Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Har selv erfaring med valium i slutningen af mine Lsd trip. Dog kun en enkelt gang. Men hjalp med at "slukke" for tankerne og sove. Jeg ville ikke personligt tage ketamin for at falde ned da det for mig bare forstærker og forstørrer mit Lsd trip. Men alt i alt er det bedst uden noget og bare køre trippet ud. Syntes godt de sidste par timer kan bruges fornuftigt til og komme ned og analysere trippet :-)

Medlem

Okay allesammen.. Hvad med morfin piller kan det ikke også bruges i stedet for vallium, dem ved jeg nemlig at jeg kan få fat på, og det er jo også en Depressant?? :?: :D
PS. Jeg har altså heller ikke tænk mig bare at gøre det hver gang, som mange hentyder til. Jeg vil da helst køre alle mine trip helt ud, og få det maksimele ud af dem. Det er kun hvis jeg virkelig bare gerne vil ud af trippet. Og så tror jeg også det vil give en vis tryghed at men har noget på sig der kan dæmpe det!!!! :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Hvis du nu læste hvad der stod :P ... Oxycontin / Oxynorm virker ganske godt.

Medlem

Ja Ja men jeg kan altså ikke få fat på noget som helst Oxycontin / Oxynorm!! Derfor spurgte jeg til morfin piller om de ikke kan være er ligeså gode som det andet??

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Shrooms; skrev:
Ja Ja men jeg kan altså ikke få fat på noget som helst Oxycontin / Oxynorm!! Derfor spurgte jeg til morfin piller om de ikke kan være er ligeså gode som det andet??

Oxycontin / Oxynorm er jo et morfin præparat :p ! . Hvilke morfin piller kan du da få fat i ?

Medlem

Gartnersvinet skrev:
Shrooms; skrev:

Oxycontin / Oxynorm er jo et morfin præparat :p ! . Hvilke morfin piller kan du da få fat i ?

Det jo "kun" morfin lignende præparater, og jo ikke det samme som "rigtig" morfin.
Kan godt forstå han vil være helt sikker i sin sag når nu det skal "blandes" med LSD :)

Tror dog at hvis man kan opnå de resultater med Oxy-præparaterne, ville det temmelig sikkert havde givet det samme med en regulær morfin-pille :)

Medlem

Oxycontin / Oxynorm er jo et morfin præparat :p ! . Hvilke morfin piller kan du da få fat i ?[/quote]

Okay Oxycontin / Oxynorm er et morfin præparat :D Det vidste jeg så ikke lige :oops: ... Ved godt nok ikke lige hvad det er for nogle morfin piller, Har bare en kammerat der af og til tager morfin piller, men der findes vel mange slags morfin piller :!: :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tag aldrig antipsykotisk medicin sammen med LSD! Hvis der absolut skal gøres noget, så er det benzodiazepiner. Det er den samme medicinske løsning man vil bruge på en psykiatrisk afd.
Jeg ved ikke noget om morfinpræparaters virkning sammen med LSD, men virker oxy-præparater så kan jeg kun forestille mig at ren morfin ville være mere harmløst. Jeg ville foretrække ren morfin i den situation...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Ars Moriendi skrev:
Tag aldrig antipsykotisk medicin sammen med LSD! Hvis der absolut skal gøres noget, så er det benzodiazepiner. Det er den samme medicinske løsning man vil bruge på en psykiatrisk afd.
Jeg ved ikke noget om morfinpræparaters virkning sammen med LSD, men virker oxy-præparater så kan jeg kun forestille mig at ren morfin ville være mere harmløst. Jeg ville foretrække ren morfin i den situation...

Hvem snakker om antipsykotisk medicin?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Ars Moriendi det tror jeg nu ikke helt passer jeg har da hørt om flere tilfælde med folk der er blevet givet sernase i kombi med benzoer ja jeg er faktisk ret sikker på det er standard procedure på de fleste hospitaler

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg kan ikke logge ind som ars moriendi, så jeg har oprettet ny profil, men narpheus og ars moriendi er altså samme person.

