Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 14:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den Sjællandske Vestkyst
Hej

jeg skriver den her fordi, jeg selv har haft utroligt mange erfaringer med, at koge kaktus.
lige fra små afkåg af 40 - 60 cm kaktus , til afkog der indvoldvere 6-8 m kaktus.

men jeg vil starte med at sige, at selve afkogningen er en del af "rejsen" i sig selv. Lige fra man sidder og har ondt i ens fingre, fra alle de gange piggene har stukket en. Til man oplever verden lige så ny og fantastisk som, da man var et barn, igen...

først vil jeg skrive lidt om det med at vente..
disse kaktuser er jo fantastiske på så mange måder, en af de bedste egenskaber de har er at man kan skære dem i 10-15 cm sykker , lade enderne tørre , og så plante dem .. det vil sige at for hvert år man venter med at lave et egentligt afkog , stiger ens kaktus antal dramatiskt.
de fleste af jer ved jo sikkert dette og når man laver et afkog, skal man altid lade spidsen og bunden være fordi hver af dine kaktusser så bliver til 2 !.

men nok om det ..
det egentlige afkog syntes jeg helt personligt godt må tage et par dage .. eller den tid det tager !
jeg har prøvet at koge kaktus i 5 dage straight .. men så er man også træt af lugten :).

jeg er ikke selv meget tilhænger af metoden med den flydende shot-glas metode , men vil man ikke bruge for lang tid på afkoget er det jo nok den bedste løsning .
min katus ven og jeg er mere til den metode hvor man ender med en sort/mørkebrun klump som er håndterbar, let at opbevare og smager og ligner egte sort engelsk lakrids .. hvis man laver et stort afkog vil det være ret næmt at bruge ; 20 g = fulblown experiance men jeg vil forslå folk , at efter som at der er forskel på styrken fra kaktus til kaktus, at man laver store afkog fordi slut produktet så bliver mere stabilt og man har mere materiale til at prøve sig frem med, til man ved den passende mengde der skal indtages.

jeg vil forslå, på baggrund af egen erfaringer at man bruger følgende redskaber ..

1 stor gryde 12-20 l (til den egentlige kaktus kogning)
2-3 alm. gryder (til neddampning)
2 stk. spand eller lig. til at si ned i
1 lukket 1½ l plast flaske fyldt med koldt vand
2 stk si .. en alm si og så en utroligt finmasket si her har vi faktiskt haft brugt en dafni si ..

først skal man selv fjerne piggene .. av av .. isært efter et par meter ..
efter alle piggene er fjernet skal kaktuserne skæres ud i tern ikke meget større end en terning.
herefter ligger du alt kaktusen op i den store gryde så gyden er fyldt ½ - 2/3 dele af vejen med kaktus.
så fylder du vand på indtil gryden er fyldt men så den stadigt kan spilkåge uden at sprøjte ud over det hele .
præs så meget citron som du lyster ud over .. vi bruger normalt 2-4 ved første kogning.
lad nu det her koge hårdt i 2 timers tid , hvis vandet svinder for meget så held noget mere på , evt. kog det i en elkeddel først så det ikke stopper kogningen.
her efter sir du det første gang , tømer alt vand fra og helder kaktus stykkerne tilbage i gryden. held det første siet væske over i din anden spand igennem din meget fine si og held det så i dine andre gryder og set dem til at reducere.
så tager du en 1½ l falske som du fylder med koldt vand og som du lukker. den bruger du så som en morder ned i dine kogte kaktus stykker og sørg for at mos det hele rigtigt grundigt.
så helder du vand på igen som ved første kogning , noget citron og så koger du det i jah .. 1-2 timer med samme fremgangs måde som første gang. anden gang tager det noget længere at si det .. du skal ungå at lade så lidt kaktus kød som muligt (hvis noget over hoved) komme ned i den siet væske. du kan sagtens koge dit kaktus køde flere gange efter 3 gang .. men resultatet bliver ikke meget bedre..

