Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For mig at se handler det netop om at kunne slippe kontrol, problemet er som regel at man ikke tør give sig hen til det svampene viser én. Det er oftest sådan at "noia" opstår når du forsøger at præge trippet i en retning, f.eks. at have en hyggelig aften med et par gode venner. Det er ikke så selektivt opbygget. Det er opåbnende, deraf betegnelsen bevidsthedsudvidende som er en ganske neutral betegnelse for at det udvider dit sind og hvad end det måtte rumme. Så giv slip er mit bedste bud. Stol på svampene og se på hvad de viser dig. Når du indtager dem, er det dem der i kontrol. Så flyd med.

Medlem
Brugeravatar

InnerNetExplorer skrev:
For mig at se handler det netop om at kunne slippe kontrol, problemet er som regel at man ikke tør give sig hen til det svampene viser én. Det er oftest sådan at "noia" opstår når du forsøger at præge trippet i en retning, f.eks. at have en hyggelig aften med et par gode venner. Det er ikke så selektivt opbygget. Det er opåbnende, deraf betegnelsen bevidsthedsudvidende som er en ganske neutral betegnelse for at det udvider dit sind og hvad end det måtte rumme. Så giv slip er mit bedste bud. Stol på svampene og se på hvad de viser dig. Når du indtager dem, er det dem der i kontrol. Så flyd med.

wow... kloge ord

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mr.Mista skrev:
InnerNetExplorer skrev:

wow... kloge ord

jo tak! jeg har set denne tilgang til svampene gå igen ved mange af de folk som virkelig gav slip og fandt sig selv for good efter et trip. Det er enormt fascinerende nogle gange at møde en eller anden gammel gut som havde et crazy trip engang som han gav slip til og nu bare lever fra dag til dag, kun lige med det allermest nødvendige på sig og så må livet ellers bare tage den retning det nu gør og så ender man et eller andet helt andet sted til sidst hvor man slet ikke regnede med at ende op men tager selv denne forandring som en del af ens identitet. bla bla.. jeg er skæv! men you get the point!
Det er denne tilgang vi behøver hvis vi virkelig skal gøre brug af de her stoffers potentiale: at lade dem ændre din tilgang til virkeligheden og stole på det vi bliver vist. :gud:
hehehe :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg har faktisk lige en ting til.
Når jeg tripper og så bare "giver slip" nogen gange. Fx bare lukker øjnene og ja giver slip, bare slapper af. Det sker ikke så tit men det sker. og det er så ubehageligt.
Jeg får sådan en slags sus i hjernen og bag øjnene. Som om jeg kommer alt for langt væk fra virkeligheden. Som et slags blackout. Det er kun lige et halvt sek. Men utrolig ubehageligt. Og når det kommer skynder jeg mig bare at få fokus og tage mig sammen. Så det ikke kommer vildere ud. Og efter jeg tog svampe en af de første gange, kan det også nogen gange komme hvis jeg bare har røget hash, og fx et fjernsyn piver for meget (i ved sådan en hvinende lyd som nogen gamle tv har) Det er meget sjældent det sker men virkelig ikke særlig rart.
Har sku helt glemt at fortælle jer det her i emnet. Men det nok derfor jeg er blevet lidt nervøs med psykedeliske stoffer.
Er der nogen der kender til det? ved i hvorfor?
Kan nok desværre ikke forklare det bedre...

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Mr.Mista skrev:
hmm jamen det kunne da godt være man skulle prøve at gro sine egne?
Kunne da være meget sjovt.

Når vi nu lige snakker om svampe :P
altså jeg kan godt lide sn men jeg har haft en dårlig oplevelse med lsd, og derefter har jeg været lidt "bange" for psykedeliske stoffer. eller sådan lidt nervøs.
Så ville høre om der ikke er nogen svampe, som ikke er så psykedelisk agtige. Sådan meget mere så man får de sjovt og svære at få det dårligt på.

Altså det jeg spørger om er: jeg vil gerne prøve et trip som bare er "sjov og ballade" uden det bliver alt for underligt.
Hvad for nogle svampe skal jeg så have fat i?

når du har haft en dårlig oplevelse, kan du få det igen! sn er meget stærke i forhold til cubensis, så mit råd er at slappe af...og planlægge grundigt! feks tag et brusebad, gå en tur, hav en stak cd parat, en fyldt frugt kurv, eller slik. og så ikke have fór mange mennesker omkring dig... når jeg en sjælden gang imellem får et dårligt trip går jeg i seng og sover med samme..men det er der ikke mange der kan! du kan også have en sovepille liggende som nødløsning!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mr.Mista skrev:
Når jeg tripper og så bare "giver slip" nogen gange. Fx bare lukker øjnene og ja giver slip, bare slapper af. Det sker ikke så tit men det sker. og det er så ubehageligt.
Jeg får sådan en slags sus i hjernen og bag øjnene. Som om jeg kommer alt for langt væk fra virkeligheden. Som et slags blackout. Det er kun lige et halvt sek. Men utrolig ubehageligt. Og når det kommer skynder jeg mig bare at få fokus og tage mig sammen. Så det ikke kommer vildere ud. Og efter jeg tog svampe en af de første gange, kan det også nogen gange komme hvis jeg bare har røget hash, og fx et fjernsyn piver for meget (i ved sådan en hvinende lyd som nogen gamle tv har) Det er meget sjældent det sker men virkelig ikke særlig rart.
Har sku helt glemt at fortælle jer det her i emnet. Men det nok derfor jeg er blevet lidt nervøs med psykedeliske stoffer.

