Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 20:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: CPH
Ey.

Jeg har tænkt på at forsøge at dyrke Papaver somniferum.
Det jeg ikk ejer en have, må det blive indendørs.
Kan det lade sig gøre uden kunst lys?
Altså bare i en vindueskam eller lign.
- eller skal jeg ha fat i et elektrisk apperatur?
De frø jeg har liggende klar til at komme i jorden en dag er: Papaver somniferum (giganteum), og en tyrkisk variant.

Nogle der har erfaringer, gode råd mm. vedrørende indendørs dyrking af opiums valmuen?

- Undskyld forstyrelsen.
Venlig hilsen
Vincent.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det kan du sagtens, og du behøver intet fancy-pansy udstyr. Tjek poppies.org hvor der er en stor growing-sektion. Du kan også dyrke dem guerillia, evt. ved at købe en pose frø/birkes, hælde dem ud i hånden, holde hånden op for munden og pust. Så bliver de spredt over et lille område. måske lige sparke en smule jord henover, så fuglene ikke hapser dem, men ikke så meget igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg kender ikke nogen der har haft held med at have et grow i vindueskarmen.... Jeg er ret sikker på at det kræver kunstigt lys hvis du skal have noget ud af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Poppies.org skrev:
How do I plant Opium Poppies?

Poppies can grow pretty much anywhere, even indoors. However, they do prefer to get a lot of sun in their lives, so outdoors is always best. If you're planting in a garden, all you need to do is cast the seeds out and let them fall where they may. You can cover them with a small amount of soil, only about a quarter inch, to give them a bit of extra protection from the elements. Poppies don't transplant well, so if you start them off in pots (indoors or out), then make sure to handle them very carefully when transplanting. Peat pots work well for starting out too, as you can plant the pot as well and it will biodegrade. This way you don't run the risk of hurting the poppy's sensitive root system.

og
poppies.org skrev:
Lighting and Photoperiod for Indoor Growing

For Papaver Somniferum varieties, it is best to use HID lamps (HPS or MH). A 1000W can shed ample light to grow a 12ft by 12ft area. HIDs get hot so you may need to cool the room or find a plant that grows in a warm climate.

Photoperiod for germination and the vegitative "cabbage stage" should be 12/12 (12 hours on; 12 hours off).
To force flowering use an 18/6 or 24/0 photoperiod.

:hm:

Anyways: http://www.poppies.org/faq/growing/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
And skrev:
Det kan du sagtens, og du behøver intet fancy-pansy udstyr. Tjek poppies.org hvor der er en stor growing-sektion. Du kan også dyrke dem guerillia, evt. ved at købe en pose frø/birkes, hælde dem ud i hånden, holde hånden op for munden og pust. Så bliver de spredt over et lille område. måske lige sparke en smule jord henover, så fuglene ikke hapser dem, men ikke så meget igen.

Eller lav en poppy-gun, som laves sådan:

A curious device used for poppyseed guerilla farming is the poppy-gun. The poppy-gun consists of a short wide tube (like the inner roll of toiletpaper) closed off on one end with the loose rubber skin of a balloon. Some seed is dropped into it (10 grams still account for 10.000+ viable seeds) the bunch of seeds is grabbed and drawn back through the balloon like a rock in a catapult, and released, so that the seed is flung through the air up to 25 yards like fine buckshot, spreading out more efficiently then can be accomplished through broadcasting.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
And > Jeg er ret sikker på at de mener indendørs under kunstigt lys, selv en sydvendt vindueskarm giver dårligt lys. Hvis det skal kunne lade sig gøre skal det i hvert fald være i en sydvendt vindueskarm og du vil få et ringe udbytte... Men som sagt, jeg kender ingen der har kunne få det til at fungere.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har dyrket Papaver Somniferum indendørs før, men det er bestemt ikke optimale ophold - dog er det muligt.

Mvh,
Gargarin

Medlem

Geografisk sted: CPH
Hmm... måske det er på tide jeg får fat i noget lys.
Så må jeg jo finde ud af hvad for noget lampeværk jeg skal have fat i.
Nogen anbefalinger?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor ikke bare smide dem i naturen? Det er ikke mistænkeligt. Uanset hvad så har min kæle-and kendskab til hvor der gror nogle, og den er interesseret i at omdanne det til opium. Den vil derfor lige høre om man kan hakke hovedet + lidt af stænglen godt og grundigt sammen og så ellers følge produktionsguiden på poppies.org?

Håber det er i orden, at jeg lige låner tråden :D

Med rappede hilsner
Fætter Vims

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
poppies.org skrev:
Lighting and Photoperiod for Indoor Growing

For Papaver Somniferum varieties, it is best to use HID lamps (HPS or MH). A 1000W can shed ample light to grow a 12ft by 12ft area. HIDs get hot so you may need to cool the room or find a plant that grows in a warm climate.

Photoperiod for germination and the vegitative "cabbage stage" should be 12/12 (12 hours on; 12 hours off).
To force flowering use an 18/6 or 24/0 photoperiod.

Synes blot at jeg vil gøre opmærksom på dette, da det er forskelligt fra eksempelvis cannabis. I vækst-fasen skal opiumsvalmuer have 12/12 (tændt/slukket), og de kan tvinges i blomstringsfasen ved at give dem 18/6 eller 24/0. Altså, mere lys for at blomstre end for at gro.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja indendørs er langt fra optimalt og udbyttet vil blive meget ringe da de alligevel kræver en del plads, mange af sorterne. Ud og find et sted hvor der er nybyggeri og jorden lige er blevet vendt af en masse bulldozere og ukrudtet endnu ikke har nået at kaste sin sæd.

Billede
Lige et lille billede af nogle tørrede hoveder ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]