Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Ketamin
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Underligt nok er der betydelig forskel på de forskellige, man kan få fat i. Det dårligste, jeg har prøvet, lignede meget sukker. Jeg blev ubehageligt lam og følte mig klinisk bedøvet, den psykedeliske effekt var flad og helt i bund. Jeg er vild med de store krystaller, jeg har prøvet, men noget fint, fluffy keta var det bedste. Det sendte mig bare det voldsomt rigtige sted hen på en tilsvarende dosis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forskellen på R & S isomer mht. ketamin er svjv. ret stor.

S-Isomeren er mere potent, men meget lidt psykedelisk, og effekten er stort set kun bedøvelse.
R-isomeren er den psykedeliske, hvor effekten kun i svag grad bærer præg af bedøvelse.

Som folk siger, er racemisk blanding på ~50/~50% af hver mest normalt, og det er sjældent at se ketamin af REN R/S isomeren :)

In our memories
Brugeravatar

Rush skrev:

S-Isomeren er mere potent, men meget lidt psykedelisk, og effekten er stort set kun bedøvelse.
R-isomeren er den psykedeliske, hvor effekten kun i svag grad bærer præg af bedøvelse.

Som folk siger, er racemisk blanding på ~50/~50% af hver mest normalt, og det er sjældent at se ketamin af REN R/S isomeren :)

Det er vist omvendt. Men som du selv siger - når 50/50 er det klart mest tilgængelige, hvorfor er der så flere forskellige typer keta med forskellige virkninger?

Admin
Brugeravatar

I første omgang har det nok noget at gøre med forholdet mellem isomerene. Det kunne jo godt tænkes, at det ikke altid var 50/50. Udover det har det nok noget at sige, hvilken polymorf man står med. De forskellige polymorfer har forskellig opløselighed i vand, og derfor vil deres farmacokinetik være forskellig. Dette burde dog ikke have noget at sige, hvis man injicerer det.

Alt i alt tror jeg dog, at ens forventninger, tolerance og tidligere oplevelser har meget mere at sige, end varianterne har.

Rush har vist ret i, at S-ketamin er den mest potente og bedøvende. Det ville ihvertfald være det mest naturlige, da det er denne isomer, man bruger medicinsk.

-Jimmy Carter

In our memories
Brugeravatar

Imp skrev:
Alt i alt tror jeg dog, at ens forventninger, tolerance og tidligere oplevelser har meget mere at sige, end varianterne har.

Rush har vist ret i, at S-ketamin er den mest potente og bedøvende. Det ville ihvertfald være det mest naturlige, da det er denne isomer, man bruger medicinsk.

Jeg havde ikke taget keta i 4 måneder, da jeg fik lidt af det sukkeragtige at prøve, tog et godt forsøgt k-hole, ved ikke, hvad jeg vil kalde den oplevelse, men det var kvalmende, fladt, ubehageligt, halvt psykedelisk og usædvanligt forvirrende. Prøvede at øge dosen for at få mere psykedelisk effekt, men det bandt mig bare mere til sengen, og jeg var ved at brække mig, men lå bare i en kedelig bedøvelsestilstand uden rejser i sindet. Det er frækt, når man lige har glædet sig så længe.

Men har da ellers kun hørt, at S-isomeren er den bedste og giver den reneste oplevelse, fordi det er den primært psykedeliske. Det er første gang herinde, at jeg hører det modsatte. :?

In our memories
Brugeravatar

Jeg har prøvet alt for meget Ketamin, men jeg husker især engang jeg testede noget med en ven, hvor effekten var ligesom at blive kørt over af et tog (more or less)...
Det var i hvertfald markant anderledes, og hvis du er sikker på at S-isomeren fungerer som du skriver, har det jo nok været den.

Men... R-isomeren er SVJV ikke kommercielt tilgængelig, hvilket giver mening at kun S-ketamin (som jo er et fucking bedøvelsesmiddel) er tilgængeligt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Minimal skrev:
Rush skrev:

Det er vist omvendt. Men som du selv siger - når 50/50 er det klart mest tilgængelige, hvorfor er der så flere forskellige typer keta med forskellige virkninger?

