Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Mig og mine venner har siddet og diskuteret om at jo blødere hash er , jo bedere er det generelt ?

Er det rigtigt ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Nej, slet ikke.

Det er ret svært at bedømme hvor god hash er, kun ud fra hårdhed. Prøv at tænd en lighter, stik klumpen hen til og kig godt efter om det bobler. Hvis det bobler meget, er chancen for at det er en god ryger, ret stor. Lugten skal også være kraftig, når det bliver varmet op.

En blød klump kan sagtens være dårlig. Jeg har været ude for, at det har været lagt i blød i olivenolie (tror jeg). klumpen var meget blød og virkede god, men da jeg mixede ud blev mine fingre helt glatte og virkningen var heller ikke noget at råbe hurra for. Desværre er der mange måder, hvorpå en dårlig ryger kan komme til at fremstå god

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
jaja, men generelt set, så er en blød hash oftest bedre en en hård... Ellers ville der nok heller ikke være den store idé i, at snyde med det...

Senest rettet af HopIFjordeN 18 nov 2008 13:43, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
HopIFjordeN skrev:
jaja, men generet set, så er en blød hash oftest bedre en en hård... Ellers ville der nok heller ikke være den store idé i, at snyde med det...

Tja, men hvorfor ikke lige prøve at sætte ild til det, og lave bobletesten? En hård ryger, kan jo også gøres blød ved fx at varme den op i håndfladerne og en blød ryger kan være hård, hvis det fx er koldt.

Medlem

Har aldrig oplevet at dårlig røg som var blødt.. tror lidt det har noget at gøre med, at jeg ikke handler med pengegriske junkier? dunno.

Men det er jo også tilladt at tænke selv. Det er jo ikke ligefrem svært at kende forskel på god og dårlig ryger. F.eks kan en god ryger lugtes på afstand selvom der ikke er ild i, og den lugter af.. well, god ryger :) Samtidig kan du sætte en flamme til klumpen og se om den bobler/sætte en lighter PÅ klumpen og se om der går ild i den. Dårlig ryger bobler ikke, det stinker af alle mulige andre sjove ting end hash og det bliver bare sort hvis du prøver at brænde det.

Men helt ærligt har jeg aldrig forstået spørgsmål omkring hvordan man kender forskel på god og dårlig ryger.. imo har jeg aldrig syntes det var sværre end at se forskel på rådden og frisk frugt.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
antekj skrev:
Mig og mine venner har siddet og diskuteret om at jo blødere hash er , jo bedere er det generelt ?

Er det rigtigt ?

hvis vi antager at det hash i køber er 100% fri for fyldemidler der ikke stammer fra hamp planten, så er god ryger = blød ryger og omvendt. men nu til dags kan du aldrig være heelt sikker, men man plejer at kunne fornemme at hashen er underlig hvis den er mixet med crap. Jeg ryger selv noget hash som er en smule forurenet af en lille smule god only knows what. jeg håber at kunne få fat på noget rigtig kræs snart.

Men et fornuftigt motto er: DONT BUY SOAP, DONT SELL SOAP, DONT SMOKE SOAP!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Men et fornuftigt motto er: DONT BUY SOAP, DONT SELL SOAP, DONT SMOKE SOAP!

.. og alligevel bryder du selv mindst 2 af dem. :D

Medlem

Jeg vil lige i denne anledning spørge. Det er da muligt at få god tjald som ikke bobler?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sagtens :) Eller der er nogle der har det med "ej jeg ryger satme kun hvis det bobler" men jeg synes sku os tit det er til at få fat i noget som ikk bobler som os er GODT, men boble plejer at være bedst..

Medlem

Tak for det cake :D Selv om mit ryger ikke bobler, så syntes jeg sku det har utrolig dejlig virkning (:

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
unknownyoungster skrev:
Tak for det cake :D Selv om mit ryger ikke bobler, så syntes jeg sku det har utrolig dejlig virkning (:

Hvis du køber en såkaldt 120'er, så SKAL det boble, ellers er du blevet taget i røven.
Hvor meget betaler du for din tjald?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle, Jylland
Det kan du ikke bedømme det udfra... - men hvis hashen er blød i længere tid efter du har varmet det op, så er det normalt gode tegn.
Og en bobeltest kan man heller ikke altid stole på, for noget dårligt hash kan også sagtens boble.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har endnu ikke været ude for at noget der har boblet ikke har været godt, selv, men har også hørt om det..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle, Jylland
Normalt ryger vi en stille og rolig ryger på bongen, og halv knokkel kom jeg til at tænke på bobeltesten.. Så jeg tog nollen og begyndte testen.. Det boblede lidt, men ikke som man ser ved 120'ere osv., men virkningen, den var super fin af en rolig ryger at være. :)

Junior medlem

syndes det er meget forskelligt , her forleden fik jeg en ryger på 8 gram fra næstved ,
den var meget hård og meget mørk . og boblede ikke ;) men vi røg den både på Bong og joint & den virkede fint :)

Medlem

Der har lige været en hash i århus omegnen der var virkelig blød og boblede rigtig hurtigt, men den var elendig og smagte af bark/gras. Lugt er som regel den bedste måde, har til dato ikke fået en røg der lugter af meget uden også at virke rigtig godt.
Har min egen selvopfundende metode med at tage et lille stykke og presse ind på bagsiden af min fortand. Hvis røgen er god efterlader den en kraftig smag og en rug belægning. Er den kraftigt opblandet kommer der nærmest et glat plastik lag bag på tanden og det smager surt. Hvor effektiv den er har jeg svært ved at bedømme, men den har ikke fejlet mig endnu.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem

Det jeg har at sige i denne sag må nok være, at hash skal ryges for at vide hvor godt det er.

Hvis du uheldigvis står med en gade-fætter som du sandsynligtvis ikke kommer til at se igen, vil jeg da bare sige: Det du får er temmeligt sikkert ikke godt.

Hvis du derimod står med en fast, kendt salgsmand kan du jo teste kvaliteten. Hvis den er god, kommer du igen. Hvis ikke, gør du ikke.

Du kan også vende den om...

Du er gadepusher og handler med mange, du ikke kender overhovedet: Sælg lortekvalitet, der ser ud af noget. En tilsyneladende god hash lokker folk til at købe større mængder, da de VED, de muligvist ikke ser dig igen og derfor ikke kan komme til at købe din "gode vare".

Du er en... pusher med salgsaddresse på din bopæl (:P) : Sælg god kvalitet, da du ellers A: ender uden kunder eller B: Bliver røvpulet af en ubehagelig læderfyr.

Jeg håber det gav mening :)

Dedikeret medlem

Vil lige tilføje, at du med fordel kan holde dig til at købe pot/skunk hvis muligt. Det er langt sværere at fuske med!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Vil lige tilføje, at du med fordel kan holde dig til at købe pot/skunk hvis muligt. Det er langt sværere at fuske med!

Hvis man altså får det i buds, ellers kan der jo være hakket en masse dækblade i som man ikke lige spotter med det røde øje...

(Baudelaire 1860).

Medlem

Pivo_Cerveza skrev:
Vinkelsliber skrev:

Hvis man altså får det i buds, ellers kan der jo være hakket en masse dækblade i som man ikke lige spotter med det røde øje...

... eller er blevet gennemrystet for alt det "gode" ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]