Funky fungus skrev:
Laegeordineret cannabis er alligevel en opbloedning af lovgivningen, og et kaempe skridt imod endeligt at acceptere at forbudspolitik ikke har den oenskede virkning.
Når det ikke fungerer, vil der blive lavet undersoegelser som viser bristerne (håber jeg;)) og så må man tage den der fra. Jeg fatter ikke folks "frygt" for at flere vil ryge? So fucking what? Er pointen ikke at hash skal VAERE LOVLIGT? Antal bruger er ikke = problemets omfang. Antal MISbrugere er derimod.
Bedre behandlingsmuligheder, mere liberalt markede og god undervisning (og opdragelse) er vejen frem. Hvis foraeldre kunne tage del i "uddannelsen" af deres boern, i stedet for at lukke oejnene så ville alting gå meget bedre. Derudover så har danske unge et attitude-problem med hensyn til alkohol etc. så måske man skulle se på hvad som går galt, i forhold til tidligere?
Jeg er faktisk ganske enig. Jeg vil f.eks. hellere have at mine børn får et moderat cannabis forbrug, end at de får et moderat alkohol forbrug når ejg får dem engang. Jeg mener nemlig at alkohol er langt farligere end hash, ihvertfald for de fleste.