Nej, det er rigtigt nok. S-isomeren giver bedst bedøvelse, med færre psykotrope "bivirkninger". Derfor er man, så vidt jeg ved, begyndt kun at anvende S-isomeren til anæstesi af mennesker.

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Ok, helt rundt på gulvet lige pt, gav hullet et forsøg mere her til aften. tog 330mg delt i 4 streger, en streg til hvert næsebor og så 5 min efter en streg til hvert næsebord igen. det er nu 2 timer siden.
Tror måske jeg har været i hullet, men er ret forviret omkring det. jeg plejer ikke at få kvalme af keta, men har haft noget kun kvalme siden jeg "vågnede op i min stue" for lidt over en time siden. "vågnede op i min stue" betyder at jeg ikke rigtigt kan huske hvad jeg har oplevet, men sikkert er dog:
1. jeg stilte skiven på mit dykkerur, snifede de første 2 streger ventede 5 min snifede(godt ramt) de næste 2 streger.
2. jeg lagde mig i sofaen alt lys var slukket og anlæget spillede Progresivt trance og spy trance, og jeg lukkede øjnene.
3. jeg begynte at få CEV´s og snart kunne jeg også mærke hvordan der gik bølger gennem mig og rummet.
4. det startede med at jeg ikke længere var i stand til over for mig selv at fastslå hvilken vej jeg vente i rummet, senere kunne jeg ikke fastslå om jeg lå i
stuen eller i mit soveværelse.
5. mine CEV´s viser mig i bileder lavet ud af lyd hvordan mig, livet universte og det hele i hvirkeligtheden er, og når jeg er overbevist zomer mine CEV´s ud og
jeg ser at hele dette universbilede kun er et sandkorn. der bliver igen zomet ind og jeg ser igen klart hvordan det hele er(det er nu helt anderledes men lige
overbevisende)
6. jeg opdager at der intet sker ved at åbne mine øjne, eneste forskeld er at hvad der før hed CEV´s nu heder OEV´s. Eller med andre ord selv om jeg kikker
kan jeg ikke se hvor jeg er, jeg kan kun se den film af lyd og lys som mit trip køre for mig.
7. på et tidspunkt er trippet dog nået dertil hvor at jeg pludselig ved at åbne øjnene får øje på min stue*G* jeg føler at jeg meget brat er kummet tilbage til
fra en anden verden.(Eller ud af hullet??). det skal dog tilføjes at jeg stadig har er keta ramt og får CEV´s når jeg lukker øjnene. Jeg skal pisse og må støtte
mig til vægene på vej ud til badeværelset, jeg ser på uret, der er gået 55min.
8. den næste time bruger jeg på at ligge på sofan mens jeg stille og roligt bliver mere normal, jeg har en grim kvalme og er helt færdig i kroppen.
9. jeg går ind på kontoret for at skrive dette, det har taget mig en halv time at skrive og det er nu 2,5 time siden jeg tog startede trippet.
kvalmen er nu ved at være væk og jeg føler mig nogenlunde godt tilpas...stadig dvask.

det mærkelige ved det hele er at HVIS jeg har været i hullet kan jeg ikke rigtig forklare(eller huske) hvordan jeg havnede der, men hvordan jeg kom op er igen er helt klart, jeg åbnede øjnene og pludselig var verdenen der igen(det var den ikke hvis jeg åbnede øjnene i den periode som jeg mistænker for at være hullet)

Hvad der manglede og som jeg desvære ikke oplevede var:
"pludselig blev jeg rykket med en miliart km/t igendem en hvid tunel og havnede i bundet af et hul(hullet)

Hvad så venner, hvad tror i..... har jeg været i hullet eller ej???

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
jeg tror du tog for meget og derfor mistede bevidstheden, og dermed oplevelsen af hullet.
prøv at bygge rusen langsommere op med fx 2 x 25mg hvert 5. minut i stedet for, så kan du bedre styre niveauet.

In our memories
Brugeravatar

Lé resistancé!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
OEV's CEV's..... Keta.....

Enten bliver jeg kneppet i røven med mit keta, eller også er der noget i vejen med min resistens.
På fragmental fjernede jeg og en kammerat 10g ketamin på ret kort tid - kan godt huske nogle "drømme" imens jeg var i hullet og nogle slikkepinde på et træ samt animeret græs - men det så også det. Ellers bare godt groggy, væltende rundt i græsset og pisse åndssvag.

