Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: virsuels
Junior medlem

til at starte med vil jeg gerne sige at jeg har meget svært ved at beskrive det her
jeg er en dreng på 16 år som har haft et amfetamin misbrug i længere tid (næsten et år vil jeg tro)
for et stykke tid siden skulle mig og en kammerat ryge noget skunk han sagde det var noget rigtig godt noget, og det var det!.
jeg har engang selv røget meget men det er længe siden nu, jeg stoppede fordi jeg kun fik nedture på tilsidst pga jeg gerne ville vidre i mit liv (og ja ved godt at speed ikke var den rigtige vej)
men sagen er at da jeg røg hans skunk blev jeg enormt skæv mere end nogensinde. men der skete også noget jeg aldrig havde prøvet før på THC jeg kunne ikke stoppe med at hallucinere der blev simpelhen ved med at komme tegninger og mønstre for mine øjne. først tænkte jeg ikke lige over at jeg hallucinerede fordi jeg var så lam. men så ligepludselig slog det mig. fuck fuck fuck jeg går og ser ting der ikke er der og når jeg prøver at kigge væk fra dem bliver det til et symetrisk mønstre for min øje der hænger fast til jeg ser det næste virsuals. til at starte med blev jeg lidt bange. men da jeg kom ind i varmen synes jeg det var spændene fordi jeg meget længe gerne vil prøve at have nogle ordenlige virsuals. har aldrig prøvet at hallucinere på den måde før. har prøvet en gang før hvor jeg tror jeg så lidt virsuels på ecstasy.
det var første gang hvor jeg kunne slå fast at jeg hallucinerede, men det var noget andet end jeg havde forventet jeg havde troet at hvis jeg fik et virsuals ville det være 3 dimensionelt men det var 2-d som en slags tegning på et stykke på papir for mine øjne og tit var de sort-hvide. det var for det meste meget svage farver der var der tror selv det kan skyldes at det var meget mørkt.

ting som nok skal vides
-jeg havde intaget 1 gram 50% rent amfetamin
-jeg delte den hallucinerne troldmand med 1 g skunk og et halvt gram god ryger med min kammerat
-efter mit amf misbrug er mit selvværd og psyke nok ikke helt i top
-vi havde været vågen i 24 timer ca
-jeg havde det fint nok på aftnen havde været sammen med de gode venner og hygget med "kæresten"
-set/settings: kl lort om natten på mit værelse på min efterskole med masser af cola og chips men havde stadig nemt til noia pga der kunne komme lærer ind.
-jeg har stort set ikke røget hash i 1 år men har nippet lidt til det uden at få noget godt ud af det.

hvordan kan det være at jeg hallucinerede når jeg aldrig har gjort det på THC før?
troede ikke man kunne den slags på røg?

Titel: Re: virsuels
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Citat:
Hallucination
Af latinsk hallucinatio [snakken, drømmeri]: Sanseoplevelse uden ydre årsag. Ej at forveksle med visual. En hallucination er en sanseoplevelse, hvor der ses virkelighedstro dyr, mennesker eller ting. Personen der hallucinerer er ikke i stand til at skelne hallucinationen fra virkelighed. Forekommer under delerium o.lign.

Bare lige for at fluekneppe lidt, så er det visuals og ikke hallucinationer du har haft. Ved godt du har skrevet visuals flere steder med det genere mine øje med alle de gange der står hallucinere ;)

Citat:
troede ikke man kunne den slags på røg?

Cannabis er et lettere psykedelisk stof så det er helt klart muligt. At du har oplevet lette visuals på det skal du bare glæde dig over. Det er ret normalt for mig at få lette visuals ca hver gang jeg ryger men det er ikke noget jeg tar mig så meget af mere. Men jeg syntes du skal glæde dig over du har oplevet en ny side af cannabis du ikke har set før! :D

Citat:
hvordan kan det være at jeg hallucinerede når jeg aldrig har gjort det på THC før?

Det kan være en kombination af at du har været amfetamin, muligvis træthed da det var midt om natten og så selvfølgelig en masse god røg, men der kan selvfølgelig være flere ting der har spillet ind.