nu skal du så reducere det hele .. jo flere gryder der er i kog .. jo hurtigere går det

tilsidst er du nede på kun en gryde .. med en mørkebrun gullig-glinsende olie-væske når du når ned på en gryde .. så gå forsigtigt fem .. vesken må gerne kåge .. men ganske lidt .. den vil nu over de næste par timer bliver hurtigt tykkere og tykkere .. og man skal faktiskt være over den hele tiden .. især når du når ned til en maling/sirup konsistens .. så bør du skruge helt ned .. laveste indstilling på komfuret .. og bliv ved med at rør indtil massen har den ønskede tykkelse .

det hele tager lang tid .. men det kan være skide hyggeligt og når man har gået så mange timer i lugten af kaktus, snakket om kaktus og tænkt på kaktus .. så ender man med at føle sig høj på en særlig måde .. kan ikke forklare det men det er sket hver gang! undervejs i prosessen når du når hen og det er blevet forsent .. slukker du bare alle dine gryder og fortsætter dagen efter ..

du ender med en klump som er nem at opbevare i din fryser feks. og som ikke mister styrke selv efter 1-2 år .. på denne måde kan man bruge nogen dage 1 gang om året eller hver andet år på at koge .. og så ha' en forsygning der kan holde til næste gang !

jeg er også mere end villig til at ´give svar , tips og lære nyt så skriv endeligt til mig ..

mvh Azhanorr

ps. undskyld at jeg er en spasser til at lave nok kommaer (",")

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hej Trold... WB :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Super opskrift du har fået lavet her ;)
Har længe gået og tænkt lidt på og lave et opkog af kaktus, men hvilken kaktus ville du anbefalde? San pedro?
Og når man så har den her sorte "klump" tilbage, hvordan dosere man så den?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
hvordan når du fra ''den ønskede tykkelse'' til ''den sorte klump''?

Junior medlem
Brugeravatar

Skou skrev:
Super opskrift du har fået lavet her ;)
Har længe gået og tænkt lidt på og lave et opkog af kaktus, men hvilken kaktus ville du anbefalde? San pedro?
Og når man så har den her sorte "klump" tilbage, hvordan dosere man så den?

"san pedro" er ligsom felles betegnelse for de kaktuser der indeholder de aktive stoffer .. så at sige :)

de latinske familienavn er Trichocereus hvor den medst kendte er Trichocereus pachanoi, men denne kaktus er dog også ganske mild . de bedste resultater har jeg klart oplevet med Trichocereus bridgesii men som desværre også er sjælden.
og så har vi Trichocereus Peruvianus "peruvian torch" som jeg ikke har haft de store erfaringer med desværre.

pachanoi bliver helt klart større i diameter og derfor i vægt . men bridgesii vokser helt klart hurtigere .. jeg havde en der voksede 30 cm sidste sommer ..

med hensyn til doseringen .. det er en smugle svært at sige .. men det plejer at være sådan at 20g af den sorte masse svarre til det der hedder 500mg/full blown exsperience men dette er kun hvis du virkeligt har siet kaktus væsken grundigt og du ikke har det mindste kaktuskød tilbage til sidst som kan øge vægten af din færdige klump .. jeg plejer at sige at 40 cm kaktus gir 20 g færdig masse .. det vil jeg dog ikke anbefale at starte med .. prøv med 10 og så vent 3 timer se om du får en effekt .. så ved du hvor meget mere du skal ha' næste gang .. men det kommer også an på hvor meget kaktus du har til at begynde med .. har du kun 40 cm så ville jeg æde hele klumpen der er tilbage til sidst fordi eder du først 10 .. venter 3 timer og du får en effekt men ikke stærk nok .. så bliver den ikke meget stærkere af at du så æder 10 på det tidspunkt .. det forlænger det nærmest kun.
Men denne teknik er bedst hvis du har en del kaktus du skal koge

til sidst vil jeg lige fortælle om min første gang med kaktus .

