Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 13:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg brugt de sidste par dage på at læse rundt om LSA og HWBR frø, og jeg har lært en pokkers masse om hvordan man bedst muligt undgår mavesmerter, kvalme, muskelsmerter og hvad der nu ellers er af downsides. Men det er sgu også det eneste folk snakker om.

Hvad gør LSA ved en? Der er desværre kun én triprapport vedrørende HWBR (som er dem jeg er i besiddelse af), så der har jeg heller ikke fået et sørligt nuanceret indtryk af det.
Jeg har prøvet svampe et par gange og røget en del, så en masse sammenligninger vil ikke være nogen nytte til.
Bliver man høj og euforisk af det? Spirituel og eftertænksom? Er det meget visuelt? Jeg ved godt det er forskelligt fra person til person, men man kan stadig godt generallisere lidt, eller fortælle udfra ens egne erfaringer ;)

gode vibrationer

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Nu er psy.dk jo et HR forum, så bare at skrive "wow, det giver mange farver og mindloops", kan man ikke bruge til noget. Selvfølgelig skal man også vide, hvordan man tager det uden at skulle få mavesmerter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tindrum skrev:
Nu har jeg brugt de sidste par dage på at læse rundt om LSA og HWBR frø, og jeg har lært en pokkers masse om hvordan man bedst muligt undgår mavesmerter, kvalme, muskelsmerter og hvad der nu ellers er af downsides. Men det er sgu også det eneste folk snakker om.

Hvad gør LSA ved en? Der er desværre kun én triprapport vedrørende HWBR (som er dem jeg er i besiddelse af), så der har jeg heller ikke fået et sørligt nuanceret indtryk af det.
Jeg har prøvet svampe et par gange og røget en del, så en masse sammenligninger vil ikke være nogen nytte til.
Bliver man høj og euforisk af det? Spirituel og eftertænksom? Er det meget visuelt? Jeg ved godt det er forskelligt fra person til person, men man kan stadig godt generallisere lidt, eller fortælle udfra ens egne erfaringer ;)

gode vibrationer

Ja, ja og ikke rigtig.

Nogle mener det er et lidt "svært" trip pga bivirkningerne, men har du respekten og tålmodigheden, har frøene uendeligt meget at byde på.

Min køter kalder virkningen guddommelig, men den vil jeg helst ikke tro på.

Junior medlem

Jeg taler selvfølgelig kun for mig selv, men for mig passer det fuldstændigt det du siger med at bivirkningerne kan gøre trippet svært. Jeg har haft nogen gange hvor jeg bare har ligget og ønsket at det snart var forbi, fordi det simpelthen var så ubehageligt. Dog vil jeg sige, at hvis du tager en lille pind et par minutter efter du har indtaget frøene, er smerten et markant mindre problem. Når den så mister sin virkning er du godt igang med dit trip, og hvis smerterne og den ubehagelige kvalmefornemmelse kommer igen, så ryg en til. Det hjælper i øvrigt også dit trip virkeligt meget på vej, da de to forskellige slags glæder fra tjald og LSA er en dejlig mix. Der er også en dejlig salig følelse ved tanken om at man bruger Moder Naturs hjælpemidler på den måde, som komplimentering til hinanden.

Hvad angår trippet i sig selv, og jeg taler selvfølgelig stadig kun for mig selv, kan det selv når det er lidt ubehageligt være ganske godt. Jeg har når jeg tripper på LSA en fantastisk bekræftelse af at tingene sker, fordi alting bliver så ganske interessant. Selv når man ligger og har mavekramper (hvis man altså får det) er der altid noget der river ens tanker væk fra det dårlige, og over i det der er omkring en. Der er som regel en fordrejelse af tid, jeg kan for eksempel se fjernsyn hvor billedet går dobbelt så hurtigt og lyden går dobbelt så langsomt, alligevel lader det til at passe sammen. Der er ikke særligt mange hallucinationer, men synet er stadig markant påvirket. Bevægelser kan virke pludselige, pæne ting kan virke betagende. Når ting sker omkring en, som for eksempel dans, samtaler eller handlinger, kan det virke lidt flydende, som om man ikke helt har tid til at opfatte det. Endelig er der selvfølgelig den dejlige, varme LSA følelse. Den er ikke en tilfredshed som med tjald, og man bliver ikke helt utroligt selvsikker, man har det bare godt, ikke noget overdrevent.

Igen vil jeg gerne sige at jeg taler for mig selv, og kun for mig selv. Vil nødigt lade som om jeg ved det hele, håber det hjalp ^^

Medlem
Brugeravatar

Super! Fedt! Tak skal i have.

