Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 21:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle
Jeg har brug for en gødningsplan til hydro med GHE tripacken!
Eller rettere en EC/PH oversigt over de forskellige uger... hvad starter jeg med osv.
Ved godt det ligger her på sitet et eller andet sted, men kan ikke finde det :cry:

Plz help :P

Hygge alle :peace:

Titel: EC/PH
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Det findes også på GHE hjemmesiden, du kan eks. starte med en EC på 1-1,5 og så langsomt lade den stige, nogle sorter efter min erfaring kan klare op til 4plus, men men det er bedre at stoppe noget derunder eks. 2,5-3,0, da ikke alle planter/sorter er så modtagelige over for megen gødning. PH altid i området 6,0-6,5 efter min erfaring og humør, nogle ligger lavere andre højere.

Nu har jeg desværre aldrig brugt de 3 packs der, kun grow, bloom og ripen, egentligt primært bloom og mikro, samt ripen de sidste 14 dage, da man sagtens kan klare sig uden grow, er blot en ekstra unødvendig udgift, da de vokser fint fint med kun mikro og bloom samt ripen.

Søg evt. på Google efter oversigter der findes nemlig mange forbedringer til GHE´ egen oversigt, såsom Lucas Formula, hvor man undlader at bruge grow, som omtalt tidligere, velkommen til...

MoS :mrgreen:

Titel: Re: EC/PH
Medlem

MoS skrev:
Det findes også på GHE hjemmesiden, du kan eks. starte med en EC på 1-1,5 og så langsomt lade den stige, nogle sorter efter min erfaring kan klare op til 4plus, men men det er bedre at stoppe noget derunder eks. 2,5-3,0, da ikke alle planter/sorter er så modtagelige over for megen gødning. PH altid i området 6,0-6,5 efter min erfaring og humør, nogle ligger lavere andre højere.

Nu har jeg desværre aldrig brugt de 3 packs der, kun grow, bloom og ripen, egentligt primært bloom og mikro, samt ripen de sidste 14 dage, da man sagtens kan klare sig uden grow, er blot en ekstra unødvendig udgift, da de vokser fint fint med kun mikro og bloom samt ripen.

Søg evt. på Google efter oversigter der findes nemlig mange forbedringer til GHE´ egen oversigt, såsom Lucas Formula, hvor man undlader at bruge grow, som omtalt tidligere, velkommen til...

Mange takker for svaret - så jeg lidt rolig igen nu jeg har noget at gå efter :D
Og har fundet lucas formelen :wink: tak
Men vil det sige at du kun bruger micro og bloom - ingen additiver overhovdet ??
Men tak for tippet omkring grow gødningen, den er hermed droppet :arrow:

Hygge :peace:

Titel: EC/PH
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Ph down bruger jeg også, man kan også bruge fosfor syre eks. dog er der ingen buffer i det kontra ph down, køb IKKE Ph up, da det er unødvendigt, er ph for lav, så supplerer man blot mere mere ren vand...

Titel: Re: EC/PH
Medlem

MoS skrev:
Ph down bruger jeg også, man kan også bruge fosfor syre eks. dog er der ingen buffer i det kontra ph down, køb IKKE Ph up, da det er unødvendigt, er ph for lav, så supplerer man blot mere mere ren vand...

Hey Mos :D
Ok, lyder enkelt og nemt din gødningsblanding ! Men kan det passe at ud af ALLE de forskellige additiver der findes, ikke er nogen der booster bloom fasen specielt ? Andet end bare den normale bloom gødning.

Ka det være rigtigt, ved godt at det drejer sig om at sælge osv. men er må da være noget der booster specielt den periode..eller hva?

Har jo f.eks. droppet gro gødningen fordi du/andre siger den er unødvendig?

Ka du ik anbefale noget ?

Bare for det maxime udbytte, du ved :wink: det alle vil have :joint: :joint:

Tak Hygge :peace:

((Hold den lidt længere nede fok´s det betaler sig i sidste :cheers: ))

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=23695

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]