Hey. Mit første indlæg herinde. Har prøvet at søge lidt rundt herinde, men har ikke kunne finde noget optimalt.
Jeg er en ung knejt, og jeg har prøvet lidt forskellige former for rusmidler - dog ingen psykedelika som svampe, LSD og videre i den dur. Jeg har ikke i sinde at prøve det lige foreløbig, da jeg helst vil være færdigudviklet mentalt, inden jeg forsøger mig med disse substanser, hvis det overhovedet kommer på tale. Men jeg er utroligt interesseret i den udvikling, nogle personer går igennem efter indtagelse af disse psykedelika. Selv har jeg 'kun' prøvet amfetamin, kokain, ecstasy, alkohol og cannabis - i et mere eller mindre fornuftigt omfang. Det er efterhånden et års tid siden, jeg prøvede rigtigt første gang, og jeg har efter dette været igennem en stor og positiv personlig udvikling i mit liv.
Jeg blev for et stykke tid siden tilbudt nogle svampe, men takkede pænt nej, da det ikke er noget, jeg tør at risikere mit gode helbred for. Dog har jeg, efter at have indtaget andre rusmidler, at skræmmekampanger er en væsentlig årsag til de fordomme og 'rygter' der hersker omkring rusmidler, så jeg er begyndt at overveje, om det virkelig kan rykke så meget rundt oppe i hovedet, som jeg går og tror, hvis man er i en sund mental tilstand, har overvejet set, setting, og diverse HR, inden man går ind til dette. Jeg ved godt, at der intet endegyldigt svar er, men jeg har dog et spørgsmål, jeg gerne vil have svar på - i det omfang det nu kan lade sig gøre. Er der nogle mentale faresignaler, man skal være opmærksom på, hvis man vil forsøge sig med psykedelika? Jeg har hørt om et par episoder, hvor venners bekendte er kommet helt ud i torvene under et 'trip' efter indtagelse af svampe eller ecstasy. Jeg kender ikke deres mentale tilstand på tidspunktet dette fandt sted, men hvis man ikke lider af en form for psykisk forstyrrelse - depression, lavt selvværd, angst, osv., og ikke tidligere har gjort det, er det så det der spiller ind? Eller kan det lige så godt ramme mig, selvom jeg, ifølge mig selv, har en solid psyke?
Jeg er udmærket klar over, at psykedelika kan voldtage en helt uventet, men om det afhænger af psykisk tilstand, forbrug, etc., ved jeg ikke. De skræmmekampanger der kører, gør sgu det hele meget sværere, da amfetamin jo nærmest beskrives lige så farligt som LSD.
Håber der var nogle der kunne tyde en problemstilling ud af alt dette