vi lavede et afkog på samme måde som jeg har beskrevet , men vi filtrerede det ikke så grundigt , så vi endte op med en masse der var noget større end forventet og defor også en del mildere.
men jeg startede med at æde 30 g .. og på dette tidspunkt have jeg ikke fundet ud af at der kan gå helt op til 3 timer før du har den fulde effekt .. så 1½ time efter besluttede jeg at den mængde jeg havde spist ikke var tilstækkelig .. så jeg åd 20 g til .. vilket var en fejl .. det resulterede i at vi var på trip i 24 timer .. jeg havde det ikke dårligt eller noget i den stil .. det var bare laaang tid :)
samtidigt vil jeg også sige at jeg aldrig har kastet op når jeg har spist kaktus .. men alle andre jeg kender der har gjordt det gør det hver gang ! .. det eneste jeg kan se som forskel er at jeg drikker meget utroligt stækt kaffe .. og det tror jeg har hærdet min mave .. for den kvalme jeg får af kaktus minder lidt om den kvalme man kan få af for meget stærk kaffe og det kan jeg sagtens kuppere ..

hvordan når du fra ''den ønskede tykkelse'' til ''den sorte klump''?

med den ønskede tykkelse mener jeg selvfølgelig den sorte klump .. man skal bare blive ved med at arbejde med den på det laveste blus på komfuret .. og så ellers bare arbejde med den indtill den er en håndterbar klump .. vi plejer at kunne side og rulle kugler ud af den som vi så sluger med mælk .. ret nemt !

skriv endeligt hvis der er andet jeg kan hjælpe med !

mvh

Azh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

azhanorr skrev:
vi lavede et afkog på samme måde som jeg har beskrevet , men vi filtrerede det ikke så grundigt , så vi endte op med en masse der var noget større end forventet og defor også en del mildere.
men jeg startede med at æde 30 g .. og på dette tidspunkt have jeg ikke fundet ud af at der kan gå helt op til 3 timer før du har den fulde effekt .. så 1½ time efter besluttede jeg at den mængde jeg havde spist ikke var tilstækkelig .. så jeg åd 20 g til .. vilket var en fejl .. det resulterede i at vi var på trip i 24 timer .. jeg havde det ikke dårligt eller noget i den stil .. det var bare laaang tid :)

:rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan rigtig godt lide den her tråd, den får inkluderet ånden og ritualet i processen! Lige my kind of style. Jeg overvejer også snarest at få begivet mig ud i mit første meskalintrip. Er det kakti du selv gror som du bruger?

Junior medlem
Brugeravatar

InnerNetExplorer skrev:
Jeg kan rigtig godt lide den her tråd, den får inkluderet ånden og ritualet i processen! Lige my kind of style. Jeg overvejer også snarest at få begivet mig ud i mit første meskalintrip. Er det kakti du selv gror som du bruger?

jeg har også altid gået meget op i estetik i forbindelse med trippet.

jah det er kaktus jeg selv gror jeg bruger . men når man sådan har gået en hel sommer og set til sin kaktuser , hvor hver og en har sin egen "personlighed" så kan man godt ha' lidt svært ved at skære dem i stykker om efteråret !

jeg vil gerne anbefale den bog der heder Psychedelics encyclopedia den er lidt tung for den står på engelsk og de bruger tit nogen lidt avanceret ord . men jeg har haft utroligt meget gavn af at læse i den og bruge den som opslagsværk før trippet og under kogningen .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

F*** det må være for vildt at opfostre egne planter, beskære, pille fra hinanden, koge op i flere dage, indtage, opleve, kommunikere med "ånden" og bearbejde efterfølgende. Det bliver sgu ikke meget bedre! :D

Jeg har tænkt mig at købe noget kaktus over nettet, det er egentlig ikke vanvittigt dyrt. Jeg tror jeg køber en meter eller sådan noget, når jeg kommer til flere penge. Jeg skal nok aflægge rapport på processen, måske med en lille billedserie :)

Junior medlem
Brugeravatar

hej igen .

i siste uge syntes jeg efterhånden at det havde været for længe siden, jeg havde lavet et afkog. og som de fleste af jer måske kender til , så får man en utrolig lyst til noget når man snakker om det.

