Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 21:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hver gang jeg intager psychedeliske stoffer, for jeg en form for social fobi. Det er lige meget om det er svampe, LSD, LSA eller hash, jeg bliver bange for at møde fremmede mennesker og hvis jeg møder fremmede mennesker ved jeg ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg har en kammerat der har det præcist som mig, så ville hører om det er normalt? Jeg kender en som kan tage til fest på LSD, hvilket jeg slet ikke kan forstå, jeg ville få de vilde noiaer, det eneste tidspunkt jeg kan holde min sociale fobi i skak, er når jeg samtidig er fuld.

Jeg ser mig selv som en rimelig erfaren psychedelia tripper og regnede med at social fobién langsomt ville gå væk efterhånden som jeg blev mere van til psychedeliske substancer, de er dog lige så slemme som de første gange jeg trippede.
Jeg elsker at trippe, men denne bivirkning er et stort minus, så ville være glad for nogen gode råd til at undgå det. Jeg har selv tænkt på at hvis man før trippet gjorde det klart for sig selv at man vil være lige glad med fremmede folk og bare have det fedt, så man evt. kunne fjerne den sociale fobi.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har det på samme måde, vil kun trippe med folk jeg kender på den ene eller anden måde ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kom til at tænke på, at første gang jeg indtog LSD var jeg inde på staden på en fredag og som mange nok ved er der mange mennesker på en fredag. Det er jo ikke lige frem de bedste settings og jeg fik da også de vilde noiaer, måske er det det der sidder i mit hoved når jeg tripper.

Medlem

Jeg får det sammen på svampe men ikke på LSD.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det synes jeg er underligt, fordi at min social fobi klart er stærkest på LSD

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Jeg kan sagtens tage lsd til fest og på festivaller.. Men altså tror vel alle der indtager lsd føler man kommer i sådan en slags boble, hvor folk fra "virkeligheden" der ikke er på lsd ikke hører til. Så det vildt svært at tale med dem eller virke normal i den forstand. Personligt har jeg nu ikke noget problem med at nyde lsd sammen med andre (: tænker heller ikke på dem, nyder bare øjeblikket... Men helt klart fedest når man bare sidder nogle få gutter og tripper sammen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
det er jo sindsygt individuelt sådan noget... kan du ikke bare sørge for set og setting?

personligt er jeg mere nervøs overfor ''bekendte'' mennesker når jeg er på psykedelika end helt fremmede.
selvfølgelig elsker jeg at være sammen med folk jeg kender, men personer jeg ikke rigtig har mødt og snakket med, personer jeg har mødt enkelte gange kan jeg sompelthen ikke gennemskue når jeg er fucked.

fremmede er bare venner jeg ikke har mødt :)
jeg har ikke noget ''ansvar'' overfor dem på samme måde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo jeg kan da sagtens sørge for set og settings, synes bare det er ærgeligt at jeg ikke kan bruge psychedeliske stoffer til andet end en at trippe hjemme hos en, hvor der kun er folk jeg kender. Grunden til jeg ikke bryder mig om fremmede mennesker, er at jeg konstant tænker over hvad de tænker om mig og sådan har jeg det ikke med venner jeg kender godt, fordi jeg ved de kan lide mig som jeg er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

i bund og grund er du vel usikker på dig selv? - og det bliver forstærket i dit trip.
det er måske en meget god ting at tænke over og have med når disse tanker om hvad folk mener om dig dukker op i dit trip.
og ja det kan da være dødsygt at sidde i den samme lejlighed hver gang, men find nogen steder hvor der ikke kommer så mange mennesker, skoven, stranden o.s.v.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej jeg føler mig ikke usikker når jeg ikke er påvirket, synes selv jeg har en rimelig god selvtilid.
Jeg vil tage dit forslag op med hensyn til det udendørs trip, kan godt forstille mig det kunne være herre nice at sidde ved stranden med lejerbål, det er uheldigvis bare ikke den rigtige årstid.