Jeg ved efterhånden alt, hvad der er at vide om HR vedrørende LSA, og ved godt de kan være virkeligt slemme hvis man ikke passer på.
Men man får bare indtrykket, når man læser om dem, at de ikke er andet en kvalme og mavesmerte. Og så gider jeg sgu da ikke tage dem, hvis det er tilfældet :D

Ja, jeg har godt læst at det skulle være en god idé, med tjald under trippet, og jeg har da også kun haft positive oplevelser med svampe/tjald kombinationer.

Medlem
Brugeravatar

bump

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=5502

Er der nogle der har erfaringer med denne form for indtagelse??

Junior medlem

tindrum skrev:
bump

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=5502

Er der nogle der har erfaringer med denne form for indtagelse??

Ikke endnu nej, men for fællesskabets skyld vil jeg prøve det her i aften tror jeg :D

Medlem
Brugeravatar

Årh, kunne være guld! Ellers må jeg til, som det hedder på godt jysk, at bøvle med et ekstrakt. Jeg gider sgu ik de mavesmerter.
Du må meget gerne melde tilbage og fortælle lidt om det :)

Junior medlem

tindrum skrev:
Årh, kunne være guld! Ellers må jeg til, som det hedder på godt jysk, at bøvle med et ekstrakt. Jeg gider sgu ik de mavesmerter.
Du må meget gerne melde tilbage og fortælle lidt om det :)

Kan bekræfte at metoden virker, tripper kraftigt pt.
Gør dog for en sikkerheds skyld det han foreslår ang. dosis, altså at bruge 50% ekstra i forhold til hvad du normalt doser.
Happy tripping brother!

Medlem
Brugeravatar

Fedt!
Det bliver min første tur. Havde planlagt at indtage ekstrakt af 6 frø, men smider et par stykker ekstra i glasset så, hvis der skal lidt mere til.
Hvad med kramper? kvalme? generelt ubehag?

Og fortsat godt trip :)!

Junior medlem

tindrum skrev:
Fedt!
Det bliver min første tur. Havde planlagt at indtage ekstrakt af 6 frø, men smider et par stykker ekstra i glasset så, hvis der skal lidt mere til.
Hvad med kramper? kvalme? generelt ubehag?

Og fortsat godt trip :)!

Har indtil videre ikke mærket noget som helst, og jeg tvivler stærkt på at jeg kommer til det. :D

Medlem
Brugeravatar

Så er det en time efter indtagelse. En svag mærkbar kvalme og kroppen føles lidt let men ellers ingen mærkbare effekter.

Medlem
Brugeravatar

13 frø - intet trip. Hvordan kan dette være? Vi fjernede den yderste brune skal og rensede frøene i salt/vand. Derefter tyggede vi dem godt og grundigt i ca 20 minutter hvorefter vi skyllede dem ned med appelsinjuice. Meget svag effekt efter en time som nok bare var placebo.

Det har nok bare været elendige frø. Eller hvad?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Enten har i ikke fået tygget dem tilstrækkeligt, men hvis i gav dem 20 minutters intensiv tygning tvivler jeg på dét er problemet. Det har formodentligvis været frø af dårlig kvalitet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tindrum skrev:
13 frø - intet trip. Hvordan kan dette være? Vi fjernede den yderste brune skal og rensede frøene i salt/vand. Derefter tyggede vi dem godt og grundigt i ca 20 minutter hvorefter vi skyllede dem ned med appelsinjuice. Meget svag effekt efter en time som nok bare var placebo.

Det har nok bare været elendige frø. Eller hvad?

Ja hvis I tyggede 13 frø og holdt dem nede i over en halv time burde det have resulteret et trip.

Også hardcore nok at I æder hele 13 frø uden rigtig at hvide hvad I har gang i...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Moonage daydreamer skrev:
Også hardcore nok at I æder hele 13 frø uden rigtig at hvide hvad I har gang i...

En fremragende pointe. 13 frø er altså ret høj dosis - og når jeg siger ret høj mener jeg meget høj. Jeg synes man bør starte ud med 5-7 frø, hvis de er potente burde det være mere end tilstrækkeligt, og det kan give en idé om hvad det er man har med at gøre, i stedet for savlende at finde ud af det på den hårde måde.

Medlem
Brugeravatar

Vi startede på otte frø hver, hvorefter vi 2½ time redoserede, da første dosis ingen virkning eller bodyload havde overhovedet. Otte frø skulle jeg mene var en passende begynderdosis, når man har erfaring med svampe og har sine facts i orden.

Jeg vil dog også mene vi vidste hvad vi havde gang i, da min ven havde prøvet LSA i form af morning glory frø og jeg har brugt utallige timer på at læse om det. Kunne aldrig finde på at indtage noget, jeg ikke anede noget om :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Plejer at gnaske 6-8 Stykker. Og det giver mig en god glad rus, hvor jeg er overglad og griner af mange ting. Hele taget en positiv virkning. Men pas nu på maven, det kan give utrolig smerter i mausen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]