Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen! :)
Ville gerne lige hører fra nogle erfarne hunde, om hvornår man er klar til at tage MDMA?
Har røget hafuf i godt et år. Der har været perioder hvor jeg har gjort det til hverdag, men nu gør jeg det for det meste kun weekenderne.

Tak på forhånd :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke noget endegyldigt var på, hvornår man er klar. Du er klar, når du føler, du har klar. Sæt dig ind i stoffets virkning og læs nogle triprapporter. Så får du et godt overblik over, hvordan det virker, så du ved, hvad du kan forvente. Det er i hvert fald det bedste, du kan gøre for at forberede dig på det. Når du har sat dig godt ind i stoffets virkning og har har en HR-sandwich med i madpakken, så kan man sige, at du er godt på vej.

Medlem
Brugeravatar

Jeg overvejer også at prøve MDMA, men hvilke risici løber man ved at indtage dette stof? Hvis man forudsætter at jeg indtager, lad os sige 100 mg, og sørger for rigeligt med vand (dog ikke for meget). Så skulle der vel ikke være farer ved brug af det? Så længe det ikke bliver et overforbrug?

Det eneste jeg kan komme på af skadevirkninger, er en "afhængighed", forstået således at man måske kommer til at føle at man kun kan "feste igennem"/slå sig løs, når man er påvirket af dette stof? Hvilket jeg på sin vis allerede har med alkohol.

Medlem

Der skulle ikke være den store farer så længe du har fornuft og har læst godt om stoffet. Jeg vil måske sige at du første gang sku starte ud med en 60-70mg. Ang med vand er det ikke det store problem, mest hvis du er i byen og danser meget og sveder så skal der selvfølgelig drikkes rigeligt.
Men jeg for ofte rimelig "tørke" på at syntetiske stoffer, så jeg har bare en vand ved siden og tager en tår når jeg er lidt tør i kæften.

Vil råde til dig til at tage det første gang i sikre rammer derhjemme eller hos en ven.

Det kan være et problem for nogle og styrer deres forbrug. Men hold det til en gang hver 2-3-4 måned så der ingen problemer. Og inden/efter en tur på mdma så sørg for at føl dig godt tilpas, få spist noget mad, vitaminer så skulle det være i orden.
og husk noget tyggegummi ;)

God tur hvis du når så langt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
En vitaminpille om eftermiddagen, mdma om natten og 5-htp om morgenen, så skulle der ikke være den helt store hovedpine.
Men hvorvidt man er klar, er vel noget man må afgøre med sig selv.
Føler man at man er klar til at ændre lidt ved ens hjernekemi?
Har man tendens til afhængighed?
Ved man hvad man putter i munden/næsen?

Medlem
Brugeravatar

basssher skrev:
Vil råde til dig til at tage det første gang i sikre rammer derhjemme eller hos en ven.

Dette er lidt paradoksalt for mig, da jeg gerne vil begrænse mit forbrug af MDMA til store begivenheder (specielle koncerter, festivaller, arrangementer). Er det bandlyst at have sin første erfaring med et stof i den forbindelse?
Et andet problem ville være at hvis jeg skulle "teste" stoffet derhjemme, ville jeg have utroligt svært med at skulle vente flere måneder med at komme ud og bruge det i en social sammenhæng, hvilket jeg har fået på fornemmelsen at dette stof er ideelt til. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil godt lige punktere den der "du er klar når du føler dig klar". Hvis man føler sig klar som 14-årig er man det altså ikke.

Det er naturligvis individuelt, men jeg vil mene at man som minimum bør vente indtil man er omkring 18-20 år inden man tager nogen former for stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
Jeg vil godt lige punktere den der "du er klar når du føler dig klar". Hvis man føler sig klar som 14-årig er man det altså ikke.

Det er naturligvis individuelt, men jeg vil mene at man som minimum bør vente indtil man er omkring 18-20 år inden man tager nogen former for stoffer.

Du har fuldstændig ret, jeg håber dog, at folk godt ved, hvad der menes.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
smokeANDfly skrev:
Hej allesammen! :)
Ville gerne lige hører fra nogle erfarne hunde, om hvornår man er klar til at tage MDMA?
Har røget hafuf i godt et år. Der har været perioder hvor jeg har gjort det til hverdag, men nu gør jeg det for det meste kun weekenderne.

