Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 11:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

heeejsa
en kammerat og jeg vil sætte deres drivhus i stand men det er ikke en helt lukket have de har, så vi har tænkt på om kan kunne sætte noget en meter op af siderne så sol lyset stadig kan komme igennem men som man ik kan se ind af ? håber i kan forstå idéen, vi havde tænkt lidt på sådan noget bølge plast som nogle bruger som tag over skure og sætte det langs siderne, men det ved jeg ik om er jeg godt jo :) eller kan man få en slags film man kan klistre for ruderne ? ved ik om i har nogle smarte tricks der ude som i vil dele med mig :)

//Trippolai

Medlem

Geografisk sted: Århus
Du er vist inde på noget selv! Jeg er sikker på at der findes en film til formålet. Ser det tit på stue-etage vinduer her i Århus... Nutidens røvballegardiner... Filmen bryder ligsom lyset ligsom materede badeværelses vinduer... Er sikker på glaremesteren eller byggemarkdeder / planteskoler kan hjælpe dig... Det er et alm. produkt i de kredse... Tag telefonbogen i morgen og brug 10 min. Så er jeg sikker på du har et par bud i røret...
...Ellers spiser jeg en gammel hat.... Ikke min, men stadigvæk... Gammel!

Medlem

hehe helt sikkert ;) det må jeg prøve men tror bare jeg tager der hen i steder. men tænkte bare der garenteret var en der havde stået med det samme problem og havde den perfekte løsning :D vil ik bare lave noget som JEG tror er godt men som i virkelig heden er noget lort hehe, og ved ik om der kan komme uv stråler gemmen det der bøgle plast og sådan

Medlem

Geografisk sted: Århus
Solen som den er, ufiltreret, er fin nok for planterne. Tænk ikke mere på uv lys... Men hvis du køber det film som er lavet til formålet, er der taget højde for lys-indfald... Evt. brug gennemsigtig plast eller bølgeplast... Skjuler typen af grønt bagved...
Men der er jo også lugt at tænke på, og også det mystiske fra naboens synsvinkel, at de unge mennesker pludselig får smag for drivhuset...

Vær obs på at naboerne kan spørge lidt til dit grow... "Hvordan står det til med tomaterne...?"

Medlem

hehe tror ik det lugten vi skal bekymre os om bare folk ikke kan gå og se det direkte så det fint nok heh

Junior medlem
Brugeravatar

Du skal give ruderne kalk, det som man kalker bla. staldbygninger med. Det skulle virke, har jeg fået fortalt, da vi selv var ude i projekt drivhus, men droppede det, pga lugten. Ikke så smart midt i et villa kvarter.

Venlig Hilsen
JULIA

Medlem

okai alligevel :) den havde jeg aldrig hørt før men kan jo være det virker :) der er osse huse omkring her men det en rimelig stor have kommer det virkelig til at Dufte så meget at det kan duftes fra lang afstand ?

Moderator
Brugeravatar

Vil jeg ikke tro, fritstående udendørsplanter skal man MEGET tæt på, for at blive opmærksom på duften, med mindre drivhuset står helt op til en andens have, vil jeg ikke tro du har noget problem med det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]