Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Her i fredags trippede jeg svampe for første gang.. 1 g mexicanske..
Oplevelsen af at opleve alting på ny, føle og berøre var fantastisk.
Trippet forløb også rigtig godt, indtil jeg fik en eksistentiel krise, og følte mig fremmedgjort fra mig selv (min krop lignede ikke sig selv) og jeg oplevede en enorm ligegyldighed overfor alt. Jeg sad nærmest og hulkede og bad min med-tripper om svar på alt; hvorfor vi er her, hvem jeg er, hvorfor hvorfor hvorfor.

Oplevelsen var ret modsat af hvad jeg havde forventet. Havde nærmest forventet en åbenbaring om at livet bare handlede om at give kærlighed etc. for sådan prøver jeg at tænke normalt.

Jeg har weekenden igennem været mere eller mindre nedslukket, og kan mærke at jeg helt klart har ført de her tanker videre fra trippet.

Har i nogle råd til hvordan jeg skal få bearbejdet der her? Og om hvorvidt jeg skal holde mig fra psykedelika?

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
alle trip er forskellige, det kan redes med set & settings, hvis det hele er iorden så er det svært ikke at have det sjovt på svampe :D jeg plejer bare at være 100% neutral overfor alle tanker der kommer under trippet ingen af disse tanker, er mere værd end de andre, også kan man prøve at undgå at tænke negativt, hvis du føler frygt for psychedelia så vil den frygt ramme dig under trippet. man skal ikke frygte trippet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Det lyder til at du har lært en del mere om kærlighed end du havde forestillet dig, at du ville, hvis det var gået som du havde forventet og du kunne have siddet tilbagelænet i eufori. Hvis ikke den slags oplevelse, som du har haft fandtes, ville der så være brug for kærlighed?

Man kan godt være lidt slap efter at have taget svampe, så lad være med at lægge alt for meget i at du har været lidt trist i de to dage efter. Ud og spil lidt fodbold eller andet sjov, og giv dine venner og familie nogle velfortjente eller ikke helt så velfortjente krammere! :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
"Havde nærmest forventet en åbenbaring om at livet bare handlede om at give kærlighed etc. for sådan prøver jeg at tænke normalt."
Reflekter over det, for du kan jo også vende det til, at det ikke er livets eneste mål, men også at du tager dig af dig selv. Kærlighed skal jo ikke gives ubetinget, den skal hellere være dybfølt og reel.

Men tænk dig ikke en mavepine til, så bliver det jo bare værre. Reflekter, og som Om Shanti siger så brug det du har fået og vis din kærlighed. Det kan jo også skyldes, at du dybt inde ikke synes du har/kan leve(t) op til din "filosofi".

Men det tager altid noget tid at fordøje en så stor spirituel oplevelse, det ligger i dens natur.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

nu var det også dit første trip, hvilket efter min mening er et af de vigtigste, fordi man går ind i en ( Ny verden ), og derfor ville det være rart hvis alle fik et godt indtryk, men du skal ikke være bange, der kommer mange dejlige og sjove trips du vil nyde til dine dages ende. Don't Worry Be Happy :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
@budha

det er vigtigt at huske på at div. psykedelika ikke bare er sjov og ballade. et bedre ord for det er at det, er at det er spændende at tage på en psykedelisk rejse. hvis du vik have sjov så tag noget MDMA, det er umuligt at regne ud hvad der sker på forhånd, og det kan være lige så uhyggeligt som sjovt. det handler om at have et åbent sind og opleve hvad der sker.

selvfølgelig er det rigtig sjovt at prøve nogen forskellige ting, og jeg har da heller aldrig grint så godt som på stoffer. men jeg sys det er meget vigtigt at have i baghovedet at det ikke er en leg.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

ved ik hvorfor men jeg ser det hele som en leg, det er noget der foregår oveni ens hoved, og hvis det ikke bare er skæg og ballade ja så blir det jo alvorligt, og det forbinder jeg ikke psychedelia med, at det skal være alvorligt ( ja man skal tage det alvorligt og ikke som en leg ) men i trippet/når man tripper er det som en leg, jeg er heller ikke bange for dose når vi snakker psychedelia, jeg vælger fra mit trip ud fra hvordan mit humør er. jeg ved ik om jeg har prøvet bad-trip endnu har aldrig været skræmt, på psychedelia tværtimod, jeg har kravlet rundt på jorden efter små nisser, kl 2 om natten i en meget mørk skov, hvor mine venner var ca. 400 meter væk ved vores telt-lejr, hvor når jeg tænker efte at de fleste nok ville syntes at føle det skræmmende, men det var sku utroligt sjovt, anyways, det jeg vil frem til er at jeg sikkert tager for nemt på det med psychedelia, men i mit vedkommende har jeg bare svært ved at ku vende et smukt trip til noget dårligt, jeg ved bare at alt hvad der sker på psychedelia er noget der foregår oveni ens hoved, og det gør at jeg føler mig sikker og uuovervindelig når jeg tripper. ( når jeg møder et bad-trip har jeg sikkert en anden mening men den må komme på det tidspunkt )

