Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 13:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Kaktus ekstraktions tråden som er 'sticky' er låst for yderligere indlæg så her kommer mit spørgsmål/kommentar: Ali skriver i pågældende tråd at man skal bruge citron men skriver så lidt nedenfor, at det kan undværes - at citronen for ekstrationen til at gå hurtigere. Nedenfor igen skriver Dextrose såvidt jeg kan tyde (da jeg ikke er hjemme i den kemiske jargon) at citron er nødvendigt.

Så jeg ville bare høre bruger i citron/eddikesyre eller noget helt tredje? Jeg har fulgt den to gange samt også med eddike istedet for citron, og har ikke erfaret nogen forskel fra kogning uden disse syrer, udover at smagen bliver en del gange værre. Nu varierer kaktus jo en del i styrke, så det er da muligt at det er et uheldigt sammenfald med nogle svage stykker kaktus.

Ellers ville jeg tro at kogning i flere timer gør at tilsætning af diverse syrer kun behøver ske hvis man kan lide smagen. Hvis man skærer en del timer af kogningstiden eller skruer meget ned for temperaturen kan det være at en syre kommer til sin ret.

Nogen kloge eller erfarne mennesker derude?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
phosphorsyre og et ph-meter?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]