Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
For ca. 1-2 år siden så jeg en meget spændende dokumentar om en englænder der tager til sydamerika, eller afrika for at prøve Ayahuasca. Han møde en gruppe indianer, og for lov til at prøve deres æld gamle og traditionspræget Ayahuasca indtagelses ritual. Ritualet tager flere dage og de første dage går med åndelig renselse og mental forberedelse til indtagelsen af Ayahuasca.
Da jeg så programmet var jeg i min psychedeliske barndom og kendte intet til Ayahuasca, det er først senere jeg er kommet frem til den konklusion at det må have være det som han indtog.

Jeg kunne godt tænke mig at finde programmet og se det igen, da jeg har planer om at prøve Ayahuasca. Jeg mener det blev sendt på DR 2, men jeg er ikke sikker på at "værten" var englænder, måske var han fransk mand?
Da programmet blev vist har der sikkert været en tråd om det her inde, men var ikke aktiv på det tidspunkt og aner ikke hvad jeg skal søge efter?

Nogen der kan hjælpe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg mener det var en temalørdag, hvori Ib Michael også optrådte (i en dansk dokumentar) Prøv at kig DR2s temalørdage igennem.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
http://video.google.co.uk/videoplay?doc ... 4813813733
"Jungle trip" er i hvert fald fra Channel Four. Den er interessant nok, selvom hovedpersonen er lidt belastende at høre på.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 2633237247
"Shamans of the Amazon" - En australier på opdagelsesrejse

Der findes også en dokumentar af Jan Kounen (fra Belgien, instruktør af Blueberry) som er værd at se, men den har jeg ikke lige en streaming link på, andet end et klip http://www.youtube.com/watch?v=IDasr7pezO0&hl. Men den ligger i torrentfiler blandt andet (sammen med de to ovenstående.)

Nå ja, jeg glemte lige een anden mulighed med en englænder. Det er dog ikke ayahuasca, men Virola, der indtages (snus ala yopo). Har kun et par klip: http://www.youtube.com/watch?v=DcEBJHpAVxg og http://www.youtube.com/watch?v=YLkFpzco ... re=related

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Sidstnævnte englænder (en Hr. Bruce Parry) har også været i Afrika og spise Iboga rod på BBC's regning (søg youtube).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for hjælpen.
Da jeg pt. er ude og sejle er min internet forbindelse desværre for langsom til youtube og downloading, men vil helt sikkert kigge det igennem når jeg kommer hjem :-D

Junior medlem

Fra DR2
Afsnit 4:4 sendes 16. marts 2009, kl. 20:00
De to læger Chris og Zand van Tulleken besøger denne gang Ashaninka-folket i Andesbjergene i Peru for at undersøge shamanernes brug af plantemedicin.

Længere inde i junglen prøver han også det hallucinogene ayahuasca, som de lokale healere bruger til at diagnosticere og helbrede sygdomme med.

Serien 'Helt vilde læger' om to læger der rejser rundt og prøver forskellige alternative behandlinger og meget andet. Ok serie og du kan lige nå at få de sidste afsnit med :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for den ^^ :-D
Det er højst sandsynligt ikke det nummer jeg tænker på, men vil da helt sikkert se programmet alligevel.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jan Kounen filmen (Kestenbetsa) er virkelig værd at se. helst i go kval. har sjældent set så fornuftigt et bud på illustrerede halluer. godt fortalt og man får virkelig et godt indtryk af hvad han har oplevet som vesterlænding der gennemgår traditionel rituel ayahuasca "terapi".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]