Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 23:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg kunne godt tænke mig at vi kunne samle en masse modargumenter for legaliseringen/afkriminaliseringen/brugen af cannabis!

nu må i ikke misforstå mig! jeg er 100'% tilhænger til en legalisering af cannabis og jeg er selv sikker og opsat på at det vil blive legaliseret inden min levealder er omme!

Sagen er at i en konstruktiv debat dur det ikke at vi romantiserer cannabis og benægter skyggesiderne!
derfor ville det være rart at kende majoriteten af argumenter imod cannabis så man ikke bliver væltet omkuld når de endelig kommer.

så hvis vi kunne komme med en masse modargumenter (gode som dårlige) ville det være fint (:

super god aften og tak på forhånd (:

Medlem

Hej, det lyder egentlig som en ret god ide, det der :D
Jeg ved ikke om det lyder tåbeligt, men jeg synes at en dårlig oplevelse med cannabis, iforhold til alkohol er
noget voldsommere, og det kan bekymre mig om alle kan "holde til det". Et cannabis badtrip er jo ikke farligt som sådan, hvis det ikke ender i psykose, men følelsen af at være for fuld og brække sig kan være ret så ubehagelig, men det angstanfald et cannabis badtrip ihvertfald i mit tilfælde var, var langt værere. Jeg havde så læst en h***** masse om cannabis, og viste at det ikke var farligt, men jeg tror folk der ikke informere sig ordentligt inden de prøver det, kan få noget meget voldsommere oplevelser, end på feks. alkohol.

/Tændstikken :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg mener at hvis man lovlig gjorde det ville flere prøve det og de ville ikke kunne håndtere det. For at forhindre idioti i at få fat i dette produkt synes jeg der skal være en lov mod det, for folk eget bedste. Jeg siger ikke at folk/jeg ikke må ryge, men jeg er bange for at det kan gå galt hvis man legaliserede cannabis produkter (eller andre 'hårdere stoffer').

Jeg ved at jeg sikkert er lidt alene om denne tankegang, men jeg synes efterhånden af menneskene på denne jord er begyndt at holde op med at tænke selv og der kommer den Amerikanske måde ind 'Forbyd alt så folk ikke selv skal tænke'. Men jeg synes nu vi har det meget godt i Danmark, og vil helst ikke have at vi ender som THE UNITED STATES. :lol:

Mvh. Den Sorte.

Medlem
Brugeravatar

Til Tændstikken (:
det er selvfølgelig rigtigt! dybe tankespind kan være meget indsigtsfulde og det kan rent faktisk være lidt hårdt at håndtere nogle gange!
har selv oplevet et tankespind som satte store spørgsmålstegn ved hele mit eksistensgrundlag og indså at mit liv ikke var som jeg havde tænkt mig at det skulle være! det gjorde mig deprimeret men samtidig motiveret til at lave om på min dagligdagstrivialitet og gøre ting for min egen skyld og ikke pga at andre forventer det af mig!

når du siger angstanfald er jeg lidt grøn! har ikke selv oplevet det eller mødt nogle der har!
men kan relatere til at hvis man har taget alle cannabis myterne til sig og nærmest regner med en psykose efter en joint kan det vel fremkalde et bad trip! ( hvilket vel egentlig igen kunne være en grund til legalisering så vi for en gangs skyld kunne få noget ærlig information og på den måde skabe en skadesreduktion )

og på den anden side har jeg da også oplevet melankoliske tilstande efter at have drukket alkohol, og skrevet de berømte "jeg elsker dig stadig" beskeder til diverse eks-kærester

Medlem
Brugeravatar

Til Sorte samba (:
Kan godt følge din tankegang hvad angår den manglende frie tanke! vi er efterhånden alle samlet i den store maskine som dikterer stort set alt lige fra hvad vi skal mene til hvad vi skal klæde os på i når vi går ud af døren!
derudover har vi vores altsigende bøger (loven, biblen, etc.) som stædfaster hvad der er rigtigt - og forkert!
og hvis vi ynder at sætte spørgsmålstegn ved disse retningslinjer som samfundet er bygget på bliver vi tit og ofte gemt af vejen ved hjælp af fængselsstraf eller bøde i håb om at vi glemmer den tanke!
vi har brug for frie tænkere som ikke er afhængige af disse bøger som er villig til at bryde med dette mini'pseudo'diktatur vi efterhånden alle er fanget i! af de frietænkere kan blandt andet nævnes marc emery!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Sorte Samba - tag et kig på Amsterdam, der er antallet af rygere ikke steget. Men forstår udemærket godt din pointe. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bunden af en Lyseblå SweetChiliSauce Flaske
Så længe Danmark er med i EU kan vi ikke få cannabis legaliseret, vi kan kun få det dekriminaliseret. Og hvis vi fik det dekriminaliseret ville der ikke ske så meget andet end vi ikke kan få bøder for at ryge, der ville ikke være nogen grund til at lukke Staden og priser for cannabis ville falde i Danmark. Politikerne kan ikke se nogen point i at få det dekriminaliseret fordi de ikke kan se nogen måde at de kan tjene penge på det. OG de vil ikke have at Danmark ender ligesom Amsterdam (Selv om det ville være pisse fedt).
Vi Cannabisbrugere vil heller ikke kunne få støtte til vores sag, fordi ud af dem der kan stemme er fleretallet alkohol tilhængere som ikke ved at alt vil være bedre hvis vi måtte ryge cannabis...

Medlem
Brugeravatar

http://www.mail-archive.com/cannabisact ... 00041.html

Moderator
Brugeravatar

AlmostSalty skrev:
Så længe Danmark er med i EU kan vi ikke få cannabis legaliseret, vi kan kun få det dekriminaliseret.

