Hmm nu er det et lidt anderledes forhold end dig jeg har haft men håber du kun følge forløbet... Skal lige siges at jeg desværre nok startede med at ryge en del før dig og det kan godt have en anden effekt på inflydelsen af hashen
Da jeg var 13 år vil jeg sige jeg havde det som du har det nu. Jeg røg kun sent om aftenen og mener venner vidste det godt, eller ihvertfald det meste af det fremstillede det måske en smule bedre end det var, men det er aldrig noget jeg har været flov over at gøre på sin vis. Jeg røg højst en gang om dagen og som sagt kun sent uanset om det var hverdag, eller aften. Så gik der to år mere. Så var jeg 15 år havde fået en større tolerance, ikke fordi jeg røg meget oftere men røg så noget lidt bedre hash for at opnå samme effekt. Dengang påvirkede det stadig ikke min skolegang og klarede det skide fint

Nu jeg 19 år, på torsdag har jeg ikke røget i en måned ( Er stoppet eller det ihvertfald min hensigt) syntes jeg har mere end prøvet det og vil gerne videre. Skal lige siges at da jeg var 16 og de næste 3 år frem til for en måned siden udviklede det sig på en måde der ikke er så hensigtmæssig for noget som helst, men kunne stadig ikke se jeg havde et problem. Jeg røg morgen, middag, aften også i skolen hvis ikke inden jeg tog afsted. Jeg følte ikke det gik udover min hverdag, men det eneste problem var jeg ikke selv kunne se hvad det havde gjort ved mig. Allerede da jeg var 15 år og havde et moderart forbrug ligesom dig var den gal. Det var bare ikke min opfattelse. Det gik meget hurtigt, jeg gik ikke sammen med mine andre venner, jeg prøvede en masse andre ting, tænkte at jeg kan ryge joints hver dag uden det gør noget dårligt, hvorfor skulle jeg så ikke kunne tåle at prøve noget nyt? så allerede to år efter jeg startede (altså da jeg var 15 år) havde jeg prøvet diverse hårde stoffer. Kom ud i en masse ting som ikke lige var hvad jeg eller var vokset op med i tankerne desværre. Nu går jeg på 3 år i en erhvervsskole ( måske ikke det mest interessante). Jeg er da blevet meget bedre til en masse mundtlige fag, i forhold til før jeg startede, men ting som matematik osv. der ryger jeg helt af selvom jeg var naturtalent til den salgs ting da jeg var meget ung. Jeg har nogle andre venner end jeg ville have haft (holder meget af dem da vi har haft forskellige oplevelser, men stadig forstår hinanden fuldt ud).
Men det jeg prøver at sige er at de fleste ændrer sig, det gjorde jeg men den eneste der ikke kunne se det var mig.. og jeg tror heller aldrig jeg bliver den samme igen desværre. Man må lærer af det man gør og det man ser, men prøv at vende det til det bedste for dig selv. At du har svært ved at sove er helt normalt, specielt i den periode i dit liv du er i. Mange mennesker er B mennesker inklusiv mig selv, og brug ikke dette til at retfærdiggøre dit forbrug/misbrug overfor dig selv. I enden skal du virkelig være meget heldig hvis der kommer noget godt ud af det, frem for det modsatte. Hvis du sansynlighedsregner så mit råd stop det faste rygning nu.
Hvis du har det som en rutine i dit liv (hvilket du selv beskriver) er det fra mit synspunkt et misbrug. Er jeg ikke misbruger hvis jeg siger at jeg tager coke og drikker mig fuld, men det er kun hver weekend og ikke hverdagene? så det jo ligemeget om jeg tager 1 streg eller 10. Problemet er bare det er en rutine og det skal man ud af. At gøre noget med måde, som f. eks hashrygning er efter min mening, at gøre det når der er stemning for det, ikke kun i weekenderne, eller hver torsdag eller 1 gang om måneden. Dette skal ikke være skematisk og det skal ikke være ofte. Så vil jeg opfatte det som et forbrug og ikke et misbrug.
Nu er du ikke så langt inde i det, og du har ikke abstinenser efter det når du pauser siger du, så mit råd er hold en lang en 2 måneder ihvertfald så det ude af systemet. Ikke fordi jeg vil sige du har et direkte problem nu, men det er lettere at forebygge end at bekæmpe. Så en film igår med et godt citat. "Hvornår byggede Noa arken? Før det begyndte at regne" så mit råd er at gøre det samme, du vil ikke fortryde det. Jeg er ikke din mor selvom det efterhånden godt kunne lyde sådan (bare et eksempel) men du spør til råds og efter min 6 årige hverdags rygning fra en meget tidlig alder er det mit råd. Håber du kan bruge det. Mvh Nico