Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 08:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lowryder
Junior medlem

Hej
Jeg har lige bestilt 10 lowryder frø, og har derfor lige brug for at få afklaret nogle ting:

1: Er det helt umuligt at dyrke lowryder i en vindueskarm uden ekstra lamper, på denne årstid?
2: Hvor mange g kan man ca. tvinge ud af en lowryder?

Nu har jeg læst en del på psychedelia, men synes dog ikke rigtig jeg har fået noget konkret svar på de spørgsmål.
De fleste af jer vil jo nok mene at det er klogest at investere noget mere i det, men sådan ligger landet ikke - skod hamp eller ej :)
På forhånd tak!

Titel: Re: Lowryder
Moderator
Brugeravatar

1. Nej, der er slet slet ikke nok lystimer, og lowryderen når at blive høstmoden før der kommer nok lystimer til det. Ideelt set skal lowryder plantes i slut maj/start juni, for at udnytte lystimer bedst (jævnfør temperaturkurve http://da.wikipedia.org/wiki/Hydrotermfigur ). Lowryder er autoblomstrene, dvs. de er lige glad med antal lystimer for at bestemme veggetations og blomstringsfacen, hvor der normalt skal være halv af hver i blomstringsfacen. Derfor da lowryder skulle blive færdig efter 9 uger fra frø ville disse måneder være ideele, så der kan komme maksimalt mængde lys. Vindueskarmen kommer du dog nok ikke så langt med, men det kan lade sig gøre at lokke nogle gram skunk ud af det hvis det er en sydvendt vindueskarm. Men resultatet vil være mangedoblet ved at dyrke udendørs, og evt. starte fra slut april med en anden sort end lowryder, eller dyrke lowryder i de førnævnte måneder.

2. Generelt begrænset, de bliver hurtigt færdige og er derfor små, eftersom de er autoblomstrene. I lowryder indgår der Ruderalis gener, der derfor i en dels øjne gør det lidt til noget øv skunk ift. mere sativa eller indika dominerede sorter. Det sagt er der stadig også nogen der synes om lowryder, men ville også være mærkeligt andet med den popularitet den har. Som nævnt i 1. kommer høstens størrelse meget an på lystimer og omstændigheder.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Du kan købe 4 lystof-rør for 320 kr... Jeg dyrkede 2 fine selv-blomstrende under mit almindelige køkken dobbelt-lystofrør...! Jeg satte bare hvide køkken hylder for siderne... Kostede intet udover jorden, men den kan du også undværde! Bare dyrk i hullede potter i et kar med 1-2 cm vand vand og gødning (Du holder vandstanden ved at at tilføje nyt næringsopløsning), og som du skifter helt ud 1-2 gange om ugen... Det har jeg også gjort med fin succes!... Det eneste du ellers SKAL ud og købe, er gødning... Jeg har brugt Hornum næring (Til alm. stueplanter)til at lave en fin høst....

Når du først forstår det, er det uhyre nemt, og HEEEELT gratis (på nær el osv)...
Du kan også roligt sætte så mange elsparer pærer op som du har liggende...

Altså: I noget der ligner en sko kasse på dit køkken bord, kan du dyrke gratis bare sådan PLING!

Junior medlem

Kan jeg nøjes med en enkelt elsparepære? Er jo som sagt førstegangs-"dyrker" så forventer ikke noget stort udbytte overhovedet!

Medlem

Hvis du vil ha kun en el-spare pære, findes der jo de der 115W el. lign. CFL pærer... Det er store elsparepærer du kan have flere planter under.
Men jeg kan kører 3 planter under 3 elsp.pærer... Bare tag dem med det absolut højeste Watt tal.
Jeg fandt en 25 Watt "grow" elsp.pære til en slik i et bygge marked...
25Watt per plante er rigeligt til at give dig en høst... Du skal nok få nogle fine joints ud af det!
Bare husk at vande med gødning, så de har nogle bygge sten!

-Alt det fine gejl giver dig bare muligheder for en bedre høst... Planten formår at overleve på nogle rimeligt skod-agtige steder derude i verden...

Junior medlem

Okay. Mange tak for de fine svar allesammen!

Junior medlem

hej psy folk :D

har sådan lige gået og leget lidt med tanken om at gro nogle "lowriders" her til foråret, hvor meget lys ville i anbefale at give dem, og jeg regner med at jeg ville bruge sparepære til dem hvis man dyrker dem indenfor?, ville dette være en god idé? :D
eller vil det være bedst at plante dem udenfor,(evt. i drivhus). og hvormeget kan planten give i gr inde/ude?

på forhånd tak :D

Medlem

Dyrk ALLE de steder du kan! Så finder du også ud af hvad der passer bedst til dit temperment...

Indendøre: Jeg har skrevet I DETTE INDLÆG ( ;-) ) om pærer... Jeg plejer at bruge 24 timers lys til at vegge under... Alt fra blandende elspare-pærer, til blandede lysstofrør... Brug evt hvad du har i hjemmet. -Jeg dyrkede 2 udmærkede små pot-planter under mit køkkenbords lystofrør...

Jeg har lige nu bla.a 4 planter under 2 lysstofrør og 2 elsparepærer...

Jeg har altså høstet lækkert joint-tobak fra auto-blomstrende planter der fik ca 25W hver... Lysstof rør koster 80kr stykket, med armatur (fatning)... Det er altså ingen penge! -og så er spektraet endda det rigtige...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]