Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 07:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey Psy. Kender en der har damp, som har nogle kapsler som efter sigende skulle indholde 20 mg ritalin. De hedder Ritalin Uno. Nogen der har erfaring med disse? Hvor mange skal man indtage for at få virkning?

Mvh. Shroom 8)

P.S: Undskylder fejl i trådens navn! Kan sku ikke rigtig finde ud af at rette det. Jeg mener selvfølgeligt 'Ritalin' og ikke 'Rital'

Senest rettet af Arthur Spooner 07 mar 2009 19:23, rettet i alt 1 gang.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
jeg har spist mange ritalin UNO, jeg plejer at indtage 50mg og redosere gerne efter nogle timer, virker som amfetamin. du skal bare indtage 25mg så får du en virkning. :D Mvh. Budha

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Der er normal ritalin og ritalin uno. Forskellen er at ritalin uno er depot kapsler, dermed bliver de udløst over flere timer i modsætning til normal ritalin. Jeg har taget præcis disse kapsler før. Jeg plejede at knuse kapslernes indhold og sniffe det. Det virker noget alla amfetamin, men ingen af delene virker bemærkelsesværdigt godt på mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene gutter!
- Hvordan er det så mht. bivirkninger eller tømmermænd i forhold til rigtig amfetamin?

Medlem
Brugeravatar

Magic Shroom skrev:
Tak for svarene gutter!
- Hvordan er det så mht. bivirkninger eller tømmermænd i forhold til rigtig amfetamin?

Bivirkningerne er mindre, afhængig af dosen. De fleste tømmermænd kommer af nedsat appetit under trippet, husk at spise.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Sidder selv med snuden i 10mg ritalin som ikke er depot lige nu, nedturen er langt fra lige så slem som amfetamin imo og 20mg kan jeg køre på en hel dag selv om jeg er stor, fatter ikke hvordan noge kan nuppe 50+ mg op i snotten om dagen uden at få det meget ubehalig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Desolation Row skrev:
Magic Shroom skrev:
Tak for svarene gutter!

Bivirkningerne er mindre, afhængig af dosen. De fleste tømmermænd kommer af nedsat appetit under trippet, husk at spise.

ja husk endelig maden, man taber sig squ meget hurtigt hvis man bruger det hver dag!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene allesammen 8)

Min ven slugte tidligere idag 2 kapsler. Den ene indholdte 20 mg og den anden 30 mg. Han fik ingen virkning over hovedt, måske havde det noget at gøre med, at han efter ca. 1 time efter indtagelsen af kapslerne, slugte 2 valium piller. Hvordan virker det samme? Valium overdøver Ritalins virkning eller omvendt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
de udligner nærmest hinanden.

Medlem
Brugeravatar

Magic Shroom skrev:
Tak for svarene allesammen 8)

Min ven slugte tidligere idag 2 kapsler. Den ene indholdte 20 mg og den anden 30 mg. Han fik ingen virkning over hovedt, måske havde det noget at gøre med, at han efter ca. 1 time efter indtagelsen af kapslerne, slugte 2 valium piller. Hvordan virker det samme? Valium overdøver Ritalins virkning eller omvendt?

Ritalin Uno er time release, en masse små kugler indeni kapslen som frigives over længere tid, det kan forklare den manglende virkning ved oralt indtag. Insufflering giver en større effekt, dette kræver at kapslerne pulveriseres, derved undgås time release funktionen. Pulveret kan også blandes op i vand hvis nasalt indtag ikke ønskes.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
hva så hvis man spiser 50mg med den der time realease, så vil det jo holden kørende i længere tid end hvis man sniffed det, så kan man vel bare snif 25mg og tage 25mg oralt vil det så give den bedste combi ??

Medlem

HexTrix skrev:
Sidder selv med snuden i 10mg ritalin som ikke er depot lige nu, nedturen er langt fra lige så slem som amfetamin imo og 20mg kan jeg køre på en hel dag selv om jeg er stor, fatter ikke hvordan noge kan nuppe 50+ mg op i snotten om dagen uden at få det meget ubehalig.

Jeg hr svært ved at føle virkningen af amfetaminer. Jeg har før fyret 80 mg+ i næsen uden nogen særlig virkning. Man bliver lidt frisk og kan få hovedpine hvis man tager for meget. Virkningen er nok en anelse svagere end dårlig amf, men det er et sjovt nok drug uden for mange bivirkninger, men jeg holder mig til hash.

Medlem

Budha skrev:
hva så hvis man spiser 50mg med den der time realease, så vil det jo holden kørende i længere tid end hvis man sniffed det, så kan man vel bare snif 25mg og tage 25mg oralt vil det så give den bedste combi ??

Det er egentlig ret ligegyldigt at tænke i de baner. Det er nok federe og mere praktisk bare at knuse dem og så redosere efterhånden, istedet for at ende ud i en eller anden latterlig 12 timers rus efter første indtagelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene folks!

Ahh, så for at sige det lige ud; depot medicin sucks! Åbnede en kapsel idag, det var en masse bette små kugler der var indeni. (præcis som i siger) Bestemt ikke noget jeg har lyst til at få op i tuden, men... Jeg er ikke den store fan af amfetamin virkning, havde dog forventet noget mere af Ritalin :?

But but.. Hvad nu hvis man knuser kapslernes indhold, smider det tilbage i kapslerne også sluger skidtet? Får man så alt virkning på engang eller hvordan er det?

Nu er det forholdsvis nemt for mig at få fat i disse kapsler, det er ikke noget jeg vil til at gøre hver weekend, men vil nu give det et go anyways. Så er der noget i kan foreslå at blande det med for at få en rus lidt udover den sædvanlige(kedelige..) amfetamin rus. Vil helt sikkert ryge tjald ved siden af skidtet, er det så igen på samme måde som med amfetamin, at man næten ikke kan mærke rygeren, medmindre man ryger i utrolig store mængder?

Mvh. Shroom 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]