I bogen "dynamisk psykiatri" fra 2002 står der på side 388:

"Neuroleptika bør ikke anvendes, da de kan forværre tilstanden, men benzodiazepiner kan eventuelt benyttes, hvis man synes der er behov for medikamentel intervention".

Antipsykotisk medicin er neuroleptika. Det er rigtigt at det tidligere har været brugt og når du siger de stadig bruger det, så må du have ret i det. Hvorfor de bruger det fatter jeg dog ikke, det skulle være ret ubehageligt og bliver frarådt af psykiatere der ved noget om hallucinogener. Benzoer er velegnede fordi de ikke interagerer med LSD, men dæmper effekten. Det vil sige, at benzoer ikke kommer i konflikt med LSD, men det gør antipsykotisk medicin. Serenase er et gammelt antipsykotisk middel med mange ubehagelige virkninger, jeg mener det er et skod drug man kan skal holde sig langt fra. På en hjemmeside hvor de undersøger svampe og lsd's virkning på cluster hovedpine skriver de for eksempel:

"The medications prescribed for psychosis interact with mushrooms and LSD. They can reduce some of the effects, and at least one (haloperidol, or Haldol) can make some of the negative effects of mushrooms, like anxiety, worse."
(Haloperidol er det samme som serenase).

Det er skrevet af læger der bruger psilosybin svampe i deres behandling og de fraråder serenase. Måske er der nogen læger der bruger det for helt at stoppe virkningen af lsd, men det er jo kun nødvendigt at dæmpe den effektivt så ubehaget forsvinder og det gør benzoer. Nogen læger og endda psykiatere, følger bare ikke med i hvad der foregår og er fuldstændig ligeglade med om du får det skidt, så længe de får stoppet effekten af det drug du har taget.

I øvrigt anbefaler psykiateren Stanislav Grof også benzoer, men kun i yderste nødstilfælde (han ved hvad han taler om).

Most of the physical world is unseen.

Senest rettet af Agathos D. 29 dec 2008 09:02, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg er udemærket klar over at antipsykotisk medicin ikke er nogen god løsning.... jeg prøver blot at kommentere på hvad der rent faktisk sker ude i det virkelige liv...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Det gælder bare om at have en downer man kender, dog i mit tilfælde ikke hash.

Alkohol, benzos, keta

alle 3 virker ganske ok hvis man ikke lige har psyke på givet tidspunkt til at ride trippet af.

Dog vil jeg hellere prøve at suge noget n2o for at guide trippet væk fra det trælse sted istedet for at downe den med det samme.

Som nicklas siger, hvis alt andet fejler, så hæld en flaske vodka ned.... ganske god sovemedicin.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Hele diskussionen her handler om hvad der er bedst egnet som downer, hvis det er absolut nødvendigt. Det bedst gennemprøvede og mest uskadelige er benzoer. Det er jo ikke ligegyldigt hvad man bruger.

Most of the physical world is unseen.

Medlem

Jeg syntes at det har en meget stor effekt at skifte omgivelser hvis man da er i stand til det. Altså de gange jeg har trippet på svampe og LSD, og den der truende panik-agtige fornemmelse pludselig sniger sig frem i maven, har det hjulpet helt utroligt meget at komme ud og trække lidt frisk luft, eller sætte sig ud i køkkenet og skifte musik (Når hele stuen er levende af visuals og dunker med psytrance kan det godt pludselig blive stressende, så fordufter panikken hvis vi sætter lidt bob marley på og går ud og laver en kop the).

Medlem

Tak for god information alle sammen.
Og lige en lille ting mere, ved ikke om dette spørgsmål er acceptabelt på psychedelia men prøver alligevel.. Man kan da ikke bare gå ned på apoteket og købe benzodiazepiner, kan man. Man skal da ha en fucking recept fra sin læge, skal mand ikk??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jo benzoer er receppligtige i DK=)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]