DERFOR: vil jeg dog menne på dette tidspunkt at hvis man er klar over at det forgår oveni ens hoved, (bad-trippet) så vil man kunne skubbe det væk ved så sætte sig i en ny situation, ( som er positiv vel-og-mærket) men jeg tager sikkert helt fejl igen, men så er det jo godt man har mere begavet mennesker på denne jord ( end mig )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg siger ikke du skal gøre det til noget alvorligt.
men det er det engang imellem og det skal man tage med.
jeg husker vist ret når jeg citere dig i at du havde på 4 store ''perkere'' på et avmpetrip i århus, og drer var du vist ved at skide grønne grise.

du tager for let på det, og jeg tror næsten jeg vil fryde mig når du får badtrip eller en psykose.

- misforstå mig ret.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

det var sku ikke et bad trip, for de kiggede på mig i 2 sekunder hvor det løb mig koldt ned af rykken og ja jeg var død bange men det varede kun 2 sekunder, også var jeg igang med at snakke med min kammerat igen. jamen så fryd dig alt det du vil, tror du det rager mig en skid ?? hvis du dør inden du fylder 30 år, ja så vil jeg stampe og trampe din grav i stykker og ryge en jord-fed på den + vælte stenen med dit grimme navn. hvor vil du hen med det lort du siger, du kommer ingen vejne med det !! hvis du stod foran mig og sagde det ville jeg måske tage det LIDT seriøst, men det her er et HR-forum, så jeg vil skide på hvor meget din grimme sjæl vil frydes, når jeg kommer ind i et bad trip der kan skræmme mig til døde, hold dig til topic. ( det har Portuz nemlig lært mig )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Guys, hold jer nu tilbage med de latterlige rambles der. Det er ikke særlig respektfuldt overfor topic-starteren.

Generelt synes jeg du skal tage en slapper, Budha. Dine indlæg bevidner lidt for meget om din afbrændte holdning til de her ting som virkelig kan ruske (andre) folk rundt helt ned til bunden af sjælen. Jeg synes bestemt ikke det er nogen hjælp at sige "bare tænk på noget andet" eller "lad vær med at tænk på dosen" og "se det nu bare som en leg". Du har helt sikkert ment det godt og har forsøgt at hjælpe ud fra hvad der har hjulpet dig i situationer hvor du følte det kunne have taget en svær drejning men nu hvor du aldrig har oplevet et decideret bad trip (tro mig! man er ikke i tvivl når det sker!) så synes jeg du skal prøve at forholde dig mere empatisk end du gør. Et trip er så individuelt som sindet selv. Og alle personer er vidt forskellige, i sær når vi er henne og operere i størrelser som underbevidstheden og de højere dimensioner.

Til Topic-starter, lad være med at skubbe nogle af de tanker der er opstået under trippet væk. De var reelle og de var der af en grund. De fortalte dig noget som du muligvis, rent forsvarsmekanistisk, har skubbet ned i din underbevidsthed. Giv dig selv lov til at være lidt ked eller eftertænksom. Det er oplevelser som denne der åbner nye veje for én til at arbejde med sig selv og den måde man ser verden på og agérer i den.

Medlem
Brugeravatar

Jeg takker for alle svarene! I er sgu nogle hjælpsomme gutter her på psy! :gud:

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

ja okay jeg må nok give dig ret, men jeg vil bare ikk skræmme folk før de indtager psychedelia eller efter de har taget det, altså forstå mig ret, man skal ikke sidde og sige at bad-trip kommer og rammer en lige pludselig, syntes ikke man skal frygte at få bad-trip, jeg tror at hvis man begynder at frygte noget under et trip ( at så kommer der et bad-trip ) ved ik om det er rigtigt, men det er min holdning til det :D

Junior medlem

Ja bearbejdelse er vigtigt... Det er det jeg godt kan lide ved de dejlige svampe, man husker det hele klart efterfølgende...

Men ja Budha, det er fanme godt at høre at du har sådan en uspoleret entutiasme omkring svampe. Og jeg tror du har fuldstændig ret i at man skal lade være med at være bange for badtrips fordi det er en udløser.

Men jeg har selv haft et badtrip og tro mig, det er ikke noget der skal tages let på. 6 timers panisk angst er altså ikke noget at spøge med.

Så ligesom at gå i vandet, nyd det og leg, men lad være med at svømme ud hvor man ikke kan bunde ;)

Mvh Maar21

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

jeg har det sådan, svøm så langt ud du kan også begyndt at dyk, og se hvad der er på bunden. hvis du forstår hva jeg mener, men jeg råder INGEN til at gøre det samme som mig, for jeg tror folk syntes jeg er sindsyg, men det er kun folk fra psychedelia der syntes det, mine venner syntes bare at jeg er for vild at trippe med, de siger jeg virkelig puster liv i et trip. da jeg sjovt nok altid er på en meget højere dose end dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]