Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Godt at høre.

Men stabiliteten hos andre jeg kender der bliver hosted hos surftown fejler intet. Så det er ikke et generelt problem de har, bare på den konto vi er hostet. Og en ordenlig stabilitet skal selvfølgelig ikke koste de der 3-k extra fremfor surftown. Men hvis vi skal flytte til et andet firma så skal der være et par ting extra som surftown ikke tilbyder os nu. Bla. dagligt backup. På de lidt dyrere pakker kan man med et tryk rekonstruere hele ens side, database osv. Hvis psy går ned nu. Pga hack eller lign så vil det tage et par dage eller mere at få alt op igen > ikke noget problem men bare besværligt ift et klik modellen

lige nu prøver jeg at finde et program der kan overvåge psy de næste par uger så vi kan få et reelt overblik fremfor de her løse påstande fra forskellige om forskellige slags nedetider > så kender du et godt et > så smid lige en pm

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Lige efter jeg have læst de sidste 2 posts herinde var den død igen. Havde også en her tidligere kl 1630. Det er godtnok kort tid siden er nede pr gang men har alligevel oplevet det en del gange det sidste stykke tid. Havde vist 4-6 gange igår men der sad jeg her så også i RET mange timer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
DoYouSpeakWak?? skrev:
Godt at høre.

Men stabiliteten hos andre jeg kender der bliver hosted hos surftown fejler intet. Så det er ikke et generelt problem de har, bare på den konto vi er hostet. Og en ordenlig stabilitet skal selvfølgelig ikke koste de der 3-k extra fremfor surftown. Men hvis vi skal flytte til et andet firma så skal der være et par ting extra som surftown ikke tilbyder os nu. Bla. dagligt backup. På de lidt dyrere pakker kan man med et tryk rekonstruere hele ens side, database osv. Hvis psy går ned nu. Pga hack eller lign så vil det tage et par dage eller mere at få alt op igen > ikke noget problem men bare besværligt ift et klik modellen

lige nu prøver jeg at finde et program der kan overvåge psy de næste par uger så vi kan få et reelt overblik fremfor de her løse påstande fra forskellige om forskellige slags nedetider > så kender du et godt et > så smid lige en pm

Det kan selvfølgelig godt være at det er min udbyder, men resten af mit net virker helt fint.
Når siden er nede kan jeg stadig godt pinge hosten og få svar, så kan være derfor man ikke kan se "nede-tider".
Kan være apache-serveren er buggy?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jago skrev:
Lige efter jeg have læst de sidste 2 posts herinde var den død igen. Havde også en her tidligere kl 1630. Det er godtnok kort tid siden er nede pr gang men har alligevel oplevet det en del gange det sidste stykke tid. Havde vist 4-6 gange igår men der sad jeg her så også i RET mange timer.

Det er også det jeg har oplevet ved 4-5 timers psy surfing en aften nogle gange. Andre aftener som tidligere beskrevet sker det kun en gang og andre gange slet ikke. og er normal kun 1-2 min nedetid så kører alt fint igen. Men det er irrierende. Nu giver vi dem lige en uges tid til at få gang i sagerne derinde før jeg begynder at brokke mig mere højlydt.

Men smid endelig et par 10ere eller mere afsted donation, på den måde kan vi få råd til noget ikke bare stabilt som jeg stærkt regner med surftown bliver,men også med flere funktioner og bedre sikkerhed og kontrol. En vps eller lign bliver nok den endelige løsning med en langtids aftale. Men det kræver lidt penge, vi admins spytter glædeligt en god sjat penge i kassen, men 3-4K årligt er en del som studerende for en håndfuld personer. med snart 7000 profiler på psy kunne et lille beløb fra den enkelte gøre en stor forskel. :gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hej DYSW.

Jeg ved ikke om du kender til Nagios? Det er et overvågningsværktøj til alskens slags netværk. Er ikke helt nemt at sætte op, men kan utroligt meget.

Læs her under http overskriften:
http://nagios.sourceforge.net/docs/3_0/ ... vices.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
DoYouSpeakWak?? skrev:
Men smid endelig et par 10ere eller mere afsted donation, på den måde kan vi få råd til noget ikke bare stabilt som jeg stærkt regner med surftown bliver,men også med flere funktioner og bedre sikkerhed og kontrol. En vps eller lign bliver nok den endelige løsning med en langtids aftale. Men det kræver lidt penge, vi admins spytter glædeligt en god sjat penge i kassen, men 3-4K årligt er en del som studerende for en håndfuld personer. med snart 7000 profiler på psy kunne et lille beløb fra den enkelte gøre en stor forskel. :gud:

Uha, ord som sikkerhed, kontrol og især vps (ved ikke hvad vps er, men det lyder godt) fik mig overtalt, 300spir sendt afsted :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Sker stadig engang imellem her - men kun kortvarigt. Er lige sket igen her 9:20.
Hvad fanden, det generer sgu ikke mig synderligt, vil bare hjælpe. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xtreme skrev:
DoYouSpeakWak?? skrev:

Uha, ord som sikkerhed, kontrol og især vps (ved ikke hvad vps er, men det lyder godt) fik mig overtalt, 300spir sendt afsted :)

Tusind tak de 300 kr gør virkelig en forskel.

Har brugt 70 af dem til et overvågningssytem som hvert minut scanner forummet,forside og wikien efter en række ord. På den måde kan vi fange hver eneste af de her små irriterende nedetider og smide fakta i hovedet på surftown

Indtil videre har forummet f.eks haft ca.14 min nedetid siden igår aftes. Se udsnit fra loggen her.

[hsimg]http://psychedelia.dk/psyimages/nedetidtest.png[/hsimg]

Samtidig skal alle da også kunne se hvad vi får for pengene, så her er den offentlige log i kan følge med i. Den er ikke så avanceret som det billede jeg lige har smidt, men du kan stadig følge udviklingen minut for minut
http://www.pingdom.com/reports/cedg94yjiw30/

Mvh Mikkel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Synes godt nok også der har været mange nedetider de sidste par dage!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har der også. Tror der var over 30 stk i går + dem som varer mindre end 1 min. Men fordi de er så korte var forummets samlede nedetid i procenter i går dog 94.87%. Så det kunne være værrere. Man kan så sige hvis de der skide 40-60 mins nedetid dog bare lå om natten så havde den her post nok ikke eksisteret. Det er de her mange nede perioder hver eneste time der er fucking irriterende. Har skrevet 10 emails til dem men intet svar. Vil lige tjekke nu her. Men er sgu ikke så tilfreds. Kan kun opforde folk til at donere lidt extra hvis der er råd til det. Jo hurtigere kan vi komme væk og over til et firma som sætter lidt større stolthed i at have høje oppetider.

Har også tjekket andre domæner som jeg ved ligger hos surftown og de har også nedetider. Så alle surftown kunder er nok ramt. Så skriv til dem og brok dig hvis du er kunde hos dem. Sammen kan vi måske få et par udduelige medarbejdere fyret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]