Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 14:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Alle sammen

Jeg maler en masse, og vil enormt gerne have respons på mit arbejde, både negativt og positivt. Jeg er kun 17, og vil derfor gerne udvikle mig måde mentalt og teknisk - hvilke jeg forestiller mig hænger sammen.
Jeg går og tumler med en masse med tanker om eksistens, livet, det tredje øje - eller hvad det repræsenterer, som jeg ved jeg ikke er den eneste der gør.

Billede
1,5m x 1m lærred

Dette billede, er egentlig et billede lavet ud fra en oplevelse jeg har haft, så overvældende at det var for svært at beskrive med ord. Så man kunne kalde dette billede et form for mentalt selvportræt. Jeg ved ikke om det siger nogen noget, om billedet giver jer nogen form for tanker, men hvis ja, så skriv endelig - lige gyldig hvad det måtte være.

For mit eget vedkommende, handler det meget om balancen mellem at leve et ignorant måske lykkeligere liv, og jagten på en åbning af sit såkaldte ”Third Eye” eller som sagt, hvad det måtte repræsenterer.

Dette billede er lidt i samme tankespin, dog uden en personlig erfaring.

Billede
1m x 1m lærred

Derudover er jeg blevet inspireret utrolig meget af Alex Grey - hvis noget kender denne fantastiske kunstner. Har lavet et par flere skitser som denne.

Billede

Billede
1,2 m x 1 m lærred

Håber der er nogen der har nogle kommentarer, ideer til nye ting, personlige oplevelser, der kunne relaterer til nogen af disse ting eller lign.

//Absence

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke sige andet end at du er alt for god. Håber du kommer til at leve af det en dag! Held og lykke med det i fremtiden! Hvis du har malet mere eller kommer til det, må du gerne poste dine malerier her inde. Jeg vil ihvertfald gerne se mere.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
lad Alex Gery være i fred og fokuser på din egen stil. de andre malerier er federe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Halugenlampe skrev:
lad Alex Gery være i fred og fokuser på din egen stil. de andre malerier er federe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er vild med det første og det sidste! Der er virkelig forundring og rædsel i dem! Meget beskrivende for den overvældelse det må/kan være! Fortsæt!

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Sejt.. Synes bedst om det første, det illustrerer en smule indespærrethed, synes jeg. Men rigtig flotte malerier :)

Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak alle sammen, fantastisk med så hurtige svar! Jeg vil da gerne sætte nogle flere herind, hvis i har lyst til at se dem. Og ja, I har sikker ret ang. Alex Grey - Han kan jo også så fint selv ;D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

absence skrev:
Dette billede, er egentlig et billede lavet ud fra en oplevelse jeg har haft, så overvældende at det var for svært at beskrive med ord. Så man kunne kalde dette billede et form for mentalt selvportræt. Jeg ved ikke om det siger nogen noget, om billedet giver jer nogen form for tanker, men hvis ja, så skriv endelig - lige gyldig hvad det måtte være.

Det første billede giver mig en følelse af ufuldstændig frihed; han lader til at være fanget i sit tøj (eller mumiebeklædning), glidende gennem universet som en levende død. Han har det 3. øje åbent, men skriger tilsyneladende af rædsel. Om lidt er han måske væk?

Det næste billede er også rigtig fedt imo. Her ser jeg en der har fundet fred. Den personlige vilje er forsvundet. Personen lader guds øje se for sig; den guddommelige bevidsthed har taget over.

Jeg synes billederne fungerer godt i forlængelse af hinanden. På det første er egoets flugt illustreret, på det næste egoets død.

Det sidste billede er personligt det jeg bryder mig mindst om, men dårligt er det ikke. Jeg tolker det som ét billede på forvirring, det er som om han ikke ved hvilket øje han skal se med... Armens noget underlige position i forhold ansigtet forstærker indtrykket af forvirring.

