Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 21:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Besvime?
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle, Jylland
Hey...

Igår havde vi siddet og suget noget bong, og følte mig egentlig ikke speciel skæv.. Har følt mig 10 gange så skæv før... Men for at komme til problemet... Da jeg kom hjem satte jeg mig ved computeren 5-10 min, så ville jeg på toilet.. Jeg når lige at komme ud af mit værelse, og det næste jeg husker er synet af loftet... Jeg vågner op ved at ligge så lang jeg er på ryggen og kigge lige op i loftet... Nå, tænker jeg og går ud og pisser... Kommer så hen til computeren igen og sidder der et par minutter.. Så ville jeg til at hoppe i seng, så jeg leder efter kontakten til at slutte noget lys jeg har ved mit skrivebord.. Jeg husker jeg rejser mig op for at lede efter den, og det næste jeg husker er at jeg vågner ved at jeg ligger ind over mit skrivebord... Min cap er røget af, og jeg har væltet mit vand...
Derefter sætter jeg mig på min stol igen for at komme til mig selv.. Jeg får derefter en slags krampe i armen.. Kunne slet ikke styre min smøg da jeg skulle til at aske, den ryster bare helt sindsygt, og mine øjne flyver rundt i hovedet af mig...

Jeg ligger mig derefter hen i min seng og ligger der i noget der ligner en halv time, og har det faktisk rigtig godt... Derefter går jeg kold og vågner helt normal næste morgen..

Vi røg en stille og rolig ryger på bongen som vi plejer, så tvivler da på det er pga. for vild røg..

Hvorfor sker dette? - Selvom jeg har røget meget mere andre dage, er jeg aldrig besvimet før?

Håber i kan hjælpe.

Titel: Re: Besvime?
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
havde du husket at drikke vand ? det kan tit udløse blackouts på stoffer hvis man slet ikke har drukket vand hele dagen, dårligt blod-omløb kan forsage blackouts også men der står man stadigt på benene godt nok. kan være det var et bad-trip. husk og bevæge kroppen godt når man er påvirket det føler jeg er en vigtig ting for at holde kroppen igeng så man undgår hovedpine og blackout, også drik vand ( gerne meget vand ). bare nogle få gode råd, jeg kan ikke svare dig på hvad der skyldtes at du fik blackout(eller besvimmede).

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Du er ikke den første, der er mange der har oprettet tråde om lige netop dit problem.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sit ... %B8g&meta=

Havde du fået noget at spise og drikke den dag?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
@budha: nu er dårligt blodomløb ikke særlig almindeligt hos unge mennesker, og resten af det du siger er helt øst-vest.

der er vist nogenlunde konsensus om at cannabis øger blodtrykket umiddelbart efter indtagelse. hvis man sidder ned, vel at mærke. derimod kan blodtrykket falde drastisk når man rejser sig, og føre til de blackout som du har oplevet. jeg er ret sikker på at du kan være helt rolig, at der ingenting er galt med dig.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
@budha: nu er dårligt blodomløb ikke særlig almindeligt hos unge mennesker, og resten af det du siger er helt øst-vest.

der er vist nogenlunde konsensus om at cannabis øger blodtrykket umiddelbart efter indtagelse. hvis man sidder ned, vel at mærke. derimod kan blodtrykket falde drastisk når man rejser sig, og føre til de blackout som du har oplevet. jeg er ret sikker på at du kan være helt rolig, at der ingenting er galt med dig.

var den til mig ?? jeg får bare blockout hvor jeg står på bennene hvor det går i sort i op til 10 sekunder men det er sku ligemeget, det lyder mærkeligt at han, ligefrem besvimer. + læs det jeg skriver, jeg siger jeg ikke har et svar på hans spørgsmål, men gode råd til at undgå at besvime på stoffer. DRIK VAND OG BEVÆG DIN KROP.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Budha skrev:
Halugenlampe skrev:

var den til mig ?? jeg får bare blockout hvor jeg står på bennene hvor det går i sort i op til 10 sekunder men det er sku ligemeget, det lyder mærkeligt at han, ligefrem besvimer.

Den linje hvor han har skrevet dit navn foran er højst sandsynligt til dig ja. ;)
Hmm kan slet ikke finde rundt i hvad du skriver.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

lyder bare vildt at han vågner op på gulvet, de blackout jeg har haft har jeg stået på mine ben stadigvæk. men okay fair nok :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

hvis du nu læste mit indlæg, så ville du finde ud af hvad der formodentlig er årsagen. det er ikke unormalt for unge mennesker med et godt blodomløb og lavt blodtryk, at få milde blackouts som det du beskriver. cannabis kan medføre et endnu større fald i blodtrykket når man rejser sig. prøv også at være lidt mere omhyggelig med dine indlæg, så dine tanker kommer til at fremstå mere sammenhængende. det er ret belastende at læse dine indlæg.

