Jeg har aldrig hørt om freebase kokain (crack) der bliver solgt på gadeplan i Danmark.
Desværre har jeg her i hovedstaden bemærket et markant stigende misbrug af freebase de sidste 3-5 år.
Det er snart ikke tabu mere at ryge coke (for det er jo ikke lige så slemt som at stikke sig i armen med heroin

).
Jeg vil kraftigt fraråde at eksperimentere med det, da kokain jo er et af de mest vanedannende stoffer på kloden - især når det optages gennem lungerne!
However, vil jeg besvare dit spørgsmål...
Den generelle "junkie" måde at freebase coke på, er ved at hælde det ud på en ske, og så enten tilsætte ammoniak (salmiak-spiritus), eller lidt vand og Natrium Bicarbonat (Natron) som er en væsentligt mildere base.
Derefter varmes skeen med en lighter, til opløsningen koger - lad det derefter køle ned til stuetemperatur igen...
Man skulle gerne kunne se "bundfaldet (coken)" blive til mere eller mindre solide krystaller der flyder oven på væsken.
Når det hele er kølet ned, tages disse "sten" (som de bliver kaldt på gaden) der flyder ovenpå fra, og de får lov til at tørre...
MEN hvis du har mulighed for det, så følg Europiums guide der er blevet linket til i denne tråd!
På den måde undgår du evt. ammonium- eller natriumsalte.
Mht. rygningen, så er den mest generelle måde jeg har set, er at tage en tom halv-liters flaske, brænde et slip-hul i den ene side, og et hul til et rør man kan suge igennem på den anden side (pengeseddel, haveslange, whatever), bare lortet er tæt.
Derefter fyldes flasken halvt op med vand, så du har en mindre røgkammer.
Øverst på flasken, fores siderne med sølvpapir, så du ikke til sidst sidder og inhalerer smeltet plastik.
Derefter lægges et stykke sølvpapir på selve toppen, en elastik hvikles om halsen for at sørge for tætheden, og staniolen gennemhulles meget nøje med en lille skarp genstand (nål, whatever), så sølvpapiret til sidst er gennemhullet med SMÅ huller.
Allright... Ryg en smøg, eller tænd en og lad den brænde ud, så du har cigaret-aske.
Læg et lag aske oven på toppen (det gennemhullede sølvpapir), og placér derefter hvor meget freebase du nu syntes du tør ryge oven på.
Brug en lighter der er rigeligt med gas på, da det er pissenederen at være ved at suge et hovede, og lighteren går ud.
Ekshalér, tænd lighteren (skru den ned på mellem-svagt blus), sug ganske roligt og lad flammen være OVER freebasen (da du ikke ønsker at brænde det, men smelte det).
Når det er smeltet ned i asken - sug som ind i helvede, imens du kører flammen ned i det smeltede freebase/aske - det skulle gerne fylde din "crack-bong" med røg,
og når du er ved at være lilla i hovedet, fjern fingeren fra slip-hullet du lavede på flasken og inhaler AL røgen.
Derefter tager du 1-2 hvæs af en smøg (ja, god idé at tænde den på forhånd), og inhalerer noget "frisk" luft bagefter, for at få det HELT ned i lungerne...
Når coke-basen blander sig med cigaret-/joint-røgen i dine lunger, bliver det af en grund jeg ikke kan forklare, optaget meget hurtigere og effektivt.
Hvis du kan holde til det, så hold den kombinerede røg så længe som muligt i dine lunger (gerne 30 sekunder), og ekshalér når du ikke kan holde det inde længere. (Jo længere, jo bedre, ellers er det spild af freebase)
Det er en effektiv måde at blive skudt afsted på, men jeg vil absolut ikke anbefale det, for det vil ikke tage dig mere end en uge at kunne skrive en endnu mere udførlig guide end den her !!!
Pas på dig selv!
Dex
P.S. Hvis du er meget dumdristig, så pakker du et hovede med 150-200 mg. freebase og 10-15 mg. 5-MeO-DMT... Det sætter crack-rygning i et lidt andet perspektiv!