Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ja, så skete det igen. Blev smidt ud af endnu en efterskole. Nu pga. hash. Efterskoler tager det MEGET alvorligt, vi havde en stor razzia på skolen med hunde og alt det pis. Så fik vi også taget pisprøver. Jeg synes de overdriver ekstremt og at det var unødvendigt. Hvad er jeres mening omkring det?

:peace:

Medlem

At når man er så ung burde det ikke være så nødvendigt at ryge at du ikke kunne lade være når du var på efterskolen. Hvor mange penge skal dine forældre smide ud af vinduet før du tager det til op til overvejelse?

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Anarkrig said it. Dog mener jeg at urin-tests er uacceptabelt. Det kommer ingen institutioner ved, hvad man laver i sin fritid, og jeg synes heller ikke at de kan tillade sig at smide dig ud på grund af en enkelt forseelse uden at give dig en chance mere. Har du lavet flere gentagne bummere i træk, så er det en anden sag.

Junior medlem

penge har aldrig været et problem for mine forældre. Kun mig som er deres problem. Og jeg synes det er fedt at ryge, derfor jeg gør det..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
når du starter på en efterskole, skriver du eller dine forældre på at du skal følge skolen regler.
ellers bliver du afskedet, og en af de regler på efterskole er at man ikke skal ryge hash.

én ting er at du har røget den fede, men ligefremme at blive opdaget i det... den var sku ikke for god.
da jeg gik på efterskole røg alle fed, og der var flere af de omtalte razziaer men ingen blev smidt ud pga det.
man skal bare suge sin joint og holde sin kæft, præcis som de økonomiske forbrydere.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Jones

I og med du har sagt ja til at tage på efterskole indvilliger du jo også i at overholde de regler for stoffer der er på skolen. Jeg er helt enig i at urinprøver er en dårlig måde at tjekke på idet man risikerer at straffe folk for hvad de laver mens de er andre steder end på skolen, men hvis du er blevet taget i at ryge på skolen er der jo ikke så meget mere i det end at du har fucket up og må tage konsekvensen.

Jeg er helt på det rene med at du synes det er fedt at ryge fede... men synes du også det er fedt at være på kant med dine forældre, at blive smidt ud af efterskoler osv..? Ellers kunne du jo overveje om det kunne gavne dig at stoppe med det i nogen tid.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Jamen hvis du selv kan stå inde for det, og føler at du har styr på livet (det er der ikke mange i pubertets alderen der har:)), så ryg da endelig løs. Det er jo dit eget valg. Tænk nu bare på konsekvenserne af dit stofbrug. Du er allerede blevet smidt ud af een skole før, så take that into consideration goddammit! Man kan altid diskutere cannabis' illegale status som en del af (eller hele) problemet, men du har et ansvar over for dig selv og dine nærmeste, og hvis dit cannabis-forbrug af den ene eller den anden grund fører problemer med sig, så synes jeg at du skulle overveje ganske grundigt om det er det værd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
:stupid:

Desuden er der mange arbejdspladser der tager urin-prøver på deres medarbejder, så du kan lige så godt vende dig til det, thats life.
I min ansættelseskontrakt har jeg skrevet under på at de må tage en urinprøve på mig og hvis den er positiv fyrer mig. Jeg har så gjort det valg, at tage chancen og finde et andet arbejde hvis jeg rammer ind i test.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Kunne være du skulle overveje at ligge hash'en på hylden, og få gjort dit/dine efterskole ophold færdige???

Med hensyn til hunde og pisprøver, syntes jeg det er helt ude i skoven. Måske lige overdrevet nok. Men så må folk jo ryge når de er hjemme på weekend.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Alt Ædende Ateist skrev:

Desuden er der mange arbejdspladser der tager urin-prøver på deres medarbejder, så du kan lige så godt vende dig til det, thats life.

Ad!

Slave.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Alt Ædende Ateist skrev:

I min ansættelseskontrakt har jeg skrevet under på at de må tage en urinprøve på mig og hvis den er positiv fyrer mig. Jeg har så gjort det valg, at tage chancen og finde et andet arbejde hvis jeg rammer ind i test.

400000 ryger galut! skal de fyres allesammen vil samfundet bryde sammen!
vi hashrygere har været ELENDIGE til at organisere os! vi kunne feks "opfinde" en ny religion (helst en der går ud på at ryge for at komme i kontakt med "gud") eller at vi alle stammer fra muhammed tegningens bombe som vil springe jorden i luften hvis ikke den bliver fodret med røg! hvorfor ikke? den er da mindst ligeså klog som deres lorte-pædofile-serie/massemordesvin muhammed analfabeten og idioten
ps dette er historiske fakta, til dem der vil beskylde mig for racime!- vi ses i retten!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
cloud9 skrev:

Det er jo ikke mig der laver reglerne, hvis det stod til mig skulle det da laves om.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Alt Ædende Ateist skrev:
cloud9 skrev:

Det er jo ikke mig der laver reglerne, hvis det stod til mig skulle det da laves om.

i know! det var heller ikke dig jeg langede ud efter men dem som syntes at arbejdspladser skal bestemme over ens fritd! kan godt se at de nok ikke lige er de flittigste læsere her!....jeg er også næsten lige stået op
( jeg hader næsten også alle mennesker efterhånden ) :D

Junior medlem

politiet kan jo ikke gøre noget med pisprøver ..
man må godt være beruset af et stof
man må bare ikk være i besiddelse af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor er du klog Jeluz :shock:

Junior medlem

tak ?
jeg mener bare, hvad skal politiet med pisprøver . altså de kan jo ikk bruge det til noget

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ej, forstår godt hvad du mener, og det er sådan set også rigtigt nok.
De kan bruge disse pisprøver til nada! :wink: :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]