Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 19:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hey psy.

jeg har her i snart 3 månder gået med med en speed nedtur, og tænkte på om der er nogle der har nogle tips til at fremme healings processen.
specielle søvnmønstre, særlig kost eller nået medic som feks. L-tyrosine og 5-htp?

håber der er nogle der kan hjælpe.

\\.ERROR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad mener du med en speed-nedtur?
Tager du stadig stoffer?
Hvordan er "speed-nedturen" opstået?

Jeg tror det vil være lettere at komme med gode råd, hvis du uddyber lidt om problemet.

Medlem
Brugeravatar

med speednedtur mener jeg at jeg har en "psykose", angst, hjertebanken, synsforstyrelse ( flimmer, forstrukket syn når jeg drejer hoved, store mørke pletter på væge, lyn som flyver en over mine øjne ) og voldsomme humør svingninger.

jeg har ikke tage stoffer i de tre månder, har prøvet at ryge lidt hash men det gik ikke godt.

selve speednedturen opstod efter jeg havde at taget speed ca. 1.5g, mistænker mit amf for at havde indeholdt MDMA.

Insane psychedelia user!

har du snakket med en læge om det..?

Medlem
Brugeravatar

ja det har jeg, men han kunne ikke hjælpe mig med andet end et resept på truxal.
har også været på psykiatisk skadestue men de kunne heller ikke sige så meget.

men jeg har en aftale med børne & ungdoms psykiatrisk i aalborg, her om 14 dage.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Prøv at fortælle lidt om hvordan dit forbrug var før denne hændselse, hvilke stoffer, hvor tit og cirka dosering. Det kan hjælpe os utroligt meget. :)

Medlem
Brugeravatar

amf var ca. 1 til 2g, nok en gang om månden. nogle kiks en sjælen gang imellem og har røge hash fast ca. 2 år.

altså, et meget lille forbrug

Medlem

Geografisk sted: Rodnet
Tror du har fat i den lange ende selv for dit problem. Vil mene at det eneste rigtige at gøre at at tillægge sig en sund kost som man fast holder over en længere periode, give dig selv tid til en form for fordybelse, evt i en bog eller egen skabt projekt. Motion er god til at få maden til at virke Btw. og så en masse socialt aktivitet med dine nærmeste venner, "fremmede"/Bekendte er ikke lige så god en støtte som sine egne, de kræver faktisk til tider mere af dig, end dine rigtige venner vil gøre.

Men de 3 esser:
#Mad
#Motion
#kreativitet

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tror ikke din "nedtur" skyldes dit speedforbrug længere for 3 måneder siden, men jeg tror det kan være en god ide at nedsætte/stoppe dit hash-forbrug, for at se om det bliver bedre. Kondition er også en vigtig faktor for at få det bedre. Det stabiliserer krop og psyke, og får dig tilbage i ballance igen.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Det vil jeg prøve. Tak for svarende

Medlem
Brugeravatar

Er der nogle der syndes det er mærliglig i at jeg får det værre ved at løbe? Er det bare nået der skal løbes væk over et X antal dage, eller er der nået rivende galt?

Medlem

Geografisk sted: ja
Hvad mener du med at du får det dårligere?

Mener du angst? Hjertebanken?

Når din puls kommer op (isär hvis du er i dårlig form) kan man opleve at ens syn forstyrres, får smerter i siden etc.
Dette er ikke farligt - det er din dårlige form. Hvis du oplever direkte smerter i brystet, så sög läge.
Jeg har selv oplevet at väre overparanoid medhensyn til mit hjerte, efter MDMA. Jeg turde ikke dyrke motion i laaang tid. Så kom jeg i gang (mere eller mindre), og det gör altså undervärker. Det er altid godt at have lidt overskud i form af sund kost og motion, isär når man straffer sig med rusmidler.

Uddyb hvad du oplever. Og lad väre med at bilde dig selv ind at motion er usundt, medmindre din läge fraråder dig det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
ERROR skrev:
Er der nogle der syndes det er mærliglig i at jeg får det værre ved at løbe? Er det bare nået der skal løbes væk over et X antal dage, eller er der nået rivende galt?

Det er svært at gi et konkret råd der, for jeg vil ikke bare skrive du skal prøve at løbe det af, hvis så det bare forværre det meget mere, men det skal jo alligevel væk, jeg syntes du skal tale med din læge om dette også.