Tak på forhånd :D

Må man spørge trådstarter om hvor gammel du er?
Ellers er jeg meget enig med Yeti omkring alder og stoffer generelt.

Jeg var selv 35 da jeg prøvede mdma.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Det er godtnok svært at svare på.

Jeg ventede selv til jeg var 30, og valgte at tage 160 mg derhjemme med kæresten. Siden har jeg prøvet det en enkelt gang til en koncert.

Medlem

Geografisk sted: Derude
TobiOneKenobi skrev:
basssher skrev:

Dette er lidt paradoksalt for mig, da jeg gerne vil begrænse mit forbrug af MDMA til store begivenheder (specielle koncerter, festivaller, arrangementer). Er det bandlyst at have sin første erfaring med et stof i den forbindelse?
Et andet problem ville være at hvis jeg skulle "teste" stoffet derhjemme, ville jeg have utroligt svært med at skulle vente flere måneder med at komme ud og bruge det i en social sammenhæng, hvilket jeg har fået på fornemmelsen at dette stof er ideelt til. :)

det er jeg 100% enig i. som et af de få stoffer. MDMA skal tages til en stor begivenhed. hvor der er fedt stemning.
for mit ejetvedkomne er det til de store trance festivaller

Men MDMA kan også være super nice at ta der hjemme sammen med gode venner og venninder 8).
er dog helt klart fedest, når der er smæk på..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er jo ikke farligere end ridning, så bare fyr den af. Ej, jeg tror jeg var 20 år første gang, og det er jeg glad for idag. Når du er under 18, er din personlighed ikke særligt udviklet, du ved stadig ikke rigtig hvem du, også tror jeg at et moderat forbrug af alle substancer ikke er nogen særlig god ting. Desuden tror jeg meget unge ikke er specialt gode til at sige fra. Både overfor vennerne, stofferne og sig selv. Det kan der komme nogen pænt ubehagelige situationer ud af.

Læs lige stickyen omhandlende ecstasy harm reduction her på siden først

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Første (og eneste) gang, jeg har taget MDMA var en total tilfældighed på Roskilde festivalen sidste år. Jeg anede ikke hvad stoffet gjorde ved mig, overhovedet. (hvilket jo er virkelig åndssvagt, men det var meget fristende, da jeg følte mig enormt tryg ved mine to venner, som tilbød mig det)
- det var en helt fantastisk god oplevelse; jeg følte en enorm kærlighed til alle, jeg mødte. De var faktisk allesammen de smukkeste og dejligste mennesker, jeg nogensinde havde mødt, og jeg havde vidunderlige dialoger med dem alle.
MEN: dagen efter var temmelig hård - jeg blev meget i tvivl om hele mit liv. Skulle jeg overhovedet være musiker? Burde jeg tage en fornuftig uddannelse? Journalistik? Kokkeuddannelsen? Konservatoriet, eller...? Måske rejse til Chile og bygge en hytte, hvor jeg kunne bo resten af mit liv?
Der var mange spørgsmål, som aldrig blev besvaret.
Min dag/aften på MDMA var ubeskriveligt dejlig, men dagene/ugerne efter var meget præget af tvivl omkring mit liv, så det kan helt klart anbefales at være bevidst om, hvad det er man indtager, så man vågner op og har en klar idé om, hvad man har lavet...

Læs triprapporter og vær bevidst om harm reduction - det er som altid virkelig essentielt!!!

:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syret at du oplevede det sådan, jeg havde det helt anderledes dagene efter de første gange jeg tog mdma. Der fik jeg nærmest et form for energi boost på alle leder og kandter i dagene/ugerne efter. Og når jeg egenlig tænker over det, oplever jeg det stadig sådan, dog i mildere grad. Jeg har heller aldrig oplevet ubehag af nogen art. Det skal også lige tilføjes at jeg højst tager mdma to-tre gange på et år. Og det har jeg gjort i fem år måske. For seks år (da jeg var 20) siden tog jeg det dog lidt oftere :S

Men sørg for guds og jeres egen skyld at få fat i noget så rent mdma som muligt, helst krystalliseret og fra en pålidelig kilde. Og hold jer langt væk af piller. Så hellere lade vær, da det kan gå rigtig galt hvis man får fat i de forkerte piller.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
eedeolla skrev:
Syret at du oplevede det sådan, jeg havde det helt anderledes dagene efter
Sådan er det jo. Selv et så forudsigeligt stof som mdma kan stadig tage én i mange retninger, og (efter)virkningen afhænger jo i lige så høj grad af psykens indhold som af stoffets virkning.

