Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hejsa med jer.

Jeg lider af søvn problemer, og skal derfor høre jeg hvilket af disse mediciner i vil mene egner sig bedst til daglig indtag inden sengetid:

midazolam/dormicum 15mg
also lendormin/brotizolam 0.025mg
ambien/stilnox 10mg
nitrazepam 5mg

-Hvilket anbefaler i, og hvorfor?

Håber på lidt hjælp til en rolig nattesøvn :)

/Chris

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Her vil jeg klart foreslå dig, hvis du endelig vil bruge medikamenter til dette - så køb lidt stilnox, der er stort set ingen eufori og det er imo vigtigt hvis du vil bruge dem til at sove på, at du lægger dig ned efter du har taget det, for at sove - de virker efter hensigten, bliver også kaldt for indslumringspiller...

Midazolam er bestemt et kraftigt hypnotikum - men hvis du ikke lægger dig ned for at sove, så har jeg personligt selv haft to ture, hvor jeg blackede out men stadig var "vågen" og det er der den bliver farlig - men en god sovepille, men KUN for en kort periode!!!!

Vil meget gerne fortælle mere, hvis du har flere sp.mål - det eneste af de preparater du nævner jeg ingen erfaringer har med, er brotizolam...

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg vil anbefale at prøve med melatonin, det kan købes som kosttilskud i udlandet. Det giver ingen eufori eller sløret tilstand men det virker fint og gør mig i stand til at falde i søvn, det er naturligt og kroppen laver det selv.

Medlem

Jeg ved godt det nok ikke er den sundeste løsning, men jeg har haft held med at tage en råhypnol 2-4 timer før sengetid bare en enkelt aften. Den har så lang en halvveringstid at jeg nemt sover både dagen efter og dagen efter igen og så har rutinen ligesom overtaget(hvis man da ellers sørge for at holde nogenlunde samme sengetider) Det er en ekstrem løsning, men det er tilgengæld også kun en enkelt gang.

Mvh
Anarkrig

Medlem

Håber vikelig du ved hvad det er du tager, og du gør det som absolut sidste løsning og ikke bare fordi det er nemt - og måske lidt rart?

Stilnox ville klart være at foretrække af de præparater du nævner der, har dog ingen personlige erfaringer med Brotizolam
Hold dig fra Rohypnol/Flunitrazepam og Nitrazepam. Det er noget nær det stærkeste sovemedicin der er, og selvom man måske kun tager det 10-15 gange i løbet af et liv er jeg sikker på det skader din søvn langt mere end det gavner. Specielt Flunitrazepam brænder folk virkelig nallerne på.
Desuden burde 0,5-1mg være rigeligt til at sove på, hvis du nu ender med at tage Flunitrazepam alligevel.

Ellers har jeg selv benyttet Truxal til at sove på, da jeg selv skulle stoppe "alt det sjove", og det har virket ret fint for mig. Indtag 15-25 mg., og højest vent 20 mins med at ligge dig til at sove. Det har virket for mig, og havde ingen videre problemer med at stoppe med dem igen, efter at have brugt dem hver dag til at sove på i ca. 3 måneder. Den første måned tog jeg endda en dosis 2 gange yderligere end den inden sengetid.
Kan dog ikke sige om Truxal ville være det rigtige i dit tilfælde, det har bare været det der har virket bedst for mig, og jeg har efterhånden prøvet alt fra Baldrian til Flunitrazepam

Junior medlem
Brugeravatar

Arreats skrev:
Håber vikelig du ved hvad det er du tager, og du gør det som absolut sidste løsning og ikke bare fordi det er nemt - og måske lidt rart?

Stilnox ville klart være at foretrække af de præparater du nævner der, har dog ingen personlige erfaringer med Brotizolam
Hold dig fra Rohypnol/Flunitrazepam og Nitrazepam. Det er noget nær det stærkeste sovemedicin der er, og selvom man måske kun tager det 10-15 gange i løbet af et liv er jeg sikker på det skader din søvn langt mere end det gavner. Specielt Flunitrazepam brænder folk virkelig nallerne på.
Desuden burde 0,5-1mg være rigeligt til at sove på, hvis du nu ender med at tage Flunitrazepam alligevel.

Ellers har jeg selv benyttet Truxal til at sove på, da jeg selv skulle stoppe "alt det sjove", og det har virket ret fint for mig. Indtag 15-25 mg., og højest vent 20 mins med at ligge dig til at sove. Det har virket for mig, og havde ingen videre problemer med at stoppe med dem igen, efter at have brugt dem hver dag til at sove på i ca. 3 måneder. Den første måned tog jeg endda en dosis 2 gange yderligere end den inden sengetid.
Kan dog ikke sige om Truxal ville være det rigtige i dit tilfælde, det har bare været det der har virket bedst for mig, og jeg har efterhånden prøvet alt fra Baldrian til Flunitrazepam

Truxals virker ok der kan godt gå en time inden de virker rigtigt men man sover dybt og længe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uden at nævne alle disse benzodiazepiner vil jeg gerne foreslå Melatonin. Jeg sover ihvertfald skide godt på det, falder nemt i søvn og er ikke noget problem at stå op igen.

Så slipper man også for afhængigheden benzo'er kan skabe hvis de bliver brugt over længere perioder..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tak for jeres mange fine svar :) .. Jeg har nu bestilt 100tabs of Stilnox..

