Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Mig og en kammerat har tænkt os at vi vil trippe snart igen.
Men der jo lang tid til den oprindelige sæson.
Så tænkte på om man måske ikke kunne finde nogen her til foråret?
Når der ikke er mere frost, og det stadig er ret fugtig og sådan? Altså lige i starten af forårets begyndelse.
vi har et rigtig godt spot, hvor der plejer at være sindsygt mange i sæsonen. Så tror i at det kunne ske der var nogen her om en månden eller måske to?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Der har været et par dage og nætter i træk med frost, så tvivler meget stærkt.

Men det kan da være en undskyldning for at få lidt frisk luft og gå en tur i naturen, det skal man heller ikke kimse ad! :D

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
i finder hvertfald ik ud af det ved at spørge os, ud med røven i vejret også kan i komme tilbage og skrive om i fandt noget :D men i kan jo også vente til august/september/oktober/november, der plejer der at være flest.

Medlem
Brugeravatar

jaja ved godt det er der de kommer.
Men kunne det ikke ske at der var nogen her når frosten stopper og det bliver noget fugtigt?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

SN kan som udgangspunkt findes i foråret, men du skal ikke regne med at få meget ud af dine anstrengelser - der er en grund til at efteråret er betegnet som sæson.

Medlem
Brugeravatar

Gro dog jeres egne, så har man dejlige shrooms lige når man har lyst :D

Medlem
Brugeravatar

210391HB skrev:
Gro dog jeres egne, så har man dejlige shrooms lige når man har lyst :D

hehe ja men det er jo ligesom også en del arbejde der skal til og et sted det kan være osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Well, no pain no gain. Det er immervæk ikke meget plads der kræves for at en grobox kan stå og spytte svampe af sig.
Billede

Jeg ved godt at spørgsmålet går på om de er til at finde i naturen nu her men jeg synes det lyder ekstremt optimistisk.

Medlem
Brugeravatar

hmm jamen det kunne da godt være man skulle prøve at gro sine egne?
Kunne da være meget sjovt.

Når vi nu lige snakker om svampe :P
altså jeg kan godt lide sn men jeg har haft en dårlig oplevelse med lsd, og derefter har jeg været lidt "bange" for psykedeliske stoffer. eller sådan lidt nervøs.
Så ville høre om der ikke er nogen svampe, som ikke er så psykedelisk agtige. Sådan meget mere så man får de sjovt og svære at få det dårligt på.

Altså det jeg spørger om er: jeg vil gerne prøve et trip som bare er "sjov og ballade" uden det bliver alt for underligt.
Hvad for nogle svampe skal jeg så have fat i?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Der er ikke nogen dokumentation for at nogle psilocybinsvampe skulle have en "mindre psykedelisk effekt" end andre. Nogle påstår at Psilocybe Tampanensis er mindre visuelle end andre svampe, men som sagt har jeg i hvert fald ikke set dokumentation derpå. Mere relevant for dig er forberedelse af set og setting. Hvis du er nervøs vil jeg opfordre dig til at læse noget mere om svampene og deres effekter. http://www.erowid.org er et godt sted at starte.

Medlem
Brugeravatar

Andreas/Saiko-Pod skrev:
Der er ikke nogen dokumentation for at nogle psilocybinsvampe skulle have en "mindre psykedelisk effekt" end andre. Nogle påstår at Psilocybe Tampanensis er mindre visuelle end andre svampe, men som sagt har jeg i hvert fald ikke set dokumentation derpå. Mere relevant for dig er forberedelse af set og setting. Hvis du er nervøs vil jeg opfordre dig til at læse noget mere om svampene og deres effekter. http://www.erowid.org er et godt sted at starte.

