Theen skal have fedtstof for at virke ihvertfald. Løsning: Opløs knust hash i mælk eller fløde varmet godt igennem og tilsæt theen. Eller lav pot/hash-chai
GuldchokoladeVores favorit herhjemme er dog hashkaffe. Jeg bryder mig ikke rigtigt om hash i søde ting, såsom hashkage, hashkakao osv. Kan dog drikkes men nydes sjældent fuldt ud.
Kaffe derimod går himmelsk i spænd med en god saftig marok. Mums for smagsløgene og brav virkning.
1. Knus hash i fryseren, grind eller smadr med hammer
2. varm en lille smule fløde godt igennem og tilsæt rystet under omrøring
3. Varm godt igennem til fløden bliver lys nøddebrun og al hashen er opløst (forudsat at det er ren tjald i har med at gøre)
4. Lav kaffe og hæld fløde og evt. sukker i for at stabilisere smagen alt afhængig af sort, type etc.
Jeg bryder mig ikke rigtigt om stærkt smagende krydret evt. mørk hash i min mad/drikke. En lys frisk marok er imo det bedste til kaffen.
Nepal/charas/andet håndgejlet tjald ryger i piben hvor varmen forhåbentligt tager sig af døde hudceller, hår, urin og fækalier. Det er ikke noget jeg vil indtage oralt. En undtagelse er dog nepal lavet på marok-vis (dvs. tør-ryst)
/edit: Ohhh ja. Der er kun en ting der er værre end smør og hash sammen i drikkelse, det er skunk/pot og smør i drikkelse/rent. FØJ. Så hellere mit eget morgenbræk fyldt med müesli.
Derfor foretrækker jeg guldchokolade hvor 35% kakaofedt træder i stedet for den vamle smør.