Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 16:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gøbenhavn
chokolade og tjald hænger sgu også godt sammen ;) jeg kender en der har det med sativa og indica som han har det med chokolade og mynte :P

Medlem
Brugeravatar

Jeg har det personligt sådan at jeg kan stoppe når jeg har lyst og i lige så lang tid jeg nu vil, jeg har bare ikke fundet en grund til at gøre det i længere tid end 1-2 uger da jeg bruger det som en inspirationskilde. Og når jeg holder en uges pause eller mere er en smøg det første jeg får lyst til, da jeg ikke altid rister al nikotinen ud(jeg ryger meget sjældent smøger ellers). For mig hænger afhængighed af hash mere sammen med mennesketyper end rusmidlet. Det gælder i øvrigt mange andre ting.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er rigtigt gangstermark, sådan har jeg det på en måde også med smøger, hvis man beslutter sig for at stoppe kommer der altid en eller anden nar og ryger en op i ansigtet eller tilbyder en en smøg :P

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
GangsterMark skrev:
Jeg har det personligt sådan at jeg kan stoppe når jeg har lyst og i lige så lang tid jeg nu vil, jeg har bare ikke fundet en grund til at gøre det i længere tid end 1-2 uger da jeg bruger det som en inspirationskilde.

Dette er netop en grund til ikke at ryge for tit, for så forsvinder inspirationen. Jo længere pauser, jo mere givende er rusen.

Junior medlem

cloud9 skrev:
jeluz skrev:
AlmostSalty skrev:
nu går jeg efter at blive høj.. så nu ryger jeg skunk hverdag i stedet Det meeeeeget bedre.. ;)

bliver man da ikke skæv af hash rygning ?

der er forskel på skæv(cbd+cbn) og høj(thc)
den skunk jeg ryger for tiden bliver man dejligt skæv af, men det meste skunk bliver man høj af ligesom dansk pot bare meget kraftigere!
og hash bliver man næsten altid skæv af.

er der forskel på skæv / høj .
hmm, hvilken rus er så bedst ? hash- eller skunk rusen

Junior medlem
Brugeravatar

man kan sagtens blive både skæv og høj af hash og det samme med skunk, der er jo både sativa og indica tjald/skunk... det er jo hvilke slags/sort planten som er blevet høstet er... købte f.eks. noget skunk igår som var blandet af 3 forskellige slags skunk, 2 af dem var sativa, det gav en mærkelig blanding men blev da mest høj... Det kommer også lidt an på hvad ens planer er , hvad man skal ryge... hvis jeg skal til fest ryger jeg noget sativa , eller hvis jeg skal holde rygeraften og skal stene film osv. er det en god ide med en slasket indica.... Kan også godt lide at ryge indica efter druk når jeg skal hjem, det er rigtig chillet, især på staden når kl. er 6 om morgenen så er der slet ingen mennesker derinde :) pisse hyggeligt :P

Wiki Admin
Brugeravatar

Det er vist individuelt hvad man ligger i ordene.
en CBD/CBN domineret rus ville jeg kalde stenet, mens en THC rus gør en høj.
Men uanset hvilken slags cannabis man ryger, så bliver man skæv!

Selv foretrækker jeg at blive høj, men en tung stenerryger kan nu også være på sin plads engang imellem.

Junior medlem

hvis jeg gerne vile have en rus hvor jeg har det meget sjovt, griner osv . lidt ligesom at være fuld, så er hash at foretrække, ikke ? :P

Medlem

Geografisk sted: På flugt
thc og alkohol kan ikke rigtig sammenlignes på den måde. Altså hash gør ikke en mere fuld-agtig end eksempelvis skunk. Hvis du søger noget der minder dig om at være fuld, hvorfor så ikke bare kyle en flok bajere i skrinet og rent faktisk drikke dig fuld?

Junior medlem

jeg skal ikke være fuld, men altså havde det sjovt, grine osv ligesom når man er fuld . hvis du forstår .

Wiki Admin
Brugeravatar

jeluz skrev:
hvis jeg gerne vile have en rus hvor jeg har det meget sjovt, griner osv . lidt ligesom at være fuld, så er hash at foretrække, ikke ? :P

Hvis du vil have sjov, grineflip, gang i gaden etc. er det sativa-domineret skunk eller pot du skal ryge.
Hvis du vil sidde i en sofa med den ondeste koger på, totalt afslappet og ude af stand til at bevæge dig, så er det tung, indica-domineret hash du skal ryge.

Junior medlem

Drupe skrev:
jeluz skrev:

Hvis du vil have sjov, grineflip, gang i gaden etc. er det sativa-domineret skunk eller pot du skal ryge.
Hvis du vil sidde i en sofa med den ondeste koger på, totalt afslappet og ude af stand til at bevæge dig, så er det tung, indica-domineret hash du skal ryge.

ok tak for svaret :)

Junior medlem

men er pot / skunk stærkere end hash ? altså når jeg nu skal ryge skal jeg så tage mere, eller mindre end den mængde hash jeg skulle have brugt ?

og det skal bare kommes ned i en joint, blandet med tobakken ikk ?
altså der skal ikke gøres noget med stoffet ?

