Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

ja den er sjov nok. synes bare det er lidt trist han mange gange ikke inhalere ser rimlig komisk ud..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
hvad man nu foretrækker ?

folk kan sige alt det de vil om hashtyper gør forskellen... for mig er det settings..

synes i at i bliver for trætte? sidder i fast foran fjernsynet når i har røget? tag jointen med ud og gå en tur! det bliver meget bedre :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde - Svogerslev
for at svare på ovenstående med hensyn til forskellen på skæv og høj, så tror jeg at det er ordvalget der forvirrer, såvidt jeg har forstået mener de som skriver skæv at man bliver stoned, sløv afslappet, hvorimod at være høj, som jeg oplever det har en helt anden effekt på sindet og hjernen. Jeg bliver personligt meget ivrig og passioneret omkring de ting jeg foretager mig når jeg er 'høj' - jeg føler desuden at jeg får en større indsigt i sammenhænge på det meta-fysiske/spirituelle plan.
Jeg er personligt igang med en af de omtalte pauser, og har relativt store problemer med denne proces. Jeg har igennem de sidste 2 år røget hver dag, og oplevede at jeg - specielt her til sidst i forbruget, havde kraftigt optrappet mængden - det gik både ud over mine tankemønstre, således at jeg ikke kunne formulere mig sådan som jeg gerne ville. Min oplevelse var dog imidlertid at jeg de første 7-12 dage fik det endnu værre på dette område, i og med mine receptorer i hjernen ikke blev stimuleret, sådan som de var vant til. Jeg kan dog kun, på baggrund af egne erfaringer og udfra hvad jeg har læst om andres oplevelser, anbefale at holde en pause i ny og næ. Jeg var udover min sløvede tankeproces også ret ærgelig over de skadevirkninger mit forbrug havde på min krop, idet jeg virkelig var kommet ind i en dårlig vane med at fråde vanvittigt meget om aftenen (mit primære rygetidspunkt) hvilket som sådan ikke er direkte resulterende af mit indtag af hash, men derimod indirekte selvforskyldt idet jeg tillod mig at bukke under for den voldsomme fråder.
Jeg er desuden blevet opmærksom på at hjernens receptorer, i pauseperioderne restituerer og gendanner/reparerer sig selv, og at dette tilsyneladende skulle blive fuldstaændigt spoleret hvis ikke man venter i længere tid - 6-12 mdr - med at ryge igen. Er der noget hold i dette udsagn? nogen der har biologisk kundskab til at besvare dette spørgsmål?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]