Jeg vil gerne dele en historie med jer, som indebære, at jeg nok har været ramt af en psykose af stor paranoid oplevelse og vrangsforstillinger.
Jeg har røget i 4 år - næsten hver dag, 1g om dagen ca. Jeg er snart 18 år nu.
Det startede faktisk for 3 uger siden at jeg begyndte at opleve mærkelige ting midt i min hashrus, men jeg valgte at tro på mig selv, og sige, at jeg bare forstiller mig det - selvom det var meget svært, da disse vrangsforstillinger var meget virkelige.
Jeg røg min skolejoint udad vinduet i trygge omgivelser for mig selv, lidt over klokken 12 om natten på en søndag. Jeg tog nogle ordenlige væs og lod den dejlige plantes saft ligge sig tykt i lungerne og op og vende efter 10 sekunder.
Jeg slukker lyset, skruer lidt op for filmen jeg ser (Ser Suspekt Tabu TV), ligger mig i min seng, ryger en smøg og tager en tår af mit glas rødvin.
Rusen kommer snigende og jeg bliver meget omringet af vægge. (Når jeg er på virket af hash, så føler jeg mig meget asocial og føler mig som om jeg er inde i en bobbel af tryghed og varme).
Pludselig begynder mit anlæg at skrue op og ned - dette er sket før, og jeg bliver en del bange, mit hjerte pumper så hårdt at min dyne nærmest også hopper - det var helt vildt!
Jeg prøver at trække vejret langsomt og fortæller mig selv, at det ikke er noget - det bare en løs forbindelse ved mit anlæg. Efter lidt tid, kan jeg ikke længere holde det ud, jeg ligger under min dyne i håb om at overdøve at den skruer op og ned og har svært ved at få vejret. Jeg tager dynen af hovedet og prøver forgæves at glemme lyden skruer op og ned.
I mellem tiden ligger jeg og lytter til lydene, og kan høre den onde hund er kommet tilbage. (Den "Onde hund", som jeg kalder den, er noget jeg oplever når jeg bliver ramt af denne såkaldte psykose). Jeg kan høre den hopper op på min computerstol, ligger sig ved siden af mig, og trækker vejret nysgerrigt ind i hovedet på mig. Kan se med lukkede øjne, at den kommer hoppene (skyggerne og lyset), den snuser blidt og nysgerrigt, for at se hvad jeg laver. Den holder øje med mig.
Den onde nysgerrige spøgelseshund er kun nysgerrig og ikke farlig - endnu. Den har ikke gjort mig noget - endnu i hvertfald.
(** Det skal siges, at mine forældre selv siger, at de har oplevet spøgelser i huset, men jeg er meget mistroisk, så jeg tvivler stærkt på dette. Det skal også siges, at det værelse jeg befinder mig i til dagligt, var der mine forældre havde soveværelse, indtil de blev flyttet til den anden ende af huset - det har selv fortalt, at mens de lå og sov, de kunne høre en ondskabsfuld hund komme springene over dem, hvor de begge vågnede og kiggede skræmt på hinanden. Det skal også siges, at min far IKKE tror på denne slags, men alligevel oplevede han det. Han lader som ingenting i dag) - jeg har fået fortalt, at vi bor på en gammel kirkegårds, så hvem ved....
Jeg finder en eller anden mærkelig løsning på hvorfor mit anlæg gør som det gør, og smiler lidt og tænker "Ja, det sgu da bare derfor", og kommer lidt til mig selv.
Hunden er så på spil igen og den trækker vejret dybt og ondskabsfuldt og knurrer. Jeg bliver fuldstændig paranoid og rejser mig hurtigt op og tænder lyset. Derefter går jeg over til mit anlæg, banker lidt på det og hiver lidt i ledningerne i håb om det skulle afdæmpe problemet). Jeg står på mit værelse og prøver at slappe lidt af, mens jeg kigger rundt - en meget dyster og mærkelig stemning i værelset. Jeg skruer derfor lidt op igen og ligger mig i sengen igen.
Lyden virker igen - hurra, så jeg ligger mig ned igen og prøver at følge med i filmen igen. Efter lidt tid, begynder anlægget at skrue op og ned igen. Nu bliver jeg for alvor helt vildt bange igen, og mit hjerte pumper afsted.
Pludselig bliver min verden opløst af mumle og virkelighedsfjerntanker. Jeg lytter til Suspekt filmen og jeg kan overhovedet ikke høre hvad de snakker om? De taler noget mumle-mumle, og giver ingen mening overhovedet, ligemeget hvor meget jeg forkuserede på lyden.
Jeg prøver at tænke "højt" i håb om at overdøve filmen, da jeg bliver skræmt over de ting som de siger i filmen. Jeg vender mig på siden, ligger afslappende og prøver at falde til ro.
Nu kan jeg høre en gå rundt ude i vores gang, og går ud på toilettet og låser døren. Efter 2 minutter kan jeg høre der bliver lukket op igen - jeg bliver mere rolig, da jeg tænker, det nok bare er mine forældre eller bror. Så hvis der endelig var noget, kunne jeg hurtigt løbe ud til dem).
Jeg er faldent lidt til tro og ligger stadig og prøver at sove. Nu får jeg endnu et mærkeligt trip, fordi jeg kan høre min mor går ud i bryggerset, der står hun i lang tid. Teksten på suspekt, føler jeg, at jeg råber hvad de siger bagefter, for at oversætte det. Jeg kan nu høre både min egen stemme, bagefter og suspekt filmen tekster. F.eks hvis de i suspekt synger og siger "tra lalala", kan jeg høre en stemme bagefter (lyder som min egen stemme), som siger "alalalal"..
Nu tænker jeg så - er jeg virkelig så væk fra virkeligheden, at jeg ikke selv aner hvad jeg foretager mig? Er jeg endt i et skizofren trip? Er jeg blevet skizofren?? Jeg ligger måske i min egen sjæl, mens skizofren sjælen er oppe. (Dette er meget svært at forklare)
Jeg prøver kan nu høre min far siger til min mor; "Nej, jeg går derind".. Så er det at jeg tænker: "Har jeg virkelig sagt noget? Ligger jeg overhovedet og sover? Råber jeg virkelig efter hvad de siger i Suspekt filmen??".
Nu ville jeg bare sove og sove, så jeg ligger med lukket øjne, og ignorer ALT hvad jeg høre.
Og nu stopper galskaben og det såkaldte mis-/forbrug. Jeg er træt af den onde hund.
Nogle der har oplevet lignene? Forstod i lidt af mine såkaldte historie?
|