Bull Lee skrev:
Jeg ventede selv til jeg var 30, og valgte at tage 160 mg derhjemme med kæresten.
Det var godt nok en massiv begynderdosis. Gik det godt?

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg synes at man er klar til at tage mdma når man har styr på sit liv, og det er der vel ingen teenagere der helt har. Jeg er en af de rigtig dumme, jeg tog mdma første og eneste gang som 15 årig. Jeg var til fest hos en ven og jeg var kanon stiv og havde også røget nogle joints. Jeg skulle mødes med en veninde som ville købe lidt pot til en joint bare. Hun mødte op med en skummel ven som sagde at han ville bytte nogle piller for noget pot, han havde en drug bag med måske 50 piller i. Jeg fik så 3 piller, som var lyserøde og havde en dame som motiv, efter sigende skulle det være ren mdma. Jeg kunne desværre ikke skelne virkningen helt fra branderten og kogeren men sjovt var det. Jeg var oppe til klokken 7 om natten og har aldrig oplevet så meget underligt på så kort tid. Jeg fik scoret en dejlig pige, men minderne derfra er lidt tågede. Jeg fik også drukket mig til en alkohol forgifting så jeg måtte brække mig. Alt i alt var det sjovt, men det var nok lige 5 år for tidligt. Jeg oplevede mystiske eftervirkninger 3-4-5 dage efter. Jeg følte mig nedtrykt og følte ikke helt jeg var mig selv, jeg blev bange for om jeg havde fået en psykose af en art, så jeg begyndte strakts at researche mdma for fuld hammer. Jeg synes personligt at mdma har en grim efterhænger, som måske bliver dobbelt grim af tømmermænd blandet med bagskævhed. Hvis du vil prøve mdma så prøv det uden alkohol eller hash, men i sin rene form og virkning. Det fortryder jeg helt klart at jeg ikke gjorde den dag idag, da jeg ikke har adgang til andet end hash og nogle gange amfetamin som jeg dog kun har prøvet 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Drupe skrev:
eedeolla skrev:
Bull Lee skrev:
Jeg ventede selv til jeg var 30, og valgte at tage 160 mg derhjemme med kæresten.
Det var godt nok en massiv begynderdosis. Gik det godt?

Jeg tager SSRI'er, hvilket dæmper virkningen lidt. Derfor den lidt store dosis.

Jeg synes det var rigtig sjovt, men ikke sjovt nok, til at jeg er blevet "rigtig" interesseret. Jeg var i lidt dårligt humør dagen efter, hvilket jeg ikke helt synes blev opvejet af oplevelsen,

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er egenlig sjovt at der er så stor forskel. Nogen oplever dagen efter meget positivt, og andre oplever den som negativ. Tror lidt jeg laver en poll.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg hører nok til en af fortalerne... Havde læst meget om stoffet og følte mig godt rustet til min første gang, som skete kort før jeg nåede de 32.

Men alligevel var der ikke rigtig noget jeg havde læst, som helt kunne forbedre mig på den oplevelse det var. Jeg havde en perfekt første gang, uden alkohol, uden at tage for meget osv - fik virkelig åbnet mine øjne og alle de positive sider kom frem og føler den dag idag (knap 3 år siden) at stoffet har ændret min person og min livsanskuelse.

Jeg er blevet mere åben, mere tolerant, mere ærlig over for mig selv og har lært at sætte pris på de små detaljer i hverdagen - kort sagt er mere i balance med mig selv og selvom det muligvis har noget med ens alder/personlige udvikling osv at gøre også, så mener jeg helt sikkert at mdma'en har været med til at åbne op for det hele :-)

Men til OP: Der er der ingen grund til hastværk, MDMA er ikke noget man skal overstå, eller gøre hvis man er i tvivl... Det er noget man skal se frem til og gøre den dag hvor det hele føles helt rigtig - og som de andre siger, vent til man har lidt livserfaring (min. 18+).

Har set mange som har prøvet det til fester hvor de var stive i forvejen og som med andre stimulanser kørte det ned hver weekend i et par måneder osv og så stoppet... De oplever aldrig det fulde potentiale af stoffet - og det er netop der MDMA viser sine helt unikke egenskaber.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mindst 20 år IMO.

Have rimelig balance i dit liv og bo for dig selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]