Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 17:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hej jeg skal hænge æggebakker op på en betong væg, hvordan ville i sætte dem fast på sådan en væg?

tak

batik

Dedikeret medlem

Jeg kunne forestille mig at man kunne sætte nogle kroge i væggen og så hænge bakkerne på dem, men jeg er ikke lige den store handyman, så hvem ved.
Jeg er dog lidt nysgerrig. Hvordan skal de æggebakker bruges?

Medlem
Brugeravatar

for at sætte en dæmper på støjen... hmm hvis jeg skal putte kroge op, skla jeg lave små huller i væggen med et bor... det er helst det jeg undgå.. er der andre der har en god ide

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Hvad med dobbeltklæbende tape? Kan det hæfte på væggen?

LIM. Fra en limpistol :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Larmer dine planter? :S

Moderator
Brugeravatar

Skal det være 100 % nemt at tage af, så elefantklister/lærerens tyggegummi, og så for hver eller hver anden af dutterne på æggebakkerne.

Går ud fra det enten er pga. ventilationen eller lampe/ballast, der larmer, selvom det selvfølgelig godt kunne være Batik der ville spille musik på fuldt drøn for planterne. :rocking:

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg synes hellere du skal bruge glassuld el. lign. Det virker. Ægge-bakker virker muligvis, men det er minimalt, og ikke indsatsen værd! Jeg har selv hørt historien masser af gange, men jeg har aldrig selv opholdt meg i et æggebakke rum... Tror slet ikke på det....Glassuld kan tage et vækkeur. -Jeg har selv eksperimenteret med den slags lyddæmpning...

Medlem
Brugeravatar

nej det skulle gerne blive der.. tror i at lim vil holde???...
hmm ja ved godt at glasuld ville nok være det smarteste... men tror i ikke også at det holder for meget på varmen så det bliver for varmt??... eller hvad har du erfaret
hæhæ nej mine planter larmer ikke.. (snakker måske lidt)
det er mere pumpen til mit hydro og blæsern der larmer...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Niels skrev:
Jeg synes hellere du skal bruge glassuld el. lign. Det virker. Ægge-bakker virker muligvis, men det er minimalt, og ikke indsatsen værd! Jeg har selv hørt historien masser af gange, men jeg har aldrig selv opholdt meg i et æggebakke rum... Tror slet ikke på det....Glassuld kan tage et vækkeur. -Jeg har selv eksperimenteret med den slags lyddæmpning...

hvordan kan du sige de ikke virker hvis du aldrig har prøvet at være i et rum med dem ?

Titel: Støj
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Hvad med flamingo plader, de kan købes i mange forskellige størrelser og tykkelser, lidt dyrt, men også en løsning der kan bruges, da de kan skrues fast på væggen, isolerer både mod kulden og mod "larmen" som blæsere, pumper, udsugningsmotorer etc.

MoS :mrgreen:

Medlem

Der findes ikke mig bekendt nogen industriel anveldelse af æggebakker til lyd-isolering... Det bruges ingen steder til prof. lyd siolering. Det er der nok en grund til...

Hvis du ikke vil pakke hele dit grow ind, kan du jo også bare pakke de ting ind der larmer! -Put pumpehuse og udsugere i kasser med ulden på indersiden... -Med slanger og rør der bare stikker ud! Så undgår du også mere støv når du flytter det rundt...

Du kan også vikle ud-luft-slangen ind i en uld... Det er faktisk det en lyddæmper eller muffler er, nærmest.

.... Put alt hvad der larmer i lydisolerede kasser, og hæng dem op med baduner eller lign så vibrationerne ikke går i gulvet eller lign...

Det virker for mig! Det eneste man kan høre er de små bordventilator-typer, som jo kan skrues lidt ned... Og i forvejen bare lyder som en tændt pc...

Hvad er din egentlige støjgene? -Hvor meget larm er det? Kan du sammenligne med et lydniveau-billede vi alle kender?

Medlem
Brugeravatar

hmm nej ved godt det nok ikke er æggebakker man bruger professionelle steder.. men det er jo heller ikke til professionelt brug det jeg skal.. det skal bare være så stille som muligt....
men det var faktis en rigtig god ide niels...
men tror jeg vil starte med æggebakkerne.. for det er nemmer og dem kan jeg få gratis...
men er der stadig ikke nogen som har en ide til hvordan jeg hænger dem op.. det var mere det der var mit spørgsmål...
jeg skal nemelig hænge dem op på en æl gammel beton væg.. og vil ikke bore huller i væggen..
og de skal nok komme til at hænge der i et godt stykke tid (hvis det altså virker.. ellers bliver det niles ide)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Dobbelklæbende tape fra en boghandler

Medlem

Elefant snot / lærertygge-gummi.... Eller tape... Lyder enkelt! - Ellers lim / hæftdem på noget karton eller pap først, og sæt så de elementer op.

Hehe... Lyder maks stenet det her emne... Men så, how goes? Virker det? Har du fundet en vej?

In our memories
Brugeravatar

Prøv at købe nogle gamle skummadresser. Jeg tror de er noget bedre til at lydisolere. Desuden sælges de tit for en slik hos genbrugsforhandlere.

Hygge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]