Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Fellow Growers :D
Jeg er totalt ny i den ædle art af Cannabisdyrkning og jeg har brugt de sidste ugers tid på at læse alt hvad jeg kan komme i nærheden af mht. dyrkning. Det startede med at jeg fik en pose pot af en af mine kollegaer hvori der var en masse frø, og så blev jeg hooked på ídéen om at prøve at dyrke selv. Er temmelig forbavset over hvor sjovt det egentligt er når man først kommer igang.

Jeg har fået købt ventilator, nogle flere frø (DCF potmix samt Jawis joy), mylar, jord, potter, timer og termo/hygrometer. Herefter tømte jeg mit skab inde i soveværelset og har dedikeret det til grorum (H: 2,5 meter, B: 80 cm, D: 80cm).

Udstyr:
Billede

Til stiklingerne i starten har jeg brugt 3 9W, 6400 lumen pærer med blåt spektrum, om et par uger vil jeg købe en 250W HPS med digital ballast. Det er hvad jeg har fået anbefalet til dén størrelse. Senere vil også komme udsugning og evt. aktivt kulfilter. Pt kører jeg med 18 timers lys til veg. fase. Nogle siger 24, de fleste andre 18, så jeg holder mig til 18.

:arrow: Hvad er forresten jeres erfaringer med Digital Ballast?

Jeg har lige plantet dem og venter spændt :-)

Frøene er blevet plantet (6*dcf potmix, 4 ukendte danske frø,2 jawis joy):
Billede

:arrow: Er der nogle her som har erfaring med Jawis joy? De er meget billige så de er måske ikke så gode?

Mit groskab:
Billede

Og endnu et af mit groskab:
Billede

Lamperne tændes:
Billede

Mit kat er meget nysgerrig mht. groskabet (hun præsterede at æde nogle stiklinger som jeg havde i et par potter i vindueskarmen for et par uger siden)
Billede

Anyways, det var alt for nu. Håber ikke denne her post er for lang. Jeg regner med at poste løbende når der sker noget nyt :-)
Kommentarer er mere end velkomne :-)
:peace:

Senest rettet af slayerkimo 17 mar 2009 20:51, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Må jeg spørge hvorfor du har forret skabet med sort materiale? Målet normalt er nemlig at reflektere så meget lys fra skabets vægge, tilbage på planterne, hvilket bedst gøres med Mylar, eller hvidt materiale. Sort optager tilgengæld stort set alt lyset, og bliver varmt. Ser ellers fint ud. :) Elektronisk ballast skulle udnytte strømmen bedre, ikke afgive varme, og ikke larme i modsætning til elektronisk ballast, så imo. er det en god investering, jeg selv kommer til at foretage hvis jeg skulle starte op indendørs.

Medlem
Brugeravatar

Hejsa :-),
Selvfølgelig, jeg har faktisk foret det med Mylar, men det er nok pga. billedkvaliteten at det ser mørkt ud :-). Må prøve at tage et par billeder i morgen når lyset er bedre. Hvis det kan lade sig gøre, må jeg prøve at beklæde indersiden af mit plastikdække med mylar også.
Og tak for komplimenten :-)

Moderator
Brugeravatar

Arh, klart, fedt! Så er det jo som dét skal være! Du har reflektor til din hps ikke?
Velkommen til foresten! Kommer du til at opdatere den jævnligt? Kunne være godt interesseret i at se det gennem hele forløbet, eftersom jeg selv overvejer i at investere i et lign. setup. :)

Medlem
Brugeravatar

tak skal du have :-)

Men det var sørme godt du lige nævnte det for uerfaren som jeg stadig er, havde jeg ikke lige tænkt på at der også skulle Mylar på indersiden af dækket ;-). Den tape som jeg har sat dækket op med er kun midlertidig, jeg skal have købt noget velcrobånd og sat på istedet.

Jo, jeg har en reflektor, og en E40 fatning, mangler så en digital ballast og pærer. Jeg kan forstå at man også kan skifte mellem HPS og MH pære i en digital ballast, og hvis man vil køre med begge har man allerede dér sparet en del penge.

jeg regner stærkt med at opdatere når der sker noget nyt, eller hvis jeg skulle rende ind i problemer. Jeg er positivt overrasket over, at så mange er så hjælpsomme herinde på forummet.

Titel: Grow
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Velkommen til, altid spændende at følge et grow, når nu det er dit soveværelse, kan det være en fordel, at køre 18/6 så du slipper for den "værste" larm når du sover, dvs. lade planterne sove fra kl. 24-06...

God weekend.

MoS :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Hej :-)
tak skal du have. Og du har helt ret mht larmen, jeg har selv tænkt det samme.

..og i lige måde!