så jeg høstede en kaktus til afkåg. jeg valgte mig 50 cm af en Trichocereus Bridgesii .
jeg fulgte self. min egen opskrift og det lykkedes mig, efter 6-8 timers kogning at ha' en sort klump som jeg spiste. dette får mig videre til næste lille ting jeg vil sige . hvis du er en rimmeligt hærdet tripper .. så er 50 cm aldeles ikke for meget ..
trippet var fantastiskt!

denne gang var lidt anderledes fordi jeg ikke havde noget at ryge på .. det kan man sagtens .. men gud hvor var der nogen tidspunkter, undervejs i trippet, hvor jeg virkeligt godt kunne ha' brugt en stille og rolig pot-joint. Pot og meska går meget godt hånd i hånd ! især fra man lige har spist "klumpen" til man har den fulde virkning 2-3 timer efter .. undervejs kan det sagtens mildne den smugle utilpashed man skulle støde ind i . hvis du ikke ryger pot eller lign. normalt .. så lad vær' med at gør det på meska.

man kan ikke planlægge trippet godt nok !
man skal altid sørge for at ligge en løs plan for hvad man har lyst til iløbet af trippet..
jeg fortrækker helt klart en hyggelig atmosferre, med meget få, afslappet personer. hvor man så høre noget fedt slowbeat/ambient musik .. jeg vil varmt anbefale "The Orb" .. de lydder for fantstiskt når man har spist kaktus.
musik er godt men en rigtigt god film , når man har den fulde effekt, er en utrolig oplevelse...
og igen vil jeg komme med en anbefaling .. disney/pixars.. det lydder måske lidt plat .. og det skal da' også siges at jeg ikke tænker på snehvide eller robinhood .. men film som De utrolige !!! stadigt by far, den bedste film jeg til dato har set , fordi at jeg så den på et godt kaktus trip !
sidste uges trip så jeg Wall-E og Bolt .. to rigtigt gode kaktus film ! .

Disney har altid haft forbindelser til meskalin.. ifølge "Psychedelics Encyclopedia" siges det at manden bag "visual effects" i den gamle disney film "Fantasia" nogen år forinden filmen blev lavet, havde været frivilig forsøgskanin hos en professor, som eksperimenterede med peyote ... :) et tilfælde ? hmm .. måske !

men lad vær' med at se film du har set før .. det er så kedeligt på meksa !

til sidst vil jeg lige skrive en tilføjelse .. jeg skæv i min opskrift at man kunne sluge kugler man havde rullet ud af den sorte masse med mælk .. men det er jo overhoved ikke et must .. er du feks lactose alergikker så kan du sagtens drikke vand ! .

Mvh

Azh

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Psychedelics Encyclopedia Af Peter G. Stafford

http://books.google.dk/books?id=Ec5hNgY ... lt#PPA3,M1

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis man nu gerne ville forsøge sig ud i kunsten og koge meskelin og man har adgang til tøret kaktuskød, hvor meget skal man så bruge?
For er sku blevet bidt af det :D

Junior medlem
Brugeravatar

Skou skrev:
Hvis man nu gerne ville forsøge sig ud i kunsten og koge meskelin og man har adgang til tøret kaktuskød, hvor meget skal man så bruge?
For er sku blevet bidt af det :D

man siger at 100g tørret san pedro indeholder ca. 300 mg meskalin og et stækt trip er ca. 500 mg .
men hvis du køber det tørede kaktus , så mister du chancen for at plante top og bund og der igennem, med tiden, at ha' din egen flok kaktuser som du kan passe og høste.
man skal også passe lidt på at lave en dille ud af at købe det tørrede preperat .. for hvis salget af det tørrede kaktus bliver for stort , så kommer der også mere opmærksomhed omkring kaktuserne. og så ender vi måske med at den hærlige plante bliver gjordt ulovlig.

ud over det så har jeg kigget lidt rundt på nettet og de fleste steder er det Peruvianus de sælger tørret, der er mange rygter om denne kaktus og at den kan være meget mere potent end resten af san pedro familien, men jeg har til dato ikke mødt nogen af denne slags som var mærkbar stærkere end de andre san pedro.

