Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 15:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Vær hilset, o' rygere.

Jeg fandt en okay guide for lidt tid siden, men kan ikke huske hvor jeg fandt den..
Der fremgik, af guiden, heller ingen eventuelle fremgangsmåder til ristning af tobak - Det søger jeg meget! :D

Jeg er begyndt at ryge lidt bong, og vil egentlig gerne lære, at lave et godt bongmix, der ikke er mørkt/skamristet..
Men de eneste midler jeg har til rådighed til ristning, er sølvpapir, stearinlys og lighter.

En af mine venner rister bare smøgerne over lighter, selvom de er til bongmix, men der er jo en helvedes masse nikotin i?

Mvh,
Bongman.

Edit:
Jeg har nu fundet guiden - Er blevet lidt mere "sober", eller hvad jeg skal kalde det.
- Jeg har fået lavet mig et fint bongmix vha. den guide! :D

Men jeg søger stadig lidt tips, til et godt mix.

Mvh.

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Guide i at lave et bong-mix

Ved ikke om det var min guide du havde fundet. Men ellers får du den lige igen. Så kan du bare spørge hvis der er mere du vil vide ;)

Ellers må jeg jo lave guiden noget mere udførlig hvis det kræves :)

//Edit

Men hvordan kan det være du aldrig har lært at lave et ordentligt bong-mix ? Kan se du viser en masse bonger frem i Flash jeres rygegrej!

Men hensyn til ristning, så er det bedst og riste tobakken over middel varme, så ikke lige midt i flammen, da det så bliver for varmt for hurtigt og tobakken så nemmere bliver sort. Så hellere middel varme et lille stykke over flammen i lidt længere tid, det bliver klart bedst IMO. Og så mærk og lugt til tobakken en gang i mellen, det skal smuldre uden problemer mellem fingrene og næsten ikke lugter mere så er den perfekt :)

Øvelse gør mester ;)

Senest rettet af Қeta-Smølfen 23 feb 2009 21:13, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Det kunne være super, men hvis det bliver for besværligt, så går det jo nok. :P

Jeg har aldrig lært det fordi, at jeg kom ind i en gruppe, hvor de andre lavede mixen, så godt de nu kunne.. Fx. en meget dominerende type ville altid lave sine lorte joints, og altid selv lave bongmix - han var på lidt af hvert dengang, en rigtig idiot som blander alle slags stoffer, for at få mere virkning..

og så skyldes det vel egentlig også, at jeg bare har røget pinde.. ^_^

Edit:
Og ja, det var den guide! :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellsingør
hvaaa keta er det ikke snart på tide at smide en video op? (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey Bongmand. Prøv at riste dit tobak i en lille gryder over dit komfur. Giv den 2-3 grader max, og hop så med den når tobakken begynder at ryge en smule. Det kræver lidt træning, men når du har lært det giver det et fremragende resultat! Held og lykke 8)

EDIT: Det kan godt tage lidt længere tid end når man bare rister over ligther etc.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Giv den 2-3 grader max

Så bliver han sgu da aldrig færdig. :lol:

Men ja lav varme og tålmodighed er dine stikord her. Ret ironisk at du hedder bongmand og spørger indtil bongmix. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Citat:
Giv den 2-3 grader max

Men ja lav varme og tålmodighed er dine stikord her. Ret ironisk at du hedder bongmand og spørger indtil bongmix. :P

Hehe, på mit komfur er 2 eller 3 grader perfekt :P Men der er selvfølgelig forskel på hvert komfur, men ja som Kemal siger; lav varme og tålmodighed!

- Husk når du laver bongmix, at du ikke må smuldre tobakken. Hashen skal gerne blandes sammen med tobakken, men når tobakken bliver for fint/knust/smuldret så giver den en rigtig sur og vammel smag :x

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Magic Shroom skrev:
kemal skrev:
Citat:
Giv den 2-3 grader max

Hehe, på mit komfur er 2 eller 3 grader perfekt :P Men der er selvfølgelig forskel på hvert komfur, men ja som Kemal siger; lav varme og tålmodighed!

- Husk når du laver bongmix, at du ikke må smuldre tobakken. Hashen skal gerne blandes sammen med tobakken, men når tobakken bliver for fint/knust/smuldret så giver den en rigtig sur og vammel smag :x

Tænk dig godt om. 2 - 3 grader er ikke just varmt vel. Hvis jeg nu fortæller dig at et køleskab er omkring de 5 grader, men tror nu alligevel godt folk har fanget hvad du mener :wink:
du mener at du skruer varmen op på 2 - 3, altså ud af 6 niveauer på den der lille drejeskive til komfuret ikk'?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skeletor skrev:

Tænk dig godt om. 2 - 3 grader er ikke just varmt vel. Hvis jeg nu fortæller dig at et køleskab er omkring de 5 grader, men tror nu alligevel godt folk har fanget hvad du mener :wink:
du mener at du skruer varmen op på 2 - 3, altså ud af 6 niveauer på den der lille drejeskive til komfuret ikk'?

