Hej Fellow Growers
Jeg er totalt ny i den ædle art af Cannabisdyrkning og jeg har brugt de sidste ugers tid på at læse alt hvad jeg kan komme i nærheden af mht. dyrkning. Det startede med at jeg fik en pose pot af en af mine kollegaer hvori der var en masse frø, og så blev jeg hooked på ídéen om at prøve at dyrke selv. Er temmelig forbavset over hvor sjovt det egentligt er når man først kommer igang.
Jeg har fået købt ventilator, nogle flere frø (DCF potmix samt Jawis joy), mylar, jord, potter, timer og termo/hygrometer. Herefter tømte jeg mit skab inde i soveværelset og har dedikeret det til grorum (H: 2,5 meter, B: 80 cm, D: 80cm).
Udstyr:

Til stiklingerne i starten har jeg brugt 3 9W, 6400 lumen pærer med blåt spektrum, om et par uger vil jeg købe en 250W HPS med digital ballast. Det er hvad jeg har fået anbefalet til dén størrelse. Senere vil også komme udsugning og evt. aktivt kulfilter. Pt kører jeg med 18 timers lys til veg. fase. Nogle siger 24, de fleste andre 18, så jeg holder mig til 18.

Hvad er forresten jeres erfaringer med Digital Ballast?
Jeg har lige plantet dem og venter spændt

Frøene er blevet plantet (6*dcf potmix, 4 ukendte danske frø,2 jawis joy):

Er der nogle her som har erfaring med Jawis joy? De er meget billige så de er måske ikke så gode?
Mit groskab:

Og endnu et af mit groskab:

Lamperne tændes:

Mit kat er meget nysgerrig mht. groskabet (hun præsterede at æde nogle stiklinger som jeg havde i et par potter i vindueskarmen for et par uger siden)

Anyways, det var alt for nu. Håber ikke denne her post er for lang. Jeg regner med at poste løbende når der sker noget nyt

Kommentarer er mere end velkomne