Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 15:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hukommels tab
Junior medlem

jeg har haft et misbrug af alkohol nogle måndner hvor jeg drak cirka 15 øl om dage eller en flaske sprut og derudover har jeg røget bong hverdag og taget lidt andre stoffer men de andre stoffer var ikke et misbrug men med jævne mellemrum kun nogle få perioder hvor det gik lidt over gevind. Men nu har jeg det problem at bare få genstande gør at jeg intet kan huske overhovedet det kan være små 6 genstand. skal jeg ligge alkoholen helt på hylden?

Medlem

ja selvfølgelig, du er blevet sensitiveret overfor bivirkningerne, og tolerant over for rusen ik? det er da et skråplan.....

Junior medlem

jo det er godt nok et halvt år siden jeg drak så meget er skåret meget ned drikker kun i nogle weekender og kan self godt finde på at drikke en øl engang imellem i hverdagen. syns bare det burde gå over er så stoppet helt med bong men ryger da nogle pinde i løbet af en dag. men kan det passe at jeg permanent har skadet mig selv? det skal lige siges at jeg næsten ikke får tømmermænd uanset mængeden jeg har indtaget og kaster heller ikke op imens jeg drikker.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hverken alkohol eller hash hjælper på hukommelsen, så hvis du søger at huske normalt så lad da vær'

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
antiown skrev:
det skal lige siges at jeg næsten ikke får tømmermænd uanset mængeden jeg har indtaget og kaster heller ikke op imens jeg drikker.

folk der har det på den måde skal være rigtig forsigtige med alkohol. der er større chance for at udvikle et misbrug.

hukommelsen kan godt have taget skade, men det er usandsynligt, selv med det hæftige forbrug du havde i de måneder. det tager normalt årevis.

Junior medlem

har søgt en del om det på nettet nu og jeg har symtomper på at jeg har taget skade som dog kan rettets op på igen skal bare holde mig fra alkohol i meget lang tid. Men jeg tager nu godt nok ned til lægen allivel. Håber på at jeg kommer til at kunne drikke igen uden at have blackouts på op til 8 timer at sølle 6 genstande men tak for hjælpen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Når du har disse blackout´s er du så meget stiv? Det ved du jo selvfølgelig ikke selv, da du ikke kan huske noget :-), men har dine venner fortalt hvordan du opfører dig under disse blackout´s? '
Jeg ved hvert fald at hardcorer drankere ikke skal have en skid at drikke, før de vælter rundt. Det er på grund af at deres lever er kørt helt i sænk, af at være på over arbejde igennem mange år.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
kan leveren være stået af ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
nej dte er alt for tidligt, jeg syntes mere det lyder som om at hjernen har taget skade.
eller selvfølgelig en lever sygdom, måske.

Junior medlem

nej er ikke meget stiv. men jeg har fået afvide at jeg nok skal komme mig igen på et tidspumkt men tager til lægen allivel for at være på den sikre side.

EDIT har søgt lidt på forummet og har måske fundet en anden forklaring jeg vejer 59 kg og jeg drikke rigtigt hurtigt og det kan så gøre man får de her blackouts tror sku måske det er det. er nemlig usikker på man tager skade så hurtigt da jeg kender en del alkoholiker der har drukket meget mere en mig og først oplevet de beskrevet bivirking efter meget længre tid.

Junior medlem

antiown skrev:
jo det er godt nok et halvt år siden jeg drak så meget er skåret meget ned drikker kun i nogle weekender og kan self godt finde på at drikke en øl engang imellem i hverdagen. syns bare det burde gå over er så stoppet helt med bong men ryger da nogle pinde i løbet af en dag. men kan det passe at jeg permanent har skadet mig selv? det skal lige siges at jeg næsten ikke får tømmermænd uanset mængeden jeg har indtaget og kaster heller ikke op imens jeg drikker.

hvis du kan drikke igennem en fredag til du er for stiv til at gå og stå op næste dag og drikke så er du officielt alkoholiker.
Drikker ikk selv så meget, men er russer så jeg ved nogenlunde hvad jeg snakker om, læg flasken på hylden et par måneder:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]