skabet,
4. og har styr på dig selv og dine tanker

...så skulle risikoen for fx. et badtrip imo være yderst minimal. Igen vil jeg dog advare mod at indtage psykedelika før man er helt udviklet, som du også selv er inde på. Det er dejligt at se at der er nogen der tænker i stedet for bare at proppe i hovedet. Thumbs up!

De fleste der kommer galt afsted med svampe indtager tit for meget, et forkert sted, med forkerte personer og uden at kende noget til virkningen. Tit er alkohol også indblandet. Ikke sagt at det ikke kan gå galt alligevel, det kan det, men ved at læse om de forholdsregler man bør tag før og under et trip kan risikoen minimeres. Ligesom at alle andre stoffer kan "reguleres", så indtaget praktisk talt ingen eller næsten ingen risiko har for vedkommende. Kunsten er så at finde det level og holde det der (hvilket kaaan være svært ;) )

Hvis man kigger efter er alt dødeligt, skadeligt eller på en anden måde uhensigtsmæssigt at indtage hvis man indtager for meget af det. Sådan er det med alt i verden, også livsnødvendige ting som vand og ilt der er dødelige hvis man får for meget. Ligesom cubensis svampe muligvis kan være farlige hvis man indtager 3000-4000g (måske mere for mavesækken der udvides?) Alt med måde som jeg plejer at sige

Velkommen til forresten :)

Hey, tak for svar! :)

Det med at alt er dødeligt, er præcis det jeg tænker på mht. med skræmmekampanger. Altså, alt er dødeligt, men der skal jo for eksempel en absurd mængde tobak til før man får lungecancer. Det er jo ikke noget der sker ved første eller andet sug. Man ved godt, når det begynder at blive farligt, og kan derfor selv regulere sit 'mis'brug, så det bliver forsvarligt. Det jeg er bange for mht. svampe og andre psykedelika er, at de (efter hvad jeg har hørt) kan fucke en op mentalt på jomfruturen. Dog har jeg erfaret, efter fx indtagelse af cannabis, at man skal ret langt ud før man får en 'psykose', bliver afhængig eller andet ondt. Før jeg havde prøvet hash (jeg var 15 første gang, tror jeg), troede jeg pga. foldere, vi havde fået uddelt på min folkeskole, at det var noget man blev afhængig af efter en måneds intensivt forbrug. Det efterprøvede jeg så, og jeg skal da lige love for, at det udsagn faldt til jorden, da jeg nemt kunne stoppe fra dag til dag. Endnu et eksempel på, at narkotikainformation fra statens side er de rene skræmmekampanger, der blot vil holde unge fra at få et massivt misbrug, og derfor misinformerer om farerne ved stoffet, så de unge ikke tør at give sig i kast med det - for hvis man er rigtigt skruet sammen, fornemmer man nemt, hvornår det er nok, og man skal trappe ned / tage en kold tyrker. På samme måde er jeg informeret omkring svampe mht. de sindslidelser, de kan medføre. :)

Og mange tak for rådene, det gav mig lidt mere blod på tanden! :)

Portuz skrev:
Ros for at sætte dig ind i tingene.

Hvor gammel er du?

Jeg er 19 år, og ventede bevidst med at eksperimentere med narkotika til jeg blev 18 år, for ikke at påvirke min mentale udvikling på et så tidligt tidspunkt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
"Altså, alt er dødeligt, men der skal jo for eksempel en absurd mængde tobak til før man får lungecancer"

Ja, men relativt få smøger indtaget oralt før du dør af det. Nikotin er en stærk gift der bla. bruges som insekt-dræber, specielt babyer der raserer askebægre for skodder er i farezonen.

Junior medlem

Xpert skrev:
"Altså, alt er dødeligt, men der skal jo for eksempel en absurd mængde tobak til før man får lungecancer"

Ja, men relativt få smøger indtaget oralt før du dør af det. Nikotin er en stærk gift der bla. bruges som insekt-dræber, specielt babyer der raserer askebægre for skodder er i farezonen.

Hehe, well, det er ikke just den måde, jeg indtager tobak på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]