Hvorfor, hvad i EU-samarbejdet modsiger en legalisering mere nøjagtigt? - Ud over signalværdien. Så vidt jeg er informeret er det kun FN der regulere rusmiddellovgivning, og det er ikke juridisk bindene, så det du siger er nyt for mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Holland er med i både EU og FN og der er svjv ikke indgået nogle specialaftaler mht. rusmiddel-lovgivningen.

Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Sorte Samba - tag et kig på Amsterdam, der er antallet af rygere ikke steget. Men forstår udemærket godt din pointe. :)

Interessant pointé :D Har du en kilde? Ikke fordi jeg ikke tror på dig. Men kunne godt tænke mig at se den statistik. :)

Mvh. Den Sorte

Moderator
Brugeravatar

Burde være til at støve op på http://www.emcdda.europa.eu

Medlem

Bobbybabz skrev:
Til Tændstikken (:
når du siger angstanfald er jeg lidt grøn! har ikke selv oplevet det eller mødt nogle der har!
men kan relatere til at hvis man har taget alle cannabis myterne til sig og nærmest regner med en psykose efter en joint kan det vel fremkalde et bad trip! ( hvilket vel egentlig igen kunne være en grund til legalisering så vi for en gangs skyld kunne få noget ærlig information og på den måde skabe en skadesreduktion )

Jeg regnede skam ikke med en psykose, da alle myter prellede/preller af på mig :D

Jeg tror grunden til mit "angstanfald" var, at mit set&setting ikke var skidegodt, jeg havde nederen over en pige (som jeg forresten fik nogle pænt syrede cev´s om :D ), det var ret koldt = ubehageligt hvor jeg var (alene i en camping vogn i haven..) og så overdoserede jeg måske en anelse. Oplevelsen har ihvertfald gjort, at jeg ikke har rørt cannabis mere end 3 gange i alt, hvor 3. gang så "gik galt" :D

/Tændstikken

Medlem
Brugeravatar

Et andet argument mod legalisering af cannabis: Erik Spandmand :lol:
Skaf jer af med ham hvis i vil have gjordt det lovligt, han gør fandme et dårligt indtryk på ikke-rygerne' :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Sorte Samba skrev:
Et andet argument mod legalisering af cannabis: Erik Spandmand :lol:
Skaf jer af med ham hvis i vil have gjordt det lovligt, han gør fandme et dårligt indtryk på ikke-rygerne' :D

præcis, hans små videoer er sjove nok, men at se ham der stå og snakke om at hash ikke skader og så selv være så skadet det er ihvertfald ikk et skridt nærmere legalisering

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Hvorfor, hvad i EU-samarbejdet modsiger en legalisering mere nøjagtigt? - Ud over signalværdien. Så vidt jeg er informeret er det kun FN der regulere rusmiddellovgivning, og det er ikke juridisk bindene, så det du siger er nyt for mig.

Jeg retter lige mig selv... Danmark må ikke legalisere cannabis fordi vi er et medlem af FN.
Vi kan ikke legalisere cannabis fordi det er imod FN's Narko Konvention, Men vi kan dekriminalisere cannabis - Ret mig hvis jeg er er forkert - sådan så det ikke er ulovligt at blive taget med cannabis til "eget forbrug". Men man må ikke sægle eller købe det.
Grunden til at Holland kan have løse regler om cannabis og andet "narko" er fordi de fortolker reglerne anderledes end Danmark.

Medlem
Brugeravatar

så vi skal bare ud af FN..

Moderator
Brugeravatar

FN er ikke overstatslig, dvs. overruler ikke FN-landenes nationale lovgivninger. Konventionerne er henstillinger, om udførelse af konventionernes indhold, men man behøver ikke implementere konventionerne i landenes lovgivning, fordi man har medlemskab af FN. Næsten alle verdens lande er medlem af FN (meget få undtagelser), og det ville være hovedrystende for en miniputstat som Danmark, at melde sig ud af et (næsten) globalt forum som FN, og i øvrigt i denne sammenhæng unødvendigt.

Summasummarum: FN-medlemskabet forhindre ikke en legalisering, med undtagelse af signalværdien overfor de andre FN-lande.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
FN er ikke overstatslig, dvs. overruler ikke FN-landenes nationale lovgivninger.

Korrekt, vi kan skide på FN, men vi bliver ikke populære og vi kan løbe den risiko af blive stemt/smidt ud hvis det er vi er alt for flabede. :cheers:

Mvh. Den Sorte.

Medlem
Brugeravatar

Ja, men Danmark's Sundhedsstyrelsen har vedtaget disse 3 Narko Konventioner tilbage i 1961, 1971 og 1988 for at blive "populære" i FN, og så længe vi er med i FN kan vi ikke legalisere Cannabis fordi det strider imod de regler der er blevet vedtaget i Koventionerne.
Der står i den danskelovgvining at Narkotika reguleres efter Lov om euforiserende stoffer, suppleret med Sundhedsministeriets Bekendtgørelse om euforiserende stoffer. Strafferammen for overtrædelse af Lov om euforiserende stoffer går op til 2 år, mens grovere narkotikakriminalitet dømmes efter straffeloven med en strafferamme på op til 10 år. Denne lovgivning har basis i, at Danmark har tilsluttet sig de 3 FN-konventioner, der regulerer området internationalt...
For Danmark at bryde sig af fra disse Koventioner ville "tragisk" for Danmarks "image" i FN og derfor må Danmark ikke Legalisere Cannabis fordi det ville være at modsige de regler som de selv har stået for at få vedtaget...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]