Andre gange har jeg følt mig connected til et andet plan - fået nogle åbenbaringer omkring mit liv og andre ting.

K-Hole føler jeg også jeg har oplevet ufattelig mange gange, det bedste ved k-hole er når det lykkes en at bevæge sig, eller man ligger op af en... Når verdenen så slipper ens bevidsthed, er det ikke kun ens egen krop/jeg der forsvinder, man kan virkelig mærke den her anden person forsvinde totalt.

Kan det passe at jeg virkelig skal til at IM skidtet før jeg får et ordentlig k-hole, eller er jeg bare ikke istand til at få så kraftige oev/cev's på ketamin?

LSD/Svampe har altid givet mig ekstremt mange visuals, Svampe som nummer 1.... Dragonfly gav mig også visuals, dog gjorde DOB ikke... Hjernen er et sjovt sted....

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Jamen hvor tit tager du det pt.? Tolerancen bliver jo så sindsyg på ketamin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kemal skrev:

Bevis? Det er ikke sket for mig.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Portuz skrev:

Jeg opbyggede ret voldsom tolerans på ketamin da jeg tog det hver 2. - 3. dag i en længere periode. Nu tager jeg det sjældent, og jeg er ganske sikker på at doserne tager mig præcis til det niveau jeg ønsker at nå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg kunne også tydeligt mærke tolerans da jeg tog ketamin, jeg tog det ca en gang om ugen og allerede efter 2 måneder var jeg oppe på dobbelt dosis.

der var også en tråd om det på et tidspunkt men kan ikke lige finde den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Portuz skrev:

Jeg opbyggede ret voldsom tolerans på ketamin da jeg tog det hver 2. - 3. dag i en længere periode. Nu tager jeg det sjældent, og jeg er ganske sikker på at doserne tager mig præcis til det niveau jeg ønsker at nå.

Jeg tog det daglig i længere tid og min tolerance er ikke stedet særlig mange mg. Er godt klar over det sker for nogen, men bestemt ikke for alle.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Tog lidt keta her i weekenden.... Ellers er det ret lang tid siden.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Portuz skrev:
kemal skrev:

Okay så er du godt nok et vidundertilfælde. :D
Hvis jeg tager en x antal mg, som giver mig fin effekt en dag. Hvis jeg så tager det samme næste dag får jeg stortset ingen effekt - og mener stortset.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Tror jeg har det som Child Of Aum, har taget keta tre dage i træk nu, den samme dosis hver gang (130 mg) og hver gang stort set samme effekt. Første gang var effekten dog meget kraftig, men det hænger nok sammen med jeg havde været i byen hele natten. Jeg havde taget 1.5 g coke og drukket et ukendt og ekstremt antal drinks og øl. Jeg ved godt at man ikke skal blande keta med downers, men hvorfor? Det er jo ikke åndedræts bedøvende.

Junior medlem

Geografisk sted: Falster, Nykøbing F.
Jeg har taget Ketamin op til flere gange, kun èn gang har jeg fået et trip ud af det, men det var eftersigende også noget rigtig godt Ketamin, tog kun èn streg på ca.5 cm. og jeg var blæst i den grad! Vi tog det ude i naturen, og jeg var nær blevet kørt ned da vi skulle fra et område til et andet, mere afslappende, alt gik slow.. Kan huske at jeg konstant væltede rundt, og at jeg fandt nogle store svampe som jeg stirrede på i noget som minder om 20 år..Gik på bobler og skumgummi, hyggede mig drejede rundt osv..De andre gange jeg har taget Ketamin har været til fester og i sidende tilstand, der er jeg kun blevet bedøvet i ansigtet, og der har været stikken og prikken i mig krop..Ikke noget fantastisk..Så min erfaring siger at får at få bedste virkning med Ketamin skal du for det første have en god kvali, og holde dig selv i gang, der skal ske noget hele tiden lad vær med at sid stille..Og giv dig selv lov til at få det her trip, selvom at det nogle gange kan virke ustyrligt...Enjoy and everything will be sweet and exciting:D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]