Fede billeder!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Frugthat skrev:
Sejt.. Synes bedst om det første, det illustrerer en smule indespærrethed, synes jeg. Men rigtig flotte malerier :)

Synes du virkelig? :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg er helt vild med det sidste, det minder mig utrolig meget om mit LSD ''Bad trip'' her for en måneds tid siden.
...angsten

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

galskabens-gardner skrev:
jeg er helt vild med det sidste, det minder mig utrolig meget om mit LSD ''Bad trip'' her for en måneds tid siden.
...angsten

yeah, samme her (dog bare med svampe). man fornemmer virkelig den der følelse af at man bliver helt lille og bare ønsker at gemme sig for det der kommer men det er helt uundgåeligt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes også de er flotte. Men jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår meningen med de hænder... popper de bare op ud fra øret? eller hvad? Og hvad skal de udtrykke?
Jeg kan godt se det i det første, hvor han gerne vil ud, og så kan en hånd godt illustrere desperationen efter at ville flå bandagen op.. Men kan hans ansigtsudtryk ikke gøre det lige så godt?
I det sidste giver hånden mere mening.
Nå, det var bare et par nysgerrige spørgsmål. Du tegner godt, så du skal nok blive til noget indenfor det, hvis du arbejder på det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
De har syge skillzzz det er helt sikkert men her er min menning:
det første billed er helt vildt fantastisk flot du har virkelig formådet at fange et eller eller andet der.
Nummer 2 er det jeg mindst synes om, synes ikke på samme måde det fanger den der "jeg er fanget og vil ud" følelse.
Nummer 3 awesome tegnet men kan ikke rigtig tyde hvad det fortæller mig.
Nummer 4 Utrolig flot du har igen prestæret og fange en følelse vildt godt!

Thumbs up du er virkelig talentfuld at kunne lave så vild kunst som 17 årig er galt, du skal nok blive prof!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ser satme godt ud! Har ikke lige energi til at gi noget kritik - udover at du bestemt har skillz bårj!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Scary skills :D
Vild stil, fede detaljer og generelt en rigtig flot stil.
Ville gerne se lidt mere "posetive" billder dog :)

Men thumbs up!!!! :D

Junior medlem
Brugeravatar

KingOfBongbong skrev:
De har syge skillzzz det er helt sikkert men her er min menning:
det første billed er helt vildt fantastisk flot du har virkelig formådet at fange et eller eller andet der.
Nummer 2 er det jeg mindst synes om, synes ikke på samme måde det fanger den der "jeg er fanget og vil ud" følelse.
Nummer 3 awesome tegnet men kan ikke rigtig tyde hvad det fortæller mig.
Nummer 4 Utrolig flot du har igen prestæret og fange en følelse vildt godt!

Thumbs up du er virkelig talentfuld at kunne lave så vild kunst som 17 årig er galt, du skal nok blive prof!

Det første billede er det billede der ligger tættest på mig personligt - det er måske det der kan ses?
Ang. billede nr to, er det faktisk heller ikke det, jeg havde tænkt med det; så det er egentlig meget godt! Her har jeg ikke fokus på desperationen. Men jeg er nu enig - er faktisk også selv gladere for de to andre...
Og så tusind tak rosen!

//Absence

Junior medlem
Brugeravatar

Her er mit nyeste projekt, der på ingen måde er færdigt endnu, men ville lige ligge det op, da jeg har lidt svæt ved at komme videre emd det.. føler der mangler noget. Selvfølgelig mangler der tekniske detaljer, men jeg tænker rent motivisk?
Nogen ideer? så må i meget gerne kommer med dem :) !

Billede

Tak på forhånd !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Boy oh boy, når man nu sjældent sniger sig ind i dette forum gør det bestemt ikke noget med sådan en tråd, for de er virkelig fede dine malerier!

Det sidste her er rigtig fedt også, fanger også frygt og angst og dettes forblindelse. Dog er tænderne lige en tand for hvide? Overvej også at indliste en lille smule farve, f.eks. i baggrunden, for at gøre det mere ekspressivt og aggresivt - for at man bedre kan leve sig ind i det.

Junior medlem
Brugeravatar

And skrev:
Boy oh boy, når man nu sjældent sniger sig ind i dette forum gør det bestemt ikke noget med sådan en tråd, for de er virkelig fede dine malerier!

Det sidste her er rigtig fedt også, fanger også frygt og angst og dettes forblindelse. Dog er tænderne lige en tand for hvide? Overvej også at indliste en lille smule farve, f.eks. i baggrunden, for at gøre det mere ekspressivt og aggresivt - for at man bedre kan leve sig ind i det.

Tak! :)
Tænderne er helt sikkert for hvide, en af de tekniske detaljer jeg nævnte skulle laves ;D men god idé med farverne i baggrunden, kunne man måske godt overveje!
Nogen tanker om en bestemt farve eller?

//Absence

Medlem

Kaktus Klausen skrev:
Oh noo Someone ate my Cacti....

:lol:

I den første post synes jeg klart det sidste billede er det stærkeste og bedste. Fed stil... continue :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]