Junior medlem

Hej Jago

Jeg har røget MJ gennem 20+ år. Meget og meget forskelligt, jeg har haft mange forskellige slags tanker, været høj og stenet, men aldrig set eller hørt ting der ikke var der. Kan du definere forskellen mellem at have visuals og hallucinationer.
Jeg havde på et tidspunkt en hippie kæreste, når vi røg sammen bygyndte hun at se fraktaler flyve gennem luften, er det visuals eller hallucinationer? Jeg fattede det aldrig, jeg lå og var bare stenet mens hun trippede, jeg troede dengang at det var BS.

Jeg troede at visuals var feks. en forstærkning af farver, men når Neo skriver at han ser mønstre er det vel en slags hallu eller??

Twoshot

Medlem

Tror bare du var rigtig skæv.

Har selv prøvet det engang for lang tid siden. Hver gang jeg var blevet godt skæv begyndte jeg at se små tegninger og mønstre der bevægede sig, ligemeget hvor jeg kiggede. De mange første gange synes jeg bare det var virkelig sjovt, men så begyndte det at komme hver gang jeg røg, samtidig med jeg hørte stemmer.. det begyndte at bekymre mig (kan ikke huske hvorfor), så jeg holdte en pause fra røg hvor jeg lige fik styr på mit liv, og nu hører jeg ikke stemmer og får ingen visuals mere, ligemeget hvor skæv jeg bliver.

Dermed ikke sagt at det er et problem at se visuals, men de kommer bare ikke her mere, efter jeg fik "ryddet op" i mig selv.

Twoshot >>

Troede også folk var fulde af lort når de fortalte mig de havde "set syner main!", men det var virkelig nogle fucked up ting jeg så. Jeg kunne glo på en væg f.eks, og så kunne jeg stortset tænke på alting, og der ville komme en lille tegning af det som bevægede sig osv. det var meget mærkeligt, men meget morsomt :)

Medlem
Brugeravatar

Først vil jeg anbefale dig at prøve at få hjælp til at lægge rusmidlerne på hylden. At have været ude i et amfmisbrug i et år som 16-årig er ikke smart, især når du har "røget meget" for flere år siden.

Dernæst kan en kraftig cannabis-rus sagtens være ledsaget af visuals. Jeg har selv oplevet ting som at have et slags "krystalsyn", samt besjæling af objekter, forvrængning og selvfølgelig tracers og lignende.

Forskellen på hallucinationer og visuals er i bund og grund at man "ved" at visualsene er visuals. Hallucinationer er lige så virkelige som computerskærmen foran dig/jer. Sådan plejer jeg i hvert fald at dele det op.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
GangsterMark skrev:
Forskellen på hallucinationer og visuals er i bund og grund at man "ved" at visualsene er visuals. Hallucinationer er lige så virkelige som computerskærmen foran dig/jer. Sådan plejer jeg i hvert fald at dele det op.

så det vil sige man faktisk overhovedet ikke lægger mærke til det hvis man hallucinere?

Medlem
Brugeravatar

galskabens-gardner skrev:
GangsterMark skrev:

så det vil sige man faktisk overhovedet ikke lægger mærke til det hvis man hallucinere?

Nu ved jeg ikke helt om det er samme definition vi lægger i "at lægge mærke til det", men ja det er en måde at sige det på. En hallucination er du 100% sikker på er virkelig.

Medlem

Jeg har før haft visuals, og få halluer på cannabis, dog mest når det har været oralt indtaget. Jeg tror dit ubehag skyldes at du reagerede på dem med en helt unødvendig frygt.

Nyd dem i stedet :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
GangsterMark skrev:

Nu ved jeg ikke helt om det er samme definition vi lægger i "at lægge mærke til det", men ja det er en måde at sige det på. En hallucination er du 100% sikker på er virkelig.

det er sku da for uhyggeligt at tænke på.
så hvis man får en psykose kan der gå herre lang tid før man opdager det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Arh, nu er du vidst gal på den din gale gartner, selvom det er en meget ægte hallocination ville man nok undrer sig over at der pludselige går en grøn mars mand rundt i ens stue, eller at din mor har to hoveder. Det jeg mener er at selvom halocinationerne virker realistiske har men vel stadig en form for virkeligheds sans og ved hjælp af den vil man nok finde ud af at der er noget galt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alt Ædende Kommunist skrev:
Arh, nu er du vidst gal på den din gale gartner, selvom det er en meget ægte hallocination ville man nok undrer sig over at der pludselige går en grøn mars mand rundt i ens stue, eller at din mor har to hoveder. Det jeg mener er at selvom halocinationerne virker realistiske har men vel stadig en form for virkeligheds sans og ved hjælp af den vil man nok finde ud af at der er noget galt.

