Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Kaktus Klausen skrev:
Jeg nyder selv kratom som tinktur, da det er så nemt at dosere via dråber. og så smager det ikke af gederøvskæg
Vil du så ikke fortælle lidt om hvordan du laver din tinktur?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det er nu ikke mig der laver det, men et udtræk ved hjælp af alkohol 40-60% skulle kunne bruges. Grunden til at højprocent alkohol ikke duer er at ikke alle alkoider fås ud med alkohol alene.
Ellers er C23H30N2O4 jo også opløselig i kloroform eller acetylsyre, men jeg stoler mere på vedkommende der laver tinkturen end mine evner indenfor kemi.

Edit: Desuden så er InSideYou, Hyggepreben og Ruka Galar enten én og samme person eller kender I hinanden ret godt - ikke sandt?

Medlem
Brugeravatar

Jeg låner også lige tråden.

Er det meget vigtigt, at man indtager kratom på tom mave? For i dag har jeg indtaget ca et halvt gram (Krypton Kratom) uden rigtig at få nogen virkning? Jeg ved godt at man kan have vidt forskellig tolerance, det er bare for at vide det, inden jeg tager en større dose på tom mave. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:

Edit: Desuden så er InSideYou, Hyggepreben og Ruka Galar enten én og samme person eller kender I hinanden ret godt - ikke sandt?

Skulle ikke mene vi er samme person, men ville være løgn og sige jeg ikke ved hvem de er :P

:peace:

Medlem
Brugeravatar

At trådstarteren vælger at indtage substansen før egentlige svar er givet, er argument nok for at han ikke har haft HR med i sine overvejelser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det hele er sagt, og det er rigtigt at vi ikke skal skræmme folk væk herinde fra - det er som oftest bare svært at tage vedkommende seriøst når man skriver en tråd 5 min. inden man alligevel har tænkt sig at indtage et stof og gør det så inden der kommer svar. Det er spild af kilobytes og tid. Og så er vi nogle herinde som har erfaret at medierne har magten over politikerne, hvis du havde taget noget heftigere (selvom krypton da nu ikke er nederst på listen over ting man kan overdosere med) og vi ikke kunne have nået at korrigere dig, så ville det hele have set forfærdeligt ud og ikke mindst, det havde været forfærdeligt at være dig.

Du kan se at grunden til vi stejler over din dosering er at angivelserne (for premium grade) er:

Threshold 2-4 grams
Light 3-5 grams
Common 4-10 grams
Strong 8-15 grams

Det du har taget svarer til en 2 x en meget stærk dose. Det kunne godt have været ubehageligt. Og Kratom er bestemt ikke bare 'urte-te', det påvirker de opioide receptorer som opium og andre narkotiske stoffer.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Tag det med at kratom er 50x ekstrakt med et gran salt. Jeg har set nogle forhandlere angive styrken til 50x, en anden til 30x, men selve kratom-producenten lover intet mht. styrken. Et halvt gram kratom er altså IKKE 2 x en meget stærk dose IME. Det er nærmere en moderat-høj dosis. Burde ikke være for meget for de fleste, men det kan ske at man er sensitiv (som Den Altædene Ateist), så det er dumt at tage så meget første gang. Som med alle andre stoffer gælder det: Start lavt og arbejd dig op til din foretrukne dosis.

Medlem

Geografisk sted: ja
Er der egentligt en reel OD risiko ved kratom? Såvidt jeg har forstået, så er der ikke fundet nogen LD50 dosis eller registreret nogle doedsfald (dermed ikke sagt at man skal vaere den som bliver den foerste i statistikken)?

Det eneste jeg har oplevet i forhold til kratom og hoeje doser er kvalme.

Og inden folk bitcher over at medlemmer skaelder ud på andre: Psy.dk er et HR forum og ikke et narko-tilbede-forum, selvom nogle medlemmer tror det. Når folk er nogle klaphatte, og ikke ved hvad de laver så må man gerne skaelde lidt ud. Hvis man ikke vil skaeldes ud, så vent til folk har svaret/til man har fundet den noedvendige info og tag dernaest en beslutning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

2 rigtig gode spørgsmål/svar I giver der, Drupe og Funky Fungus. Jeg var ikke klar over at shopsene sådan 'pyntede' på deres extrakters potens. Det er da sådan lidt småuforsvarligt at komme med ukorrekte informationer om sine produkter. Er det noget du har 'erfaret' dig frem til, altså enten testet et ekstrakts potens selv eller er det noget butikkerne selv siger? Men ja whatever, det er klart mest forsvarligt uanset at starte lavt.
Og jeg tror bare jeg er lidt pernitten med opiater af en hver form fordi jeg selv har været ude i nogle klamme fysiske bivirkninger ved for høje doser (p.g.a. denne her undervurdering når vi har med 'natur-narko' at gøre). Det har bl.a. været stiksmerter i brystet, klam klam svimmelhed og dårlig koordinationsevne osv. Hvis man (som tidligere nævnt) er ekstra modtagelig over for stoffet eller har andre komplikationer ved siden af som det kan gå ind og fucke up. Bla bla, I don't know. Bare take care derude guys!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]