Tak for rettelsen skeletor! Du har præcis ret :!: 8)

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Bjarne Benlås skrev:
hvaaa keta er det ikke snart på tide at smide en video op? (:

He he... Jo kunne da godt være jeg skulle lave en video og supplere med :D

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Der ligger allerede mange gode videoer på youtube omkring at lave "dansk stil" bongmiks:)
Her er en af de bedre : http://www.youtube.com/watch?v=uYdUW4CL6M0 (man skal logge ind for at se den da den tilsyneladende er upassende og stødende)

Medlem

Tusind tak for alle indlæggende.. :D
Super nice - Kom lige i tanke om tråden, da jeg igen vil forsøge mig med et bongmix.

@ Magic shroom: Jeg havde fået at vide, af en engang, at bongmix skal være fint smuldret og muld.. Men nu vil jeg prøve ikke, at smuldre. ^^

@ Kemal: Jeg har da røget bong, men ikke særligt vildt og var egentlig kun sammen med venner, men nu er jeg kommet i en økonomisk krise, så bongen skal i brug - Me & My bong, all alone.

Jeg skulle bare finde på et navn. :P

@ Alle: Jeg tænkte iøvrigt på, om i kan give en lille guide til, at lave børnemix med sølvpapir? Med børnemix mener jeg, for folk som ikke ejer et komfur.. Kunne være dope! :D

- EDIT:

Lol, good news for me.
Fucking godt mix jeg lige fik lavet dér.. Jeg har slammet 3 store hoveder, uden at hoste - Det kan jeg fandeme ikke med det mix, jeg ryger på med de andre. :D

Forresten, tobakken skal IKKE smuldres! Shroom havde ret.

Shit, det er nice!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Gyldne regler:

1: Ikke rist for meget (lugt til det når det er dampet af, hvis det river i næsen --> ud)
2: Ikke rist for lidt (niko-shock med kvalme og litervis af sved grundet massiv dosis adrenalin)
3: Put ikke for meget (GOD) hash i så det brænder dårligt og smager krads. Spild af hash at overfylde! Der skal imo så meget i at nollerne ikke ligger lige klods op af hinanden.
4: Put ikke for lidt hash i så det smager af smøg! Det er ikke tobakken der slår
5: Ikke for små/for store noller. Et par mm på hver led og evt. en smule mindre samtidigt. Prøv dig frem, men jo mere man nærmer sig ryst-stadiet jo mindre smager den af hash. For store tager 100 år at antænde hvis hashen er god og kan være grumt at suge. En mellemting. Så det passer til tobakken --> gå til nr. 6
6: Ikke sønderknuse tobakken, men sørg for nogenlunde ensartethed uden grene og store stykker

Lige hurtigt nedskrevet, ikke THE solution men tilbagemeldinger rundt omkring har været yderst positive. Der er mange måder at ryge på, jeg kender personer der sætter en ære i at lave det mest forfærdelige skam-ristede mix, med alt for meget eller alt for lidt tobak, røget på den værste 6 år gamle toiletbørste-spjældpibe set øst for Staden nogensinde. Disse typer mener at piben først smager rigtig godt når den er marineret med 1 års niko-, spyt- og tjærevand. Vandet må helst ikke sige noget når man suger i bongen vel? ;)

Medlem

Haha, Xpert. :D

Mange tak for de guldkorn - Utrolig indholdsrig post!

Plejer bare at bruge et gram til to smøger.. Det er hvad jeg har lært, og synes egentlig også det virker fint, eller er der noget der er bedre?

Haha.. En toiletbørste spjældpibe. Heftigt!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
hmm.. Personligt synes jeg det bedste mix bliver lavet old fashion style på papir.. Nok ikke alle der er enige i det.. Men synes klart et ordenligt mix på papir smager SÅÅ meget bedre end i gryde.. Kræver godt nok lidt mere rutine og lidt mere tid. Men i min smag klart at foretrække.. og så bare 1=1 smøg/fed

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
du kan fx. tage en tom løverpostejs bakke ( staves ) og riste tobakken under noget ild (: så skal du bare lugte til det en gang imellem når det kun kraser når du puster ud af næsen er det ved at være færdig så skal du bare riste til det næsten ikke kraser mere så putter du tjalden i og muller det godt sammen med fingerne. Håber det hjælp (:

God ryger (:

Medlem
Brugeravatar

det kan godt være det bare er mig der er totalt retarderet men hvorfor blander i det op med tobak?
man kan da sagtens ryge ren hash på bong? ikke? sig ikke jeg har spildt så meget på ingenting! oh no. . .

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Om man kan li sit hash med eller uden tobak er en smags sag. Der er mange der mener det er spild. Det mener jeg ikke. Jeg tror grunden er at mange ser nikotinen der stadig er tilbage i tobakken som en del af virkningen. Tobakken gør at hashen brænder bedre. Personligt ryger jeg kun ren tjald i pibe. Til bong eller joint skal der simplethen være tobak i. At ryge det uden tobak giver en lidt mere snigeren skævert der først rigtigt slår efter 5-10minnutter, men så slår det til gengæld også.
venlig hilsen
Martin

Medlem
Brugeravatar

det er også lidt tricky at lave en joint med rent hash (:
men kan selv godt lide den snigende virkning som man for ved at ryge det rent om det så er i bong eller vaporizer (: + jeg kan ikke rigtig fordrage nikotin (pussy i know)

men god ryger til jer alle (:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Joints med rent Hash :
Man skal helst ligge to lag joint papir og ikke bruge hash der er dyrere end semi ryger, ellers klumper det bare sammen. Sådan ryger man ren hash på joints.
Venlig hilsen
Martin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]