Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 22:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er 24, og får selv tilbagefald af social fobi når jeg ryger hash (hvad jeg næsten aldrig gør), men på psykoaktive substanser, navnligt 2CB og svampe, har jeg altid været mit eget meget sociale og udadvendte selv. Jeg er selvfølgeligt lidt uforståelig og tåget, men hey, psykoaktive substanser!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Det kunne virkelig være lækkert at få styr på da ens trip kunne gå hen og blive meget mere afslappende og spændende i det offentlige rum.
Jeg får det nemlig på præcis samme måde. Hvordan kan man forebygge / forhindre det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har faktisk også ret god erfaring med at feste ovenpå lave doser LSD i kombination med alkohol. Små doser er (subjektivt) voldsomt stimulerende og med et minimalt tankemylder. Humøret stiger samtidig og man bliver engageret i at lave noget aktivt.

Svampe derimod finder jeg mere passende til en mere rolig og privat set&setting da jeg ofte har svært ved at formulere mine komplekse tanker under trippet og generelt bare bliver meget indadvendt i mit trip.

Men det er nok meget individuelt.

Dedikeret medlem

Personligt bliver jeg ofte ret fraværende af cannabis, og det er som om jeg ikke har så meget at tale med folk om. Øjeblikket før kan jeg have snakket som et vandfald med de andre. Men svampe opildner mig på en positiv måde, så sluserne er 110% åbne - der er simpelthen utroligt mange ting at snakke om. Så jeg kan godt genkende det med "social fobi" ang. hash. Dog ikke med svampe ;-).

Junior medlem

tror det er fordi du tænker for meget, hvis du forstår. Hvis du hele tiden sidder og tænker over hva de andre synes om dig er det klart det bliver belastende for dig. Det gør du jo ik med dine venner ;) så mit råd er: slap af og hver dig selv, på en måde skide på hva de andre synes om dig, er selv total ligeglad hva folk jeg ikke kender synes om mig (de kender mig jo ik) :)

Junior medlem

Jeg kan sagtens nikke genkendende til problematikken, hvilket har resulteret i at jeg næsten aldrig tager psykedeliske stoffer længere (pånær 2c-b og lav-dosis LSD, og hash til at komme ned fra stimulanter).
Ketamin er vel egentlig også et psykedelisk dissociativ, som jeg dog har (mis)-brugt så meget at jeg idag sagtens kan opføre mig fuldstændig normalt på selv kæmpe doser.

Jeg vil anbefale dig at forsøge med mindre doser, og ligge mærke til hvilke stoffer der gør dig mest indadvendt. For eksempel gør svampe mig helt ekstremt introvert, hvorimod 1/2 mærke LSD kan gøre mig enormt let og snakkesalig.

Jeg tror umiddelbart ikke at man kan komme helt over den sociale fobi, men som du selv nævner, hjælper alkohol (og GHB) i situationer hvor man er påvirket af psykedeliske stoffer, samtidig med at der er fremmede mennesker.

Held og lykke fremover!

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Det kan godt være at jeg tager fejl - men den sociale forbi du taler om, er det ikke det man kalder panik-angst?

Kender som fik panik angst (altså havde social fobi) på hash. Vedkommende gik til sidst rundt med valium i lommen for at dulme angsten.

Desuden mener jeg at kunne huske, hvilket det som bliver postet here i tråden også tyder på - at det er meget almindeligt forkomne fænomen.

poke-1-kenobi skrev:
Det kan godt være at jeg tager fejl - men den sociale forbi du taler om, er det ikke det man kalder panik-angst?

Kender som fik panik angst (altså havde social fobi) på hash. Vedkommende gik til sidst rundt med valium i lommen for at dulme angsten.

Desuden mener jeg at kunne huske, hvilket det som bliver postet here i tråden også tyder på - at det er meget almindeligt forkomne fænomen.

Panik angst og social-fobi er ikke det samme IMO.
Jeg har også social-fobi på psykadelia, og det minder på ingen måde om panik-angst. Social-fobien er ikke så heftig som panik-angst.
Der er jo ingen andre end dig selv, der kender til social-fobien når du er sammen med andre mennesker :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Jeg har både Social Fobi og Panik Angst efter en Amfetamin psykose.

Og nej vil så absolut ikke mene det er det samme, de har nogle fælles nævnere, men det er så osse det.
Begge dele hæmmer mig i min hverdag, og mit liv er opsat efter dem (forholdsvis nyt for mig)

Dvs, jeg cykler ikke, da jeg er bange for at jeg skal falde om og dø jeg går ikke alene, for så er der ikke nogen der kan hjælpemig hvis jeg skulle få problemer, og lignende (Panik Angst, Døds Angst)
Jeg undgår butikker og større folke mængder, da jeg føler alle taler og gør grin af mig.

Jeg kan stå i kø i Netto, bare på en 2-3 mennesker, og jeg begynder at svede, ryste, for nervøse trækninger, skræmmende tanke mønstre og hvis det ikke går hurtigt nok, så styrter jeg ud af butikken, dog er jeg blevet bedre til at håndtere det, men det er godt nok utroligt så stor en effekt det har på en.

HyperState skrev:

Og nej vil så absolut ikke mene det er det samme, de har nogle fælles nævnere, men det er så osse det.
Begge dele hæmmer mig i min hverdag, og mit liv er opsat efter dem (forholdsvis nyt for mig)

Dvs, jeg cykler ikke, da jeg er bange for at jeg skal falde om og dø jeg går ikke alene, for så er der ikke nogen der kan hjælpemig hvis jeg skulle få problemer, og lignende (Panik Angst, Døds Angst)
Jeg undgår butikker og større folke mængder, da jeg føler alle taler og gør grin af mig.

Jeg kan stå i kø i Netto, bare på en 2-3 mennesker, og jeg begynder at svede, ryste, for nervøse trækninger, skræmmende tanke mønstre og hvis det ikke går hurtigt nok, så styrter jeg ud af butikken, dog er jeg blevet bedre til at håndtere det, men det er godt nok utroligt så stor en effekt det har på en.

Det lyder sku slemt for dig! Er det knarkens skyld eller har det altid været der ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Stangss skrev:
HyperState skrev:

Det lyder sku slemt for dig! Er det knarkens skyld eller har det altid været der ?

Vil ikke blande mig, bare hjælpe. :)

Her er hans historie - Så gik den ikke længere

Medlem
Brugeravatar

Fed tråd! ripper lige op i den, kunne godt tænke mig at vide om der er noget psykologisk viden omkring dette, hvis nogen lige sidder inde med et link eller litteratur? Jeg har det også på cannabis (ikke så vildt meget mere som engang) svampe, LSA. men selvfølgelig ikke alkohol.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg er 28 år og når jeg går i byen.. er det helst på lsd og glade drinks hvis det techno er det keta og syre.
MHT social fobisk tilstand: har jeg mest når jeg er rigtig råskæv på hash - det der vilde tankemylder, paralelle tankegange som thc bringer frem i mig, kan være ret så ubehageligt.
Svampe holder jeg mig fra - det simpelthen for mystisk.
LSD's effekt på mig er meget blød - jeg åbner helt op og vil virkelig gerne i kontakt med andre mennesker.
Hvordan jeg er i upåvirket tilstand... det sker hver morgen men ryger mig hurtigt ned fordi har alt for meget energi:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]