Wow det er sært du skriver det der! :shock:
Det er noget jeg selv oplever i stærkere cannabis-trips! Jeg lukker øjnene, fokuserer på det tredje øje - altså nærmest gør mig skeløjet. Det resulterer altid i en fornemmelse af øget puls, hvinen for de indre ører, lysglimt og voldsom svimmelhed og en følelse af at falde bagover. De første gange gjorde det mig nervøs så jeg åbnede øjnene og fokuserede på den ydre verden så det gik væk igen.
Men en sommer stod jeg med Shpongle i ørerne ude i en skovlysning. Jeg lukkede øjnene og gav slip til den følelse, gav slip på angsten, gav slip på angsten for angsten, gav slip til enhver tanke der måtte komme op. Det var ekstremt forløsende og meget kosmisk tendencerende til klassisk mysticistisk eller så noget.

Siden da gør jeg det tit for mig selv i cannabis-trips (ryg ren skunk uden tobak) og det har givet underlige ud-af-kroppen agtige oplevelser. Jeg har også oplevet en form for lysstråle skinne ud af mit hjertechakra!Altså luk øjnene, fokuser på dit 3. øje (det lyder næsten dumt og new-age agtigt) og hold svimmelheden + mulig angst ud og giv slip på dig selv.
Kan være det er en underlig overset/undervurderet yoga/shamanisme teknik til plante-ekstase? Spændende i hvert fald og fedt at høre en anden med samme opdagelse! :D

Medlem
Brugeravatar

InnerNetExplorer skrev:
Mr.Mista skrev:

Wow det er sært du skriver det der! :shock:
Det er noget jeg selv oplever i stærkere cannabis-trips! Jeg lukker øjnene, fokuserer på det tredje øje - altså nærmest gør mig skeløjet. Det resulterer altid i en fornemmelse af øget puls, hvinen for de indre ører, lysglimt og voldsom svimmelhed og en følelse af at falde bagover. De første gange gjorde det mig nervøs så jeg åbnede øjnene og fokuserede på den ydre verden så det gik væk igen.
Men en sommer stod jeg med Shpongle i ørerne ude i en skovlysning. Jeg lukkede øjnene og gav slip til den følelse, gav slip på angsten, gav slip på angsten for angsten, gav slip til enhver tanke der måtte komme op. Det var ekstremt forløsende og meget kosmisk tendencerende til klassisk mysticistisk eller så noget.

Siden da gør jeg det tit for mig selv i cannabis-trips (ryg ren skunk uden tobak) og det har givet underlige ud-af-kroppen agtige oplevelser. Jeg har også oplevet en form for lysstråle skinne ud af mit hjertechakra!Altså luk øjnene, fokuser på dit 3. øje (det lyder næsten dumt og new-age agtigt) og hold svimmelheden + mulig angst ud og giv slip på dig selv.
Kan være det er en underlig overset/undervurderet yoga/shamanisme teknik til plante-ekstase? Spændende i hvert fald og fedt at høre en anden med samme opdagelse! :D

Fuck hvor er det vildt du skriver det der.
Det er seriøst præcis sådan jeg får det. Jeg røg også noget vildt skunk en årgang meget. Og der fik jeg det også rimelig meget. Men synes på ingen måde det er behageligt. Har dog aldrig prøvet at "give slip" sådan rigtig. Tør simpelhen ikke. Er bange for der sker et eller andet med min hjerne eller noget :S
Men jeg er sku glad for at høre der er andre som også har oplevet det samme som mig.
crazy ass shit! ;b

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror du vil få meget ud af at læse Fannys essay 'den udefinerbare angst', det er klart det som blokerer de fleste trips i at gå i den retning det nu måtte tage.
Psychedelia.dk : Den udefinerbare angst

Medlem
Brugeravatar

Hold da op. det var noget af en essay.
Den var faktisk rigtig god. tror han har fat i noget af det rigtige.

Nu vi snakker om trips. Jeg ligger der hjemme med forkølelse. og faldt lige over nogen dexofaner.
Har hørt de sku være grineren.
Og må indrømme jeg står og overveje at prøve dem.
Men vil bare gerne starte ud rolig med et lille trip. hvor mange tror i jeg skal ta 4-5 ca?
Eller er det dumt at gøre når man er forkølet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg mener der er et ret klamt bodyload på dem, tror ikk det er det rareste at skulle forholde sig til når man er syg. Selvom om jeg godt kender trangen til at "komme væk" når man bare ligger og er syg. Få fat på lidt opium i stedet eller noget kratom. Det kan godt tage bråden af det ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Mener tåden er blevet off topic efterhånden.

Derfor låst!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]