Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Til alle jer der bruger mørket til at sidde og henfalde til nostalgi og historiefortælling så er der her kaskader af gratis retrogames til DOS.
http://www.abandonia.com/en/game/all

Nogen der kan huske spillet Olgas Arbejdsmiljø? Vi havde det på skolecomputerne og hold kæft hvor gad jeg godt sidde og trippe lidt på det lige nu. Jeg kan se bibliotekerne kan bestille det hjem til en på diskette :lol:
Tror jeg at jeg vil gøre mig et forsøg i.

Post gerne jeres favorit DOS-spil fra siden der, så kan vi få lidt fælles nørderi-flashbacks.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Favorite dos game ever: Masters Of Magic/Wolfenstein/Doom/Scorched Earth/Syndicate

Favorite c64 game ever: Gorf/Bomb Jack/Bubble Bobble/Giana Sisters

Favorite Amiga game ever: Lords Of Chaos/Laser Squad/ Lotus Esprit Turbo Challenge 1&2

Og for god ordens skyld.

Now Gaming: Red Alert III... FOR MOTHER RUSSIA

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan anbefale TIM, the incredible machine. Når man lige kommer igang med det er det virkelig fedt. Der er ikke noget bedre end at se ens maskine vokse og vokse for til sidst at kunne udføre det der nu var meningen. Eller have prøvet på noget i lang tid for så at starte forfra og finde en helt enkel løsning. optur.

http://www.abandonia.com/en/games/25/In ... ,+The.html

(Baudelaire 1860).

Medlem

Geografisk sted: Syd fyn
DU HAR REDDET MIN DAG! :)
Har ledt efter spillet Warcraft- orcs and humans i uendeligheder. Har søgt i diverse antikvariater, på nettet, ja overalt føler jeg.
Det er et skide godt minde, da det var det første computer-spil jeg nogensinde har spillet, og kan huske det meget tydeligt.
Tusind tak! :D

Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Blackthorne er cool nok. Et tidligt blizzard spil, så selvfølgelig er der onde ooooooorcs :mrgreen:

PS. Commander Keen vil ALDRIG gå af mode i mit hjem.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Ascendancy er også værd at spille. Det er vist en forløber for Masters of Orion, og ret cool. Men hvis man ikke kender det nu, er det nok lidt sent at gå i gang med - nostalgien er trods alt halvdelen af glæden..

/Edit: Nåh, to år efter det første Masters of Orion - ikke desto mindre cool, og i samme stil.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Fuck hvor nice, havde helt glemt Larry spillet, som jeg havde på min gamle ICL computer i sin tid.

Genialt! :gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uha der bliver vækket minder fra ungdommen der :gud:

Nogen som kan huske det C64 spil hvor man var en baby, som skulle hærge en masse ting... Mener det var noget med man fandt ting, som skulle bruge bestemte steder og så galdt det vist bare om at score 100% i damage elller noget i den stil...

Ville gerne have det skulle hede Jack the ripper, men gør det selvfølgelig ikke - måske noget i den stil?

Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Billede

Du tænker på Jack The Nipper!

Af andre babyspil kan nævnes Chuck Rock II: Son of Chuck og Superbonk serien. Sidstnævnte er for sindssygt. Jeg har godt nok brugt mange gymnasie-timer på det :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ja jeg er jo lidt af en fan af Click-n-point adventure RPG spillene, så her er min top ti:

1 Beneath a Steel SKy
2 Legend of Kyrandia 2
3 Legend of Kyrandia 3
4 Monkey Island
5 Sam and Max Hit The Road
6 Legend of Kyrandia 1
7 Day of the Tentacle
8 Broken Sword
9 Flight of the Amazon Queen
10 Broken Sword 2

Også er det jo heldigt at nogen helt igennem geniale mennesker har lavet: Da da da daaaaaa:

http://www.scummvm.org

Det er en emulator, der kan køre de her fantastiske dos spil i xp, linux, Mac OS X og en del andre platformer, bl.a. Nintendo Wii Homebrew Channel

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DoYouSuckCok?? skrev:
Du tænker på Jack The Nipper!

Selvfølgelig, så var hukommelsen alligevel ikke helt i skoven... Hmm kan huske jeg holdt et dansk computerblad engang som roste det til skyerne... mener det fik 97% i grafik (ud af 100%) - der er godt nok sket noget siden :-s

Nu vi er ved det, så brugte jeg mest tid på The last Ninja, Intenational Karate, World Games og Airborne Ranger... Kan også huske det danske Tigermission, som overgik stort set alt tidligere i grafik - der blev afholdt noget DM i det og vi trænede som gale... Kunne næsten gennemføre uden at bruge alle liv; men blev noget overraskede over HVOR gode de var dem som rent faktisk deltog i DM...