Jeg syntes skam jeg ved rimelig meget om det. Har da været på en del trips efterhånden. Og har læst en masse. også på erowid.org.
Og set and settings har stort set altid været perfekt. rigtig hyggeligt med ens nærmeste venner. Og lave sjove ting og sådan.
Men alligevel synes jeg godt det kan blive sådan lidt "noia" over det nogen gange.
Så kunne jo være nice nok at prøve nogen svampe, som man ikke blive helt så underlig og nervøs.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke den store baggrundsviden om dette, men kunne forestille mig at den feeling du får/har under trippet udelukkende er et udtryk for hvordan du inderst inde har det, måske en følelse som du til dagligt pakker lidt væk, eller "glemmer" og at det derfor er ubehaligt når den slags fx. noia kommer frem i lyset.

Medlem
Brugeravatar

210391HB skrev:
Jeg har ikke den store baggrundsviden om dette, men kunne forestille mig at den feeling du får/har under trippet udelukkende er et udtryk for hvordan du inderst inde har det, måske en følelse som du til dagligt pakker lidt væk, eller "glemmer" og at det derfor er ubehaligt når den slags fx. noia kommer frem i lyset.

hmm jeg ved ikke helt hvad det skulle være.
Det jeg mener er sådan en noia som fx så føler man at man er ved at komme for dybt ind i trippet og det bliver for voldsomt.
Årh ja den er rigtig svær at forklare. ved det :|

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Budha skrev:
i finder hvertfald ik ud af det ved at spørge os, ud med røven i vejret også kan i komme tilbage og skrive om i fandt noget :D men i kan jo også vente til august/september/oktober/november, der plejer der at være flest.

Tag nu den forpulede lightergas ud af røven og prop den ned i tasteturet og tænd op i en joint lavet af dine lorte triprapporter!

jeg er fandme træt af dine åndssvage kommentare, budha, hvis der nogen der skal ud med røven i vejret er det sguda fandme dig selv! manden spørg om der er en grund til det, og det er der ikke, så må du selv finde nogle før du har et grundlag for at svare herinde, istedet for at komme med dine smarte bemærkninger gang efter gang! Du tror du er en psycadelisk overhersker, fordi du selv har taget svampe et par gange og med dine irritrende beskeder om, "orgh det var svedigt jeg tog 150 spids nøgenhat haha". Luk Anus, du havde selv problemer i efteråret med at finde svampe, du er stadig en amatør! ikke at jeg ikke er det, men du ignorere det og mener selv du er pro....
Du bidrager med intet nyt, du underbygger bare dine kommentarer på andres svar, for selv at lyde klog eller få flere postcounts eller et eller andet dumt. Og det er hver gang, og der er flere her på psychedelia der vil give mig ret, og allerede har ydret deres meninger, men du fatter bare hat! selvfølgelig skal der være plads til alle, men også en der kommer med de samme indholdsmæssige lorte dårlige kommentarer? Nej!

ps. dit svar var nogenlunde en kopi af and's:
And skrev:
Der har været et par dage og nætter i træk med frost, så tvivler meget stærkt.

Men det kan da være en undskyldning for at få lidt frisk luft og gå en tur i naturen, det skal man heller ikke kimse ad! :D

og undskyld hvis nogle føler sig forulempet af min besked.
Selv ville jeg gerne spørge jer, hvad med de forårs svampe der tidligere ar været diskuteret her på boardet?
som dem i emner som: danske svampe, andre svampe og Panaeolus Subbalteatus

- kunne ikke lige finde ud af at linke til dem. men er der nogen der er belæg for at samle, eller nogen der har prøvet sig med disse "alternative" svampe?
eller for den sags skyld, bare sjove at kigge efter, hvis man bare skulle tage en tur i naturen og tage frisk luft? :lol:

Medlem
Brugeravatar

Lorten: hehe wow, you seem a little., hmm how can i put it... Pissed off to the MAX? :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Lorten skrev:
Og undskyld hvis nogle føler sig forulempet af min besked.
Selv ville jeg gerne spørge jer, hvad med de forårs svampe der tidligere ar været diskuteret her på boardet?
som dem i emner som: danske svampe, andre svampe og Panaeolus Subbalteatus
- kunne ikke lige finde ud af at linke til dem. men er der nogen der er belæg for at samle, eller nogen der har prøvet sig med disse "alternative" svampe?
eller for den sags skyld, bare sjove at kigge efter, hvis man bare skulle tage en tur i naturen og tage frisk luft? :lol:

