Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Halløjsan til jer alle, jeg har fået lavet lidt ny musik som jeg gerne vil dele med folk

http://www.bitch.veracis.org/cracks_38.mp3

Det er rimelig straightforward 145 bpm psytrance ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det var sgu da iorden!! Fedt bygget op - ku fastholde mig, i rockende bevægelser tracket igennem - Køligt!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Det lyder sku godt, har du evt. mere fra samme skuffe eller har du kun lavet det nummer?

Medlem
Brugeravatar

Tak til jer begge, er glad for at se jeg ikke er den eneste som synes om det.

Og jo, jeg har postet lidt herinde før og så smider jeg løbende musik op som det bliver nogenlunde færdigt ; )

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
lav en tråd kun med dit musik ? måske en god ide :D lyder sku da alt for nice god stil

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Lækkert. God opbygning og støj.Det kunne sjovt hvis du kan komme med en gearlist.

Dit mix er udemærket, men som det eneste konstruktive kritik jeg kan komme med er at dine kick, bas og beat er for tynde i lyden. Det skal nok knokles noget mere med equalizeren og compressoren eller find nogen bedre samples og lydkilder. Så frem med knofedte og igang med det kedelige. eDIT: Og nå ja, Mangler der ikke noget mere crash? eller er det bare mig!??!

Jeg har fået juleferien til at gå med at nørkle med noget mørk psychedelisk, smider det senere ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
mega blær lavet! men hvordan fanden laver i det gøgl? hvordan skaber i jeres egne lyde og alt det? og hvor finde i samples og sådan?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg bruger primært software fra Tyske Native Instruments og Amerikanske Spectrasonics til det meste, jeg ved også at en softsynth ved navn Albino er meget populær inde for psytrance genren. Jeg har også nogen andre softsynths specifikt udviklet til psytrance nemlig Alien303 og Psykick (bas og kick)

Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvad sulek har brugt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men KingOfBongbong, hvis du vil prøve at snuse lidt til et let musik program, er fruity loops ihvertfald let at gå til - senere kan du evt avancere til programmer som, Cubase, Reason oma.... Mht samples, kan du også indspille dine egne, dowlade en samling ja der er sgu mange muligheder...med disser programmer følger også en del samples og virtuelle synth's - så det er ret let at gå til, med det samme... =)

Medlem
Brugeravatar

DAW: Fruity loops 8 XXL

Softsynths:
Rob Papen Predator/blue
Sytrus
waves mercury bundle(ja jeg er millionær :D )

Hardware:

En lille smule nord rack, men det er begrænset til starten af tracket.

Mht. eq/komprimering af kick og bas, har jeg valgt at lade helt være med at bruge comp på min bas, da jeg synes det gør bassen lidt for tight, kan godt lide at den får plads og lov til at wobble lidt rundt, fremme i lydbilledet. Udover det har jeg også fået lagt lidt mere bund i bassen.

http://www.bitch.veracis.org/Sulekose%20-%20Cracks%20(Pre%20mastering).mp3

Medlem
Brugeravatar

KingOfBongbong skrev:
mega blær lavet! men hvordan fanden laver i det gøgl? hvordan skaber i jeres egne lyde og alt det? og hvor finde i samples og sådan?

Fruity loops 8 fra image line, en håndfuld vst's og mine samples er både købt, scavenget og pillaget rundt omkring online og offline ;)

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

den sang er lavet før ? ? ? jeg fandt den lige og jeg tvivler på at du er ASTRIX med 100% psychedelic. ved ik om det bare er mig men jeg syntes den lyder rigtig meget som hinanden ASTRIX's version er bare mere dystert .

Medlem
Brugeravatar

Budha skrev:
den sang er lavet før ? ? ? jeg fandt den lige og jeg tvivler på at du er ASTRIX med 100% psychedelic. ved ik om det bare er mig men jeg syntes den lyder rigtig meget som hinanden ASTRIX's version er bare mere dystert .

Ville det ikke være en idé at give navnet på Astrix nummeret? :) Og jeg har svært ved at tro på astrix er mere dystert, mig bekendt laver han da ret fluffet full on nu om dage ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Budha - DU kunne jo prøve at inverte den ene, og ligge dem oven i hinanden. Hvis de udfaser hinanden 100%, er det astrix. Men jeg tvivler stærkt på det. Astrix laver jo poppet israeler maskine fullon, mens det her nummer er alt for eksperimental, til den israelske lyd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LOL!^

Budha for helvede - ved sgu ikke om det bare er mig, men hver gang du åbner for dine skriverier, ta'r jeg mig til hovedet...

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

jamen jeg mindes bare at den lyder som et astrix nummer jeg har hørt før , jeg sagde jo ik det passed jeg stilte bare spørgsmål om det :D
den heder : Astrix - 100%psychedelic , tror jeg men kan faktisk ikke huske det men hvis nogen finder nummeret og siger om de syntes det lyder ens så er jeg nok bare for skæv

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Budha skrev:
jamen jeg mindes bare at den lyder som et astrix nummer jeg har hørt før , jeg sagde jo ik det passed jeg stilte bare spørgsmål om det :D
den heder : Astrix - 100%psychedelic , tror jeg men kan faktisk ikke huske det men hvis nogen finder nummeret og siger om de syntes det lyder ens så er jeg nok bare for skæv

Jeg tror du skal tjekke en gang til. Det her nummer lyder jo ikke engang tilnærmelsesvis som astrix.

Til dig Sulek; du har fat i den lange ende. Du er næsten ovre i noget darkpsy.

T D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Nice nok må prøve at få fat i nogle af de programmer

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

det kan da næsten kun være et kompliment at man kan lave noget musik som lyder tilnærmelsesvis som astrix , og alligevel har det sin egen spirit, jeg fandt sangen og okay der er faktisk stor forskel bortset fra starten hvor min hjerne altså syntes det lyder meget ens men fuck det, du styre med det musik keep up the good work ;D:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Budha skrev:
det kan da næsten kun være et kompliment at man kan lave noget musik som lyder tilnærmelsesvis som astrix , og alligevel har det sin egen spirit, jeg fandt sangen og okay der er faktisk stor forskel bortset fra starten hvor min hjerne altså syntes det lyder meget ens men fuck det, du styre med det musik keep up the good work ;D:D

Jeg ved godt det er subjektivt, om man synes et nummer lyder som et andet. Men bare lige for en god ordens skyld, så er lyden i Suleks nummer langt mere dyster og lige på og hårdt, ifht Astrix som er langt mere flydende. Prøv lige at smid Artcore på engang, og så sig mig at de to kunstneres stilarter har andet tilfældes end, at det er psytrance af en art. Stram op Budha ;)

T D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]