Medlem
Brugeravatar

jeg har været nødsaget til at slette nogle af billederne, disse vil bliver uploadet senere via en anden mail adresse.

Medlem
Brugeravatar

Hej alle,
Her til eftermiddag er 9 af de 12 stiklinger spiret, de eneste som ikke er dukket frem (endnu) er 2*Jawis Joy og 1*udkendt dansk frøsort.

Billede

Når de bliver lidt højere tænder jeg for ventilatoren så de kan få noget luft og få dem styrket via luftstrømmen.

Wish me luck :D

Junior medlem

(Slayerkimo skrev: Hvad er forresten jeres erfaringer med Digital Ballast?)

Jeg er elektriker og digitale ballaster er meget bedre end det gamle system med kondensator og spole, så køb køb køb, og hvis I ikk kan finde ud af at montere lortet, så send et billed eller en tegning af diagrammet som er på ballasten og så skal jeg nok guide jer igennem :D

Medlem
Brugeravatar

Hey,
Tak skal du have :-), det kan godt være at jeg vil benytte mig af muligheden :-)

Medlem
Brugeravatar

Allerede på 2. dagen for stiklingernes spiring (pånær 3) er der kommet fart i sagerne :-)

Billede

Pt har jeg 3 9Watt 6400 lumen cold light lamper hængene over dem. Jeg er lidt i tvivl om, om det er nok??
Om et par uger vil jeg skifte til en 250W HPS med digital ballast.

Medlem
Brugeravatar

Hej alle,
Nu er det dag 5 for mine små stiklinger, og de ser nu sådan her ud: (den lille stikling bagerst til venstre er Jawis' joy, den halter en del bag de andre...)

Billede

Og et closeup:

Billede

:arrow: For jer mere erfarne derude; hvordan ser stiklingerne ud, ser de "sunde" ud?

Jeg har nu en blæser kørende inde i skabet for at styrke stiklingerne og sørge for at der er luftbevægelse inde i skabet.

Indtil næste gang....

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
umiddelbart ser de sunde ud, men det ser ud til at de strækker sig lidt for meget efter lyset.

Medlem
Brugeravatar

ok, tak for dit svar. Kan det skyldes at der ikke er lys nok?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja 3 x 9 watt er ikke særlig meget. Sæt dem så tæt på som muligt. Men de vil nok strække sig en smule alligevel

Nu er det godt du har masser af højde, jahwi's joy bliver høj hvis den ikke får 12/12 hurtigt, nedbinding eller lign.

Held og lykke med en dejlig hobby

Medlem
Brugeravatar

tak for svaret :-), jeg kan bruge alt den hjælp jeg kan få. Og det er sgu' en fed hobby, ret vanedannende når man først kommer igang har jeg fundet ud af ;-)

I starten af næste uge vil jeg købe en digital ballast samt en 250W hps pære og sætte den til, det kan forhåbentlig hjælpe. Jeg har en porcelænsfatning og en reflektor i forvejen. Jeg har fået anbebefalet at denne pære passer ret godt til et rum som måler 80cm i dybden, 80cm i bredden og 2,5 meter i højden.

Jeg har overvejret at give nogle Jawis Joy frø til mine forældre, imod alle mine forventninger synes de også at det er en fed hobby og vil gerne dyrke nogen i haven for mig.
Og min mor har endda sagt at hun gerne vil smage lidt af en hashkage når høsten er kommet i hus :-D. Det havde jeg sgu' ikke regnet med, ha ha.

go' søndag til alle

Junior medlem

Hej allesammen spændende spændende, lige det jeg søgte.
Hvor har du købt dit udstyr, og ville jeg kunne gøre det samme i et tøjskab i min lejlighed 200x40x60 vil jeg tro.
Ville være super fedt med links til udstyr, og alt hvad der skal bruges.
evt. guides.
Håber det i orden jeg lige skriver her.

Medlem
Brugeravatar

Hey,
har lige sendt dig en PM

Medlem
Brugeravatar

Hej igen,
Nu oprandt dagen hvor jeg tog ned i min lokale growshop for at købe stort ind! Jeg fik købt gødning til groning samt blomstring (+ en oversigt der viser hvor meget man skal gøde hvornår - den bliver guld værd ;-) ), en 250W hps pære beregnet til den vegative fase, 40L jord og 6 stks 9l potter som liiige kan stå i mit skab. Desværre havde de ikke noget af det vigtigste, en digital ballast så jeg må vente et par uger med at få ordentligt lys :-( .

Nyt udstyr:
Billede

Mine stiklinger vokser ok, men de strækker sig en del, håber at de kan holde sig indtil jeg får min ballast:
Billede

:arrow: Tror I, at det kunne være en idé at omplante stiklingerne til de nye potter nu og begynde at gøde dem, eller burde jeg vente til at jeg modtager min pære???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]