Medlem

Geografisk sted: Rodnet
Det er jo ikke kun løb der er motion, det er også bare en god gå tur i bakket landskab eks.

løb er faktisk en rigtig hård form for motion, til dem der er ikke er van til at have deres puls over de 130.
tag en tur i svømmehallen ofte,1-2gange om ugen, til at starte din kondition op. gå så meget som muligt, hver gang der er en chance for at røre sig skal man snuppe den. kondition er ligesom stoffer, start småt og arbejds sig op efter indtil man finder den behagelige dosis for ens personlighed.

HUSK MAD og DRIKKE

Junior medlem

Har du overvejet at det kunne være hvad der ofte omtales som vinter-blues eller vinter-depression?

Vinter-blues skyldes primært at øjet ikke opfanger nok lys pga. de korte dage.
Når der kommer sollys i vores øjne, tilbageholdes melatonin, men når vi så om vinteren ikke får meget lys, begynder melatonin at udskilles i små mængder døgnet rundt, hvilket gør os uoplagte, irritable, deprimerede, trætte osv.

Jeg oplevede selv dette i ekstrem grad, allerede meget tidligt i år, så vidt jeg husker allerede engang i oktober/november.

Jeg hørte så fra en kammerat om lysterapi, og jeg købte en lampe meget kort tid efter.
Allerede samme dag kunne jeg mærke en betydelig fremgang, og efter 3 dages brug var jeg mit gamle, muntre jeg.

Nogen vil måske indvende at det er placebo, men min personlige erfaring siger mig at denne "terapi" er yderst effektiv, og helt klart har en fysiologisk indivirkning.

Jeg kan helt klart anbefale at anskaffe dig sådan en lampe - Uanset om det er mangel på lys, eller om der rent faktisk er en fysiologisk ubalance i din hjerne, så vil uden tvivl gøre dit humør en anelse bedre!

God fornøjelse!

Junior medlem

Karmalicious skrev:
Har du overvejet at det kunne være hvad der ofte omtales som vinter-blues eller vinter-depression?

Vinter-blues skyldes primært at øjet ikke opfanger nok lys pga. de korte dage.
Når der kommer sollys i vores øjne, tilbageholdes melatonin, men når vi så om vinteren ikke får meget lys, begynder melatonin at udskilles i små mængder døgnet rundt, hvilket gør os uoplagte, irritable, deprimerede, trætte osv.

God fornøjelse!

er du sikker på det kan godt være det bare er mig det er blank. men gør melatonin at man bliver deprimerede osv.

http://da.wikipedia.org/wiki/Melatonin

Junior medlem

Efter hvad jeg kunne læse mig frem til i "brugsmanualen", så gør den øgede sløvhed i hverdagen fremkaldt af melatonin udskillelse i de vågne timer, at man godt kan blive vinter deprimeret.

Correct me if I'm wrong! Uanset den fysiologiske forklaring, er pointen dog at en lys terapi lampe modvirker træthed og depression.

Medlem
Brugeravatar

Funky fungus skrev:
Hvad mener du med at du får det dårligere?

jeg prøvede her fra et god stykke tid siden at løbe ca. 1 - 1,5 kilometer for at nå min bus. godt en halv time efter da jeg var komme ned på skolen, begynde der at glide mønstre rundt på vægene, jeg fik hjertebanken, delvist uskabt syn og i mine øjnkroge havde jeg det som om at gangen lukkede sammen bag mig. (det var nogen lunde som jeg havde det før løbeturen, bare meget kraftiger og tilføjet meget ubehalig smelte følelse)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
hvis du ikke har god kondition, kan du godt opleve et vist ubehag efter en løbetur, pga. at du renser ud i systemet. Når blodet løber hurtigere og kommer ud i de små kar i huden, frigiver det affaldstoffer som lige skal renses ud først. Derfor kan du føle dig en smule svimmel. Det skal du kun være glad for. Bare blive ved med at motionere. Det er sundt og strammer dig op fysisk såvel som psykisk :wink:

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det kan man også sagtens opleve selvom ens kondition er ganske udemærket, så skal der selvfølgelig bare mere til. F.eks. kørte jeg engang om kap med en bil - jeg selv var på cykel - og bilen var foruden nød til at tage højde for trafikken, også nød til at tage en anden rute, men endte da med at jeg slog den - dog med Errors beskrivelser til følge. Blot et eksempel :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]