:lol: Jeg kunne ikke have givet en bedre skideballe til Budhead selv :tnx:

Panaeolus Subbalteatus starter først i juni og de andre er nærmest ligemeget.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Mr.Mista skrev:
Jeg syntes skam jeg ved rimelig meget om det. Har da været på en del trips efterhånden. Og har læst en masse. også på erowid.org.
Og set and settings har stort set altid været perfekt. rigtig hyggeligt med ens nærmeste venner. Og lave sjove ting og sådan.
Men alligevel synes jeg godt det kan blive sådan lidt "noia" over det nogen gange.
Så kunne jo være nice nok at prøve nogen svampe, som man ikke blive helt så underlig og nervøs.

Citat:
Det jeg mener er sådan en noia som fx så føler man at man er ved at komme for dybt ind i trippet og det bliver for voldsomt.

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener, men jeg synes det er en naiv tilgang at have til det at bruge entheogener. Tror du at den inducerede oplevelse udelukkende (eller måske bare primært) gemmer sig i svampene/LSDen eller hvilket som helst andet entheogen? Der findes uendeligt mange forskellige måder at bruge f.eks. svampe på og IMO er der ikke én bestemt måde, der er den rigtige, men fælles for alle brugere er risikoen for en ubehagelig/for intens/"noia" oplevelse. Der er blandt mange brugere enighed om at entheogenerne er med til at åbne op for sider i os selv, vi i vores almindelige liv, ikke oplever så meget (eller overhovedet) og det kan godt være skræmmende.

Der er intet der som udgangspunkt er gratis her i livet - så tag de "noia" oplevelser med. De kan også være indsigts- og værdifulde. Hvis du oplever decideret angst eller føler dig bange for at trippe vil jeg anbefale dig at lade helt være indtil du har fundet ud af hvad denne angst bunder i.

Medlem
Brugeravatar

Andreas/Saiko-Pod skrev:
Mr.Mista skrev:

Citat:

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener, men jeg synes det er en naiv tilgang at have til det at bruge entheogener. Tror du at den inducerede oplevelse udelukkende (eller måske bare primært) gemmer sig i svampene/LSDen eller hvilket som helst andet entheogen? Der findes uendeligt mange forskellige måder at bruge f.eks. svampe på og IMO er der ikke én bestemt måde, der er den rigtige, men fælles for alle brugere er risikoen for en ubehagelig/for intens/"noia" oplevelse. Der er blandt mange brugere enighed om at entheogenerne er med til at åbne op for sider i os selv, vi i vores almindelige liv, ikke oplever så meget (eller overhovedet) og det kan godt være skræmmende.

Der er intet der som udgangspunkt er gratis her i livet - så tag de "noia" oplevelser med. De kan også være indsigts- og værdifulde. Hvis du oplever decideret angst eller føler dig bange for at trippe vil jeg anbefale dig at lade helt være indtil du har fundet ud af hvad denne angst bunder i.

Jeg tror måske det er fordi jeg frygter lidt at blive sindsyg eller noget? Altså jeg har hørt om evigheds-trip pga LSD og datura.
Men kan ting som det også ske hvis det er svampe man er på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Alle kan blive sindsyge nårsomhelst og hvorsomhelst, det er både med og uden stoffer. Hvis du ikke har kontrol over dit sind, så hold dig fra psykedeliske stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Hehe jamen jeg er da rimelig sikker på jeg har styr på mit sind?
har da stort set altid være glad og sådan :)¨
Ej men det kan os være helveds svært for jer og finde ud af det her jo.
Men i skal da have mange tak for hjælpen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]