Crew needed:Hvis du vil og kan bidrage med enten tekst, statistisk materiale og/eller grafisk assistance (især), så kontakt mig via PM, så samler jeg et udvalg.På baggrund af de mange artikler i nyhedsmedierne der alle peger på det samme, og alene vores fælles interesse herinde, opretter jeg her en tråd til diskussion om Psychedelia skal være bannerfører for en cannabis-legalisering - så er vi også fri for at have 3-5 tråde i Stofferne i Medierne der handler om det samme.
Indledningsvis vil jeg bruge et citat fra Xtreme
Hvor jeg i øvrigt har rettet lidt hist og her:
Xtreme skrev:
Kunne vi ikke lave nogle foldere omkring cannabis hvor vi afliver et par af de værste/mest almindelige myter og kommer med facts omkring cannabis, skriver lidt om legalisering mm.
Det kan vel gøres relativt billigt da boardets brugere har mange færdigheder, som dækker det verbale og æstetiske grundlag for sådan en folder, + en masse viden omkring politik, samfundet, cannabis og andre rusmidler. Ja, det eneste der skal bruges penge på (med lidt frivilligt hjælp herfra) er sådanset at få lortet trykt

Kom selv med andre forslag hvis det er i din/jeres interesse at cannabis bliver legaliseret, det kan sgu ikke passe vi bare skal se passivt til mens det her passerer, psychedelia.dk ligger inde med en guldgrube af medlemmer som har rødder over hele landet og hvis kompetencer strækker sig vidt. Information til samfundet om rusmidler (i denne situation cannabis) som ikke er præget af hverken scientologi, sundhedsstyrelsen eller andre væmmelige ting!
Psychedelia.dk skrev:
Vi er, fra Psychedelias side, klar over at rusmidler er et meget følsomt emne, hvor de fleste har en holdning, oftest baseret på fordomme. Det er disse fordomme vil gerne vil udfordre og udrydde for at give plads til en konstruktiv debat.
Jeg synes selv det er en rigtig god idé, hvis vi kunne forene så stor en viden vi hver især har, og får skabt et rigtig godt udgangspunkt som f.eks. en folder, som der her bliver foreslået. Derudover burde det ikke være helt svært at få nyhedsmedierne til at kigge på det, da der jo er så stor fokus på det for tiden. Dette kan også hjælpe på Psychedelias ry, da det jo selvfølgelig vil være et seriøst og velargumenteret produkt, og ikke bare et lame-fighter-opstød fra en samling junkier der diskuterer hvordan man nemmest skyder armen fuld af dødsnarko. Jeg mener selv, at der er et rigtigt stort protentiale herinde, det ville være synd og skam hvis det ikke blev udnyttet bedre.
Jeg er ikke selv aktiv på DCF, men jeg vil mene at der også dér er kloge hoveder, som der bør prikkes til.
Hvad siger I, skal vi gøre det til noget eller bare være slatne?
Mvh
Anders