ja det tænker jeg også.
men midt i en psykose vil ens sunde fornuft muligvis være så hæmmet at man ikke fatter det.
hvad hvis man nu bare så en lampe, en helt normal lampe som bare ikke var der...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX

ja det tænker jeg også.
men midt i en psykose vil ens sunde fornuft muligvis være så hæmmet at man ikke fatter det.
hvad hvis man nu bare så en lampe, en helt normal lampe som bare ikke var der...

Ja det kan der være noget om, vi bliver nok nød til at vente på der kommer en der har oplevet det, som så kan forklarer det.

Medlem
Brugeravatar

Der er jeg ked af at sige at det nok er dig der er galt afmarcheret. Hvis hallucinationer opstår som følge af en psykose vil man næppe undre sig da en psykose jo er kendetegnet ved en ekstrem psykisk/mental tilstand med forvrængninger af virkelighedsopfattelsen.

Til gartneren: En full-blown psykose "opdager" man ikke sådan uden videre. Man tænker jo fuldstændigt urealistisk og abnormt under en "ægte" psykose.

Junior medlem

Ok, tak for jeres svar. Det var ikke for at stjæle billedet, jeg håber at Neo stadig er med?

Twoshot

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Hmm visuals på Kiks ???

SÅ skal det da være en god overdosis , eller er det bare mig ???

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Infectimus skrev:
Hmm visuals på Kiks ???

SÅ skal det da være en god overdosis , eller er det bare mig ???

MDMA kan blive psykedelisk, hvis du overdoserer. Men det er ikke meningen med stoffet, hvis du vil se visuals eller lignende vil jeg råde folk til at bruge et stof, som giver netop denne effekt. :)

Medlem

Geografisk sted: ja
Jeg får visuals på både methylon og MDMA, velogmærke UDEN at overdosere. F.eks. oplever jeg at alle overflader består af flere lag, og ligesom glider ind og ud af hinanden, ligesom hvis du har et tegning på et stykke papir, og placerer et gennemsigtigt plasticlag ovenpå, tegner omridset af din tegning og lader de to tegninger glide til fra hinanden. <--- wow, lorte forklaring :cheers:

Skitzofreni og psykoser er vidst bl.a. defineret ved manglende indsigt, altså vil du ikke have indsigt i at det du oplever er langt ude = din virkelighedssans er svækket.

Junior medlem

jeg havde overdoseret da jeg var på kiks havde fået en god optur på også ligepluselig forsvant den så tog en pille mere og der skete ikke noget også tog jeg en mere og der skete stadig ikke noget og sådan blev jeg ved et stykke tid... også skete der mærkelige ting :lol: også faldt jeg i søvn .

da jeg havde røget var jeg klar over hele tiden at de ting jeg så ikke var virkelige men jeg kunne bare ikke få dem væk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal siges at efter jeg er gået over til at ryge skunk i stedet for ryger, så er min skævert blevet markant anderledes. På en måde jeg elsker!

Min rus er blevet meget mere psykedelisk og jeg har en meget abstrakt tankegang. Jeg filosoferer ekstremt, men det har jeg dog altid gjort, næsten ligemeget hvad jeg røg.
Til gengæld er visuals begyndt at blive en genganger for mig, når jeg ryger skunk. Jeg bliver ekstremt påvirket af det jeg ryger, selv i mindre doser.
Ting begynder at bølge, det føles som om jeg har en speciel tungehandske på, skygger bliver til levende skuespil, lys bliver til flot underholdning, øldåser trækker vejret.

Jeg har mildest talt aldrig oplevet noget lignende, siden jeg begyndte at ryge skunk. Jeg vil næsten vove at påstå, at det kan anses som en mild form af svampe, i nogle tilfælde. Det er i hvert fald hvad jeg nærmest kan sammenligne min skunkrus med.

Jeg går aldrig tilbage til ryger igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
efter et godt bongmix/pibe/tjubang har jeg også oplevet visuals en del gange nu ryger jeg også bong sjældent. men ville mine visuals er altid i neon farver, specielt rød. det er gerne mønstre der skifter til forskellige former hele tiden

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]