Insane psychedelia user!

det oplevede jeg også en gang i mellem for år tilbage. det var altid når jeg ikke havde fået nok at spise i løbet af dagen, vilket resulterer i lavt blodsukker, og når man så kviterer med at suge galar senere på dagen, som også sænker blodsukkeret, så er det man kan resikere at falde om.

de gange jeg oplevede det, var da jeg gik i skole - jeg havde aldrig madpakke med, og når det blev tid til aftensmad sprang jeg over fordi jeg var skæv, og det skulle mine forældre ikke se.

jeg besvimede engang mens jeg stod og pissede, det er satme noget svineri.. :lol:

-nå, men prøvlige at tænke over om det ikke kan være af den grund, altså at du har fået for lidt mad..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle, Jylland
Nu laver jeg lige et svar til jer alle sammen:
Jeg huskede at bevæge mig, da jeg tumlede med to af mine venner ;) - gør vi hver gang.
Og jeg havde fået 2 rundstykker inden jeg gik i gang med at suge, men fik macd kort tid efter det sidste hovede. Det kan godt ske jeg ikke har fået drukket nok væske, da jeg kun fik 2 glas vand mens vi sad og sugede. Og i løbet af dagen tror jeg at jeg har fået et par sodavand.
Jeg har også godt prøvet de øjeblikke hvor alt bare er sort for øjene, men det var ikke sådan igår. Jeg gik helt ud, og husker kun hvordan jeg vågnede op.

Men vil huske på den med vand næste gang.. Vil det evt. hjælpe at spise mellem hovederne, i stedet for efter man har røget?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Rundstykker, McDonalds mad og sodavand?
Prøv evt. at spise noget sundere mad af bedre kvalitet, det du spiser er netop den slags der får blodsukkeret til at rutche op og ned + det er meget næringsfattig mad.

Maden kan sagtens være en væsentlig faktor. Spis et stort, sundt måltid FØR du ryger, så bliver din skævert også meget mere behagelig.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

en ordenligt lammekotelet, med brun sovs og dertil-hørende salat, et stort glas vand og masser af katofler plus nogle chips. også ryge en pind eller to efter maden så kan man ikke have det meget bedre :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Kollen skrev:
Det kan godt ske jeg ikke har fået drukket nok væske, da jeg kun fik 2 glas vand mens vi sad og sugede. Og i løbet af dagen tror jeg at jeg har fået et par sodavand.

Jeg mener at have hørt at sodavand er decideret vanddrivende på grund af et højt indhold af salt. Det vil sige at du faktisk har mindrer væske i kroppen efter indtagelsen af en sodavand i forhold til før. Kan godt være det bare er en myte?
Desuden har fast-food også et stort indhold af salt.

Junior medlem

altså, prøv lige hør alle sammen, i for det til at lyde som om man skal være 100% tip top før man ryger drikke vand bla bla.. som om man skal forberede sig til en rejse i rummet, slap dog af!!

denne slags tilfælde sker nok 1/500 andre 1/1000 eller 1/100000000000, JEG mener at disse tilfælder ikke kan forklares!
jeg har tit røget igennem på en normal dag og andre dage hvor jeg ikke har spist, men nogen gange for man dem bare!
jeg har oplevet det 4 gange i det år jeg har røget. de kommer pludeseligt, har prøvet det efter jeg røg en joint og andre gange af flere(men ikke at jeg var HELT væk)

jeg har oplevet at man ligeså stille begynder at blive svimmel, man prøver at tænkte væk fra det men det bliver værre og jeg bliver kold og bleg i hovedet og begynder nærmest at "Fade away".
mit råd lyder således: sæt dig ned, drik noget vandt og slap af. til tider har jeg oplevet at det hjælper og ren faktisk gør din højhed meget bedere ved at BRÆKKE sig eller SKIDE!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg mener at have hørt at sodavand er decideret vanddrivende på grund af et højt indhold af salt. Det vil sige at du faktisk har mindrer væske i kroppen efter indtagelsen af en sodavand i forhold til før. Kan godt være det bare er en myte?
Desuden har fast-food også et stort indhold af salt.

det gir ingen mening det der. salt binder vand, og det er positivt ellers ville din elektrolytbalance gå helt fløjten, men kan også give for stor plasmavolumen. almindelige sodavand indeholder heller ikke salt af betydning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Så er det nok bare mig der vrøvler :-D

Medlem

En af mine venner besvimede ofte før i tiden men det var den gang hvor vores forældre ikke måtte vide at vi røg, så vi røg altid udenfor og det var ret koldt i den tid, så det med dårligt blodomløb passer fint nok, da man jo får ret dårligt blodomløb, af kulde og han har ikke besvimet siden den gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
en af mine venner besvimmede også efter at have røget. han fik det dårligt og ville ud på toilettet for at drikke noget vand. på vej til toilettet falder han om og får sig et par nasty sår i ansigtet.. lidt nøjern

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

for syttende gang. det er ret almindeligt i forbindelse med cannabis. i er jo unge mennesker, og i skal have levet meget usundt hvis i allerede har dårligt blodomløb.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

unge mennesker lever da meget usundt, hva syntes du, folk ryger drikker æder mac-donalds mad, ( ik hver weekend for alle men mange gør det ) også blander vi alle mulige stoffer ind over + hash misbrug hos mange. så dårligt blodomløb tror jeg alligevel mange unge har :D eller også er det ryger-lunger+ dårlig kondi

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]