Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 16:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej

Skal have et par planter på terrassen. Vil bygge en kasse på 80*80 og 120 i højden. Har en 400 W sodium pærer med det der skal være med. Vil hører om nogen kender til højden på ak 47, har hørt at den ikke blive så høj, men om der er plads til den på 120 i højden???? er der ellers andre planter som ikke bliver så høje som man kunne have med en max højde på 120 cm minus krukken og afstand til lampen. Der er selvfølelig low riderne med har ladet mig fortælle at udbyttet er meget minimalt.

På forhånd tak.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Kan du ikke skære hul i låget og ha reflektoren udenfor kassen? eller bygge lidt mere højde på? Eller få cooltube?
Jeg syns det er rart at ha 25-30 cm til potter, 20 cm til refl. + pære, og mindst 50cm til rådighed mellem planternes top og pæren (Uden cool tube)... Og så har du kun ca 20cm tilbage til planter....

-Men jeg bruger jo også 600W... Hvad er den korrekte sikkerheds afstand for en 400W?

Desuden! Hvordan skal de holde varmen om natten?

Moderator
Brugeravatar

Du kan få planter i den størrelse du vil have, hvis de skal være lowryder størrelse så giv dem et par uger i vækst-/veggetationsfacen (18 timers lys, efterfulgt af 6 timers mørke i døgnet) og derefter direkte på blomstringsfacen (12 timer af hver). Evt. kan du starte dem direkte på blomstring fra spirre. Selvfølgelig giver det også mindre udbytte end større planter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]