Har tænkt mig at lave et gammelt køleskab om til et mycelium groskab, i den nærmeste fremtid.
Det er et lille køleskab med en lille fryser i toppen. Fryseren regner jeg ikke med at bruge.
indtilvidere har jeg tænkt mig at dyrke psilocybe cubensis cambodia i skabet.
Men regner med at komme til at dyrke flere forskellige slags cubensis. og måske p. cyanescens
Mit budget:
Har køleskabet.
Har rigeligt Cambodia spore.
400-600kr til udstyr i skabet.
1000-2000kr til nye spore, vermiculite, halm, rug, agar agar, m.m (burde være nok til at gro det næste lange stykke tid

)
1000kr til uforudsete omkostninger.
Det skulle komme til at se nogenlunde sådan ud:
1. forholdsvis sterilt rum, hvor der kan stå petriskåle, poser, bakker og glas med voksende mycelium i.
2. bunden bliver afskærmet og en 100w varmepære installeret, med egne sikringer der sidder udenfor skabet.
3. en termostat bliver sat i grorummet med tilslutning til pæren. så temp kommer til at ligge på 28-30grader.
Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på/komme med jeres mening om:
-Kan varmepæren tåle at blive tændt og slukket hele tiden? (hvilket jeg regner med at den vil gøre når den er sat til termostaten)
-Er 100w lige i overkanten? (har kun set varmepærere på 100w eller over)
-Vil ydre temperaturforskelle kunne mærkes i skabet og omvendt, vil skabet afgive meget varme? (tror ikke, da et køleskab jo er isoleret.)
-Hvilket materiale til afskærmningen mellem pæren og grorummet? (måske en glasplade fra køleskabet pakket ind i sølvpapir. så der ikke kommer lys igennem).
-Da skabet kommer til at være omkring de 30grader/bakterie paradis, er der så noget jeg kan gøre for at holde det sterilt over en lang periode så jeg ikke skal vaske det hver weekend.?
-Skal man have meget erfaring for at kunne udvælge og dyrke en enkelt strain (eller hvad det hedder).? (regner med i ved hvad jeg mener)
På forhånd tak for svarene.