Åh disse minder... Tiden før drugs og damer var sgu noget mere ukompliceret :oops:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For amigafreaksene kan jeg anbefale en emulator der hedder WinUAE, som er helt fantastisk til at emulere amigaspil! 5/5! Filtyperne hedder .adf (amiga disk file) og jeg mener steder som http://www.lemonamiga.com har store sektioner med adf spil.
Hvem husker ikke Another World, Harald Hårtand, Guldkornsekspressen, Lotus Esprit Turbo, Gobliiins, Monkey Island, Jampes Pond: Codename Robocod, Giana Sisters, Moonstone, Rodland, Cannon Fodder, Golden Axe og Pang?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I kan lige se om der er noget der vækker minder her:
100 Amiga Games in 10 minutes!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gobliiins og moonstone var og er stadigvæk fantastiske gode spil.

Til amiga spil (og en lang række andre platformer som bl.a. de gamle Nintendo og Sega konsoler og gameboys) bruger jeg en GP2X til at afspille dem. Det er håndhold pirat maskine, der kan køre en lang række emulatore.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

eedeolla skrev:
Gobliiins og moonstone var og er stadigvæk fantastiske gode spil.

Til amiga spil (og en lang række andre platformer som bl.a. de gamle Nintendo og Sega konsoler og gameboys) bruger jeg en GP2X til at afspille dem. Det er håndhold pirat maskine, der kan køre en lang række emulatore.

Billede

Den virker optur den maskine. Kan den køre nes/snes emulatorer? Forresten har jeg hørt om nogle usb nes-joystick. Er der nogen der har erfaringer med dem? Det kunne være episk at have 2000 nes spil og rigtige joystick, det er bare en kende bedre en tastatur....

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja jeg har også hørt om den NES med indbyggede spil. Men den kan kun sluttes til TV (med mindre man har et TV in kort i sin com) og hvem har fjernsyn i disse dage/på disse kanter? ;)

Jeg har selv et USB-joypad som virker fortræffeligt til både sega, NES, SNES, N64, PSX og Amiga emulatorerne jeg kører med.
Billede

Jeg tænker lidt på at erhverve mig et joypad til hver emulator. Der er en tutorial til et NES > USB joypad.
http://www.joystiq.com/2004/09/07/how-t ... -joystick/

og her er en færdiglavet SNES til USB converter:
http://www.consoleplus.co.uk/product_in ... 265d53083a

Og tjek lige den her! Nintendo 64 joypads på computer!
http://www.consolesandgadgets.co.uk/cat ... p-254.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Converteren der er fandme smart. Problemet er bare at de gamle smed min nes og snes ud, så har ikke noget joystick. Tror jeg vil prøve at finde et...

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Pivo_Cerveza skrev:

Den virker optur den maskine. Kan den køre nes/snes emulatorer? Forresten har jeg hørt om nogle usb nes-joystick. Er der nogen der har erfaringer med dem? Det kunne være episk at have 2000 nes spil og rigtige joystick, det er bare en kende bedre en tastatur....

Jamen jeg kan godt svare på begge dine spørgsmål. Ja GP2Xen kan køre NES, SNES, Sega -megadrive og genesis, Amiga, PC-DOS, Old Mac, MAME, Atari, Nintendo Gameboy -og Advanced (det er klart GB Advance, jeg har haft mest glæde af) Desuden kan den køre DivX, MP3, E-Books og en masse andet. De har forresten lavet en ny maskine kaldet Pandora der blir for vild. Den skulle eftersigne kunne køre en Nintendo 64 Emu:

Billede

Til foråret kommer der også en ny version af GP2Xen som dog ikke blir lige så krftig som Pandoraen, men heller ikke så dyr (ca.1000 kr., hvor imod Pandoraen ligge mellem 2000-2500) De køre forresten alle samme på Linux, hvilket også gør det muligt selv at skrive programmer til dem.

Billede

Jeg har kun haft gode erfaringer med usb-joysticks og tv-tilslutning. Dog har jeg ikke benyttet mig af dem, siden jeg Købte min Wii og fik GP2Xen op at køre igen (nu med 4 gb) men måske skal jeg i gemmerne og finde dem frem, nu når GTA4 er kommet til pc.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvilket spil ville være mere passende til denne side en Druglord.
Det går ud på at arbejde sig op ved at købe/sælge, smugle stoffer verden over, og nakke lufthavnspoliti, kloak rotter mm.. Det er ret simpelt, og det grafiske er da heller ikke overvældende. Det kan hentes gratis på http://www.geekhideout.com/druglord2.shtml

ps. min all time record er ca. 55.000.000.000

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
InnerNetExplorer skrev:
I kan lige se om der er noget der vækker minder her:
100 Amiga Games in 10 minutes!

Åååårh Chuck Rock og Superfrog! Super minder!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]