Lorte land og lorte vinter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jamen selvom du ikke ligger mærke til det til hverdag, ligger det jo nok dybere inde i dig.
og som vi alle ved får psykedelika ting frem i os og forstærker følelser og indtryk enormt meget.
det er ikke for at sige du har dårlig selvtillid sådan i ond forstand, det er bare mit bud på hvorfor du bliver utilpas.
jeg kan alligevel godt kende noget af det du skriver når jeg lige tænker mig ordentligt om.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det kan godt være du har ret.
Det du siger er altså, at den eneste måde jeg kan få det til at stoppe på er ved at få bedere seltilid og selværd i hverdagen, evt. være mere lige glad med hvad andrer tænker om mig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det var det jeg ville frem til, du har åbentbart en eller anden form for ''gemt'' selvtillidsbesvær.
og det kan jo være lidt svært at kurere udefra, eftersom du ikke kan være på drug hele tiden og forholde dig til den.
men ja som du selv skriver skal du frem til at stole på at du er okay, og at andre folk kan rende dig hvis de ikke er enige...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det skulle jeg også til at foreslå Gardner.
Sådanne sociale fobier ligger tit gemt i usikkerheder i en selv. Det tager noget tid at arbejde med. Men jo mere rolig man bliver med sig selv, jo mere rolig bliver man blandt andre (thumbs up for truisms! ;P).
Jeg mener også Grof har skrevet noget længere om problemet med at møde det man egentlig er, i forhold til hvad man går og tror man er. Dette viser sig i forskellige manifestationer på den psykedeliske oplevelse, og en af dem er social fobi.

Jeg ved nu ikke om den der "ligeglad med hvad andre tænker om dig" er en god ide. Som regel siges noget sådant af folk der ved de er røvhuller, og ikke gider forholde sig ordentlig til det faktum.
Der er dog noget sandt i det, men jeg synes den misbruges for tit.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
før i tiden kunne jeg bestemt heller ikke fatte hvordan nogen kunne tage til fest på lsd og andre psychedeliske stoffer. Men her det sidste års tid er det virkelig blevet mit yndlings narko at tage i byen på, især lsd. Har virkelig haft nogle fantaskisk sjove ture i byen på lsd her på det sidste.
Men tror helt klart også det har noget med selvtillid at gøre, personligt føler jeg at jeg hviler meget bedre i mig selv nu her, end jeg gjorde for 2 år siden.
Også vil jeg også mene dosering har en del at sige, for store doser er det klart det ikke er til at overskue byen en fredag aften. Også synes jeg ellers lige specielt med lsd at det bare er med at gejle sig selv op til fest stemning, mens man er på det. Ihvertilfald så er lsd virkelig gået hen og blevet mit nr.1 fest stof, hvilket jeg aldrig ville have troet da jeg var yngre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

drikker du så når du er i byen og til fest?
- for han skriver jo at det ikke er noget problem når han har fået lidt alkohol indenbors.
og det kender jeg helt sikkert også godt, LSD virkningen er ikke så unik når man har fået et par genstande men det er helt sikkert et meget mere overskueligt og børnevenligt trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor gamle er i? Jeg tænke på om det kunne have noget med alder at gøre, det er jo ikke nogen hemmelighed at når man er ung er man generelt mere usikker på sig selv. Det ville forklarer hvorfor alle mine venner har det på samme måde, de er jo stort set den samme alder som mig. Det ville også forklarer at kaffekrums har oplevet en ændring af sine trips det sidste års tid.

Jeg er selv 19.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg er kun 18 så tror du tager fejl der main.

Senest rettet af Francis Begbie 05 apr 2009 21:41, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Ja, det har ikke noget med alder at gøre, Jeg hader at bevæge mig gennem det offentlige rum, når jeg er påvirket. Jeg føler at folk kan se at jeg er påvirket og bedømmer mig. Det er helt fint, når jeg er sammen med andre som er påvirkede, :cheers: men når jeg så skal hjem med bussen alene... :shock:

Jeg tror, det er fordi, man er blevet fortalt, at hvis man opfører sig på en bestemt måde, så er man sådan... Jeg ville ønske, at jeg kunne ændre det, men det har været det samme alle årene. (20 år med THC og alkohol)

Twoshot

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
jeg er 22 år, og ja jeg drikker også når jeg tager til fest eller i byen på lsd. Men jeg drikker ikke så meget som jeg ville hvis jeg ikke trippede, jeg kan meget bedere styre mit alkohol og fordele det på en passende måde ud over natten når jeg tripper.
Og er også helt enig i at en lille alkohol buzz gør det meget lettere at overskue en bytur på lsd eller svampe

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]