Så glæder jeg mig til en god natte søvn :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dxz skrev:
hey boys .
nu har jeg været klin i 5 dag og jeg har taget en baldrian ende jeg skulle i seng og det viker plus en masse træning er også med til en god nat søven ;)

Træning er rigtig godt. ZaZZa træner du?

Medlem

ZaZZa skrev:
Tak for jeres mange fine svar :) .. Jeg har nu bestilt 100tabs of Stilnox..

Så glæder jeg mig til en god natte søvn :D

100 tablettet er altså mange ZaZZa.

Kopieret fra netdoktor.dk;
Midlet bør kun anvendes undtagelsesvis. Behandlingen bør være så kortvarig som muligt, normalt fra få dage til højst 2 uger.

Jeg synes det var lidt "dumt" af dig at bestille så mange tabletter, håber ikke du har intentioner om at spise dem alle sammen.
Selvom Stilnoct/Zolpidem ikke er et rigtigt benzo, kan det altså virkelig fucke med din søvnrytme, så please pas på.

MEGATRON

prøv motion og sex på den dag du gerne vil sove, det virker! (og så drop middagsluren og aftenkaffen ;P)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan også anbefale melatonin. Det er en naturlig substans som kroppen selv producerer og er samtidig en antioxidant.

Man føler en naturlig tung træthed når det slår ind og er helt frist om morgenen.
Dette kan dog variere fra person til person, men det er et umiddelbart et meget sikkert alternativ til sovemedicin.

Medlem

Ville Melatonin være noget jeg skulle få lægen til at udskrive til mig på recept, oder was?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
nej desværre bliver det ikke brugt i DK endnu svjh... ... .... hej Yeti :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arreats skrev:
Ville Melatonin være noget jeg skulle få lægen til at udskrive til mig på recept, oder was?

Nej. Melatonin sælges ikke i Danmark, men sælges i en del andre lande som lovligt, over-the-counter kosttilskud.

Junior medlem

En af mine venner har fået Melatonin udskrevet af sin læge... Så det skulle da være muligt... :)
Skal nok lige vende tilbage med, hvad der står på hans pakke :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
HopIFjordeN skrev:
nej desværre bliver det ikke brugt i DK endnu svjh... ... .... hej Yeti :P

Det er kommet på markedet i DK for knap et års tid siden som receptpligigt præparat, i form af depottabletter på 2 mg. Slå Circadin op på http://www.medicin.dk.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du kun har problemer med at falde i søvn er det fint at tage præparater som stilnoct og imovane, der har en kort halveringstid. Vågner du mange gange i løbet af natten er det som regel nødvendigt med et præparat der virker længere tid, som for eksempel nitrazepam. Jeg får dem selv ordineret, men tager dem sjældent for at undgå tilvænning. Man skal virkelig passe på benzodiazepiner. Til gengæld er det en befrielse at tage dem når man ikke kan sove. Når jeg tager nitrazepam, så er der ro i løbet af en time - og den varer ved...

Melatonin virker godt på mange mennesker og er relativt uskadelige. Jeg fik dem ordineret af min læge, men de var sindssygt dyre og virkningen er relativ kort, da de endnu ikke findes som depot i DK. Købte i stedet depot via en UK hjemmeside uden problemer, men jeg synes ikke de virker så godt på mig.

Junior medlem

Geografisk sted: grøfthøj
nitrazepam er en benzo, tror faktisk kun den bruyges mod søvn og ikk psykiske problemmer

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Alle benzoer har principielt samme virkning. Forskellene handler om halveringstiderne (hvor hurtigt det er ude af kroppen) og optagelseshastigheden (hvor hurtigt det virker). Alle benzoer kan derfor anvendes mod angst og som sovemedicin. Hvis halveringstiden er meget kort, så vil virkningen aftage relativt hurtigt og derfor er benzoer med kort halveringstid kun velegnet som indsovningsmedicin og ikke til "gennemsovning". Lægerne er dog ikke meget for at udskrive benzoer med lang halveringstid eller benzoer der virker hurtigt, fordi de lettere fører til afhængighed.
Stesolid er det hurtigst virkende (1/2 time), nitrazepam er det næsthurtigste (1 time, selvom det virker hurtigere på mig). Stesolid er det benzo der er længst tid i kroppen (har en halveringstid på 72 timer) og gør altså en smadret i lang tid. Nitrazepam har en halveringstid på 24 timer, hvilket også er ret længe.
Lange halveringstider kan være en fordel, hvis patienten er angst i dagtimerne, fordi det vil give ro i lang tid. Hvis man kun har et problem med at falde i søvn, så gælder det (stort set) om at tage den medicin, der har kortest mulig halveringstid. Har man også et problem med at vågne i løbet af natten og ikke kan falde i søvn igen, så skal man bruge et præparat der har længere halveringstid. Jeg vil dog aldrig anbefale stesolid pga. den ekstremt lange halveringstid. Man skal i det hele taget passe på risikoen for tilvænning.

Benzoer anvendes bedst, hvis de kun tages en gang imellem og ikke dagligt, da man kort fortalt tilvænnes til større doser og bliver kold og ligegyldig af dem - eller et nervevrag. Jeg har selv prøvet det og har vænnet mig fra det igen og det er ikke sjovt. Jeg måtte rive tre mdr. ud af kalenderen, hvor jeg var helt færdig. Brugt rigtigt er de derimod ret uskadelige.

Most of the physical world is unseen.

Senest rettet af Agathos D. 28 nov 2009 17:01, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]