Wiki Admin
Brugeravatar

jeluz skrev:
men er pot / skunk stærkere end hash ? altså når jeg nu skal ryge skal jeg så tage mere, eller mindre end den mængde hash jeg skulle have brugt ?

og det skal bare kommes ned i en joint, blandet med tobakken ikk ?
altså der skal ikke gøres noget med stoffet ?

Pot er normalt svagere end alm. hash, mens skunk er stærkere. Sådan er det ofte. Men det kan også sagtens lade sig gøre at finde hash der er langt stærkere end både skunk og pot. Så det er aldrig helt til at vide. Det bedste er bare at starte med at ryge lidt ad gangen, hvis du har fået fat i noget nyt, indtil du ved hvor stærkt det er.

Ja, pot og skunk kan bare smides i en joint med tobak. Eller uden tobak (sådan foretrækker jeg det). Men så er det klart at jointen bliver stærkere, og man skal derfor ikke tage så store lunger som man måske normalt ville.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil sige at forskellen på at være skæv og høj er, at når du er skæv bliver man typisk meget sumpet og doven. Når man er høj, får man mere energi og et mere psykedelisk tanketrip. Dette er dog kun mine erfaringer. Personligt synes jeg man kan blive både skæv og høj på hash, og derfor foretrækker jeg det frem for skunk/pot, som iøvrigt smager forfærdeligt. Ihvertfald det jeg har haft fat i :wink:

Junior medlem

Magic Shroom skrev:
Jeg vil sige at forskellen på at være skæv og høj er, at når du er skæv bliver man typisk meget sumpet og doven. Når man er høj, får man mere energi og et mere psykedelisk tanketrip. Dette er dog kun mine erfaringer. Personligt synes jeg man kan blive både skæv og høj på hash, og derfor foretrækker jeg det frem for skunk/pot, som iøvrigt smager forfærdeligt. Ihvertfald det jeg har haft fat i :wink:

da jeg røg hash blev jeg "sumpet og doven"
og det var der ikke meget sjov i :P
derfor har jeg tænkt mig at prøve skunk / pot .
fordi jeg gerne vil have det sjovt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis jeg skal blive høj så er en pot joint helt klart det der gør det bedst for mig... Hash synes jeg for det meste kun er fedt at ryge hvis man er det par stykker og skal hygge...

(Baudelaire 1860).

Junior medlem
Brugeravatar

Tja, ville langt fra sige jeg er afhængi. ryger nu hellere ikk helt så meget, som så mange andre.
Men op til 3 - 4 gange på en uge :rocking: , men holder også jævnligt pause. op til 1 uge.
og det går fint, og har det gjordt i snart 2år :P og regner ikk med at stoppe, så længe jeg kan styre det-.

Junior medlem
Brugeravatar

Når jeg har choket bong hver dag i noget tid, får jeg automatisk lyst til at holde pause.

Jeg har efterhånden holdt en del pause, og har lagt mærke til at min krop reagerer temlig ens hver gang.
Mine pauser er somregel på omkring 3 uger.. Starter med at dræne mit hash-stash. Når der ikke er mere tilbage starter pausen..
1. dag: Stadig stor lyst til at ryge, ender somregel i at jeg laver et klamt udskrab-mix, det tager lige toppen

Så lever jeg med abstinenser i en lille uge hvor de stille og roligt aftager
Abstinenserne udgør: søvnløshed/enorm mængde energi, let ved at begynde at svede (skal bare blive lidt nærvøs eller lave det mindste fysisk), lettere irritabel (mindre konfliktsky), mindre appetit/bliver LANGT hurtigere mæt, stærkere kropslugt.

Det værste er helt sikkert søvnløsheden+svede turene... Har det varmt -> Tager dynen af -> Fryser -> Tager dynen over -> Dejligt i 5 min -> Alt for varmt... og så videre og så videre, bortset fra når jeg falder i søvn, og ikke kan mærke jeg får det varmt og istedet vågner 1 time senere totalt våd på ryggen.

Altid noget at det er vinter...

Køber et par rulleskøjter her snart, så håber jeg at jeg kan bruge dem til at få brændt noget energi af..

Anyways.. Hash = helt sikkert vanedannende (både psykisk og fysisk).. var det kun mig der blev irriteret over Super High Me, da han helt nægtede at han følte forskel efter en måneds pause, når alle andre omkring ham kunne?

Junior medlem
Brugeravatar

Det er en for grineren film ;) jeg lagde godt mærke til det, men man får jo ikke helt at vide hvor meget han ryger og hvor tit osv... Det er jo også forskeligt hvor svært man har det med at stoppe med at ryge, fra person til person... og det kommer jo igen også an på hvor meget man ryger :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]