jeg vil forslå dig at du istedet investere i .. jah måske 1 - 1,2 m . frisk pachanoi .. det gir' dig 2 gode trips.. og så kan du skære top og bund af dem . og plante dem og der igennem har du så 6-8 kaktuser der gror ca' 20 cm om året .. og vær gang du så høster dem.. så gør du det samme med at gæmme top og bund så du for hvert år fordobler dit kaktus antal ... til sidst er man selv forsynende :)

i det hele taget så syntes jeg, at alt der har med planter man bruger at gøre, bør man dyrke selv. hvis man altid køber og kåger .. så mister man lidt den fantastiske oplevelse det er, at se kaktuser og andre dejlige planter vokse, pga det man selv har givet til planterne i årets løb.

jeg kan ikke lade vær' med at tænke på den bog der hedder den niende insigt .. hvor de bla. er inde på at du kan overføre gode energier til ens planter så de vokser mere og bliver stærkere .. jeg kan godt li' tanken om at mine kaktuser og mine andre planter vokser mere og har det bedre fordi jeg går og passer og plejer dem og sender dem gode tanker ..

vh.

Azh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har også tænkt mig og købe rigtige kaktuser, da jeg også findet det utrolig sjovt og spændende og passe sådanne planter :D
Det med det tørrede kød var kun lige fordi at jeg lige har fået mulighed for og "snyde" lidt, men skal helt klart ud og ha fat i nogle kakti

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Tænkte det var i orden at jeg uploadede nogle billededer til overstående fremgangs måde.
Har brugt ca. 400g T. Peruvianus og 600g T. Pachanoi.

1) Skær piggene fra
Billede

2) Skær i små tern og kog ( Husk Citron)
Billede
Billede

Potion 1
Billede

Potion 1-2
Billede

potion 1-2-3 ( Potion 3 er den til venstre) Der er ca. 4L væske til sammen.
Billede

Nedkogning
Billede
Billede

Slut resultat
Billede

Billede

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Senest rettet af Xenofanes 04 jul 2011 20:40, rettet i alt 4 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Fed post, bomlee - gode billeder!

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kunne ikke selv ha' lavet et bedre produkt ! :) fantastiske billeder ! bomlee !!

Medlem
Brugeravatar

Lækre billeder, ja. Jeg forstår dog ikke, hvorfor den 73 g sorte masse skulle være nemmere at estimere meskalinindholdet i end det er ved tørret kaktus? Eller hvorfor er det helt præcist, at I foretrækker denne metode?

Junior medlem
Brugeravatar

Metavinduet skrev:
Lækre billeder, ja. Jeg forstår dog ikke, hvorfor den 73 g sorte masse skulle være nemmere at estimere meskalinindholdet i end det er ved tørret kaktus? Eller hvorfor er det helt præcist, at I foretrækker denne metode?

Det har ikke noget at gøre med, at det er næmere at vide meskalin indholdet .. det er simpelthen bare meget meget næmere og mere behageligt, at indtage feks. 20 g af den sorte masse (som kan rulles til kugler og sluges uden man skal smage på det) end at skulle drikke en større mengde kaktus juice eller for den sags skyld, kaktus-slush som der er mange der har haft gjordt :) og desuden er det også meget næmere at opbevare :) det jo faktiskt umuligt at vide hvor meget meskalin der er i ens kaktuser da (imo) de svinger meget i styrke . Det er også derfor at jeg anbefaler at man koger på flere individder, så man udjævner styrken mellem stæke og svage.. :) men man kan jo ikke vide, hvor stækt ens færdige klump er. og derfor er det en go' ide, at have nok til at man feks kan starte med 10 g - mærke effekten og så vide til en senere dato, hvor meget der skal til for en "full blown experience".. eller til den styrke trip, man nu foretrækker :)

Junior medlem
Brugeravatar

bomlee skrev:
1) Skær piggene fra

Næste gang bør du måske overveje at bruge en tang. Det ser ud til, at du har skåret for meget omkring areolerne, således meskalin går til spilde